Subblaster alternativ?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Re: Subblaster alternativ?

Inlägg av raydee »

fieldflower skrev:OK, så nu vet vi alla att vi har GAS.
Så nu vore det kul att få en prisindikation på vad klonen kommer kosta, åtminstone lite sisådär mellan tummen och armbågen...
Jo, jag har full förståelse för det.
Jag var väl inte riktigt beredd på den relativt stora efterfrågan när jag började skriva i den här tråden. När Basmagnus frågade om alternativ så tänkte jag mest att det var ett bra tillfälle att få någon att testa mitt bygge och se om det håller... och det verkar det ju ha gjort :D
Däremot så var jag väl inte riktigt förberedd på att så många skulle visa intresse, och det är ju självklart väldigt roligt men även en aningens stressande då jag inte har en helt färdig pedal att visa upp(för jag har tänkt mig något annat än en ren aluminiumlåda).
Nåja, jag har förhoppningar om att de närmaste dagarna kunna bygga en som ser representabel ut och då kunna komma med mer info o prisuppgift, men jag kan väl redan nu drista mig till och säga att den hamnar under 1500:-.
Mer exakt än så vill jag inte vara då jag faktiskt inte har något mer än en fungerande krets, hoppas ni kan härda ut några dagar till.
Det här med pedalbygge är ju ingen huvudsyssla för mig... heltidsjobb, familj, rep o övriga livssituationer ska också hinnas med, men jag tycker det är väldigt roligt så jag ska nog hitta tid.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

raydee skrev:
fieldflower skrev:OK, så nu vet vi alla att vi har GAS.
Så nu vore det kul att få en prisindikation på vad klonen kommer kosta, åtminstone lite sisådär mellan tummen och armbågen...
Jo, jag har full förståelse för det.
Jag var väl inte riktigt beredd på den relativt stora efterfrågan när jag började skriva i den här tråden. När Basmagnus frågade om alternativ så tänkte jag mest att det var ett bra tillfälle att få någon att testa mitt bygge och se om det håller... och det verkar det ju ha gjort :D
Däremot så var jag väl inte riktigt förberedd på att så många skulle visa intresse, och det är ju självklart väldigt roligt men även en aningens stressande då jag inte har en helt färdig pedal att visa upp(för jag har tänkt mig något annat än en ren aluminiumlåda).
Nåja, jag har förhoppningar om att de närmaste dagarna kunna bygga en som ser representabel ut och då kunna komma med mer info o prisuppgift, men jag kan väl redan nu drista mig till och säga att den hamnar under 1500:-.
Mer exakt än så vill jag inte vara då jag faktiskt inte har något mer än en fungerande krets, hoppas ni kan härda ut några dagar till.
Det här med pedalbygge är ju ingen huvudsyssla för mig... heltidsjobb, familj, rep o övriga livssituationer ska också hinnas med, men jag tycker det är väldigt roligt så jag ska nog hitta tid.
Kanske sälja som byggsats också...?
Mindre prep-tid och kul för oss som tycker om att löda lite (men inte fattar tillräckligt för att göra en från scratch.)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+

Inlägg av PoorCadaver »

raydee skrev:Det här med pedalbygge är ju ingen huvudsyssla för mig... heltidsjobb, familj, rep o övriga livssituationer ska också hinnas med, men jag tycker det är väldigt roligt så jag ska nog hitta tid.
Samma för mig. :) Min verksamhet (JB electronics) går också långsamt p g a det här. Hade man inte heltidsjobb hade det gått mycket fortare framåt!
Jag har också fått förfrågningar på en Subblaster-klon men inte hunnit börja bygga den än. När jag har byggt min kommer den att presenteras här, men det kommer nog dröja till sommaren är jag rädd.
Senast redigerad av PoorCadaver den tis 14 maj 2013, 14:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Pebbe
VIP medlem

Inlägg av Pebbe »

raydee skrev:Nåja, jag har förhoppningar om att de närmaste dagarna kunna bygga en som ser representabel ut och då kunna komma med mer info o prisuppgift, men jag kan väl redan nu drista mig till och säga att den hamnar under 1500:-.
Jag kan vänta och ställer mig snällt i kö för en! :D
Användarvisningsbild
maxend00d
Medlem+

Inlägg av maxend00d »

Jag står gärna också i kö!
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Inlägg av eeakga »

För att vara tydlig så kanske jag också ska skriva att jag vill stå i kön, med viss reservation för var priset landar.
Användarvisningsbild
Zoufbass
Medlem

Inlägg av Zoufbass »

Jag väntar gärna mannen :)
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem

Inlägg av jisac »

Kan inte Raydee och PoorCadaver slå sin kloka huvuden ihop och ta fram en sub-blaster klon tillsammans? Ni slipper "slåss" om kunderna och ni kan få fram betydligt fler på kortare tid.
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

Skriv svar