(Det förra systemet fick jag av en polare i present, det blev snott efter en spelning i gamla stan)
Så vad ska jag ha?
Modell?
Märke?
Pris?
Någon som har beggade grejjer till salu? (Jag är inte så kinkig jag inte

Hör av dig

MVH
Kochen
+1blackparkas skrev:Line6 Relay G50.
Så.
Nog med förslag.
Ligger på runt 4 papp.
Detta.inber skrev:+1blackparkas skrev:Line6 Relay G50.
Så.
Nog med förslag.
Ligger på runt 4 papp.
Nä, men en G50 är stadigt byggd. Jag ska inte gå längre från förstärkaren än max 10-15 meter, så räckvidden har mindre betydelse för mig personligen. Men däremot pallar jag inte med plastiga prylar som lätt går sönder. En G50 känns förtroendeingivande.HirYoshima skrev:Vi fastslog väl på GH13 att det inte var jättestor(läs märkbar) skillnad mellan det billigaste hos tysken och det där Line6-paketet om man inte går utanför lokalen man spelar i... Med Line6 kunde man gå runt huset förutom 5-10 sek medans det billigare blev tyst lite längre...
True, men det beror ju som du var inne på hur man tänkt använda den. Vill man bara ha den för att den är trådlös och har punkarekonomi så kanske det är schysstare att köpa ett set för 1000-1500kr istället för 4000kr. Han skrev trots allt efter beggade saker så ekonomin kan vara en faktor.inber skrev:Nä, men en G50 är stadigt byggd. Jag ska inte gå längre från förstärkaren än max 10-15 meter, så räckvidden har mindre betydelse för mig personligen. Men däremot pallar jag inte med plastiga prylar som lätt går sönder. En G50 känns förtroendeingivande.HirYoshima skrev:Vi fastslog väl på GH13 att det inte var jättestor(läs märkbar) skillnad mellan det billigaste hos tysken och det där Line6-paketet om man inte går utanför lokalen man spelar i... Med Line6 kunde man gå runt huset förutom 5-10 sek medans det billigare blev tyst lite längre...
Som Dereborn brukade skriva:
Buy quality, cry once.
Man kanske vill skutta runt på scenen för att folk ska gilla vad de ser och vilja ha fler spelningar så att man får in pengar och har råd att köpa ett Line6-trådlöst i framtiden? Då kan ett billigare alternativ vara bra.blackparkas skrev:Har man "Punkarekonomi" så bör man kanske skita i trådlöst öht!
Trådskaparen har vad jag kan se inte skrivit något om att han har "punkarekonomi" och vill slippa undan billigt. Det är du som har infört det i tråden.HirYoshima skrev:Man kanske vill skutta runt på scenen för att folk ska gilla vad de ser och vilja ha fler spelningar så att man får in pengar och har råd att köpa ett Line6-trådlöst i framtiden? Då kan ett billigare alternativ vara bra.blackparkas skrev:Har man "Punkarekonomi" så bör man kanske skita i trådlöst öht!
Hahahahahahahahaha!!!blackparkas skrev:Har man "Punkarekonomi" så bör man kanske skita i trådlöst öht!
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Hallååååå där!fieldflower skrev: nu håller jag mig inom kabellängd.
Fast jag spelar aldrig på sjön.AlbinH skrev:Hallååååå där!fieldflower skrev: nu håller jag mig inom kabellängd.
Nu skall jag be att få påminna om att en kabellängd faktiskt är 185,2 meter lång.
Alltså blir tio kabellängder en sjömil, eller om man hellre vill, en distansminut.
Det vet ju varenda sjöscout...
Vaddå "aldrig på sjön."fieldflower skrev: Fast jag spelar aldrig på sjön.
Möjligen kan jag spela på en båt...