Var och njöt av Lars Danielsson på nef i fredags, och han gjorde nått som nog många vill ha dödsstraff på: effekter på kontra.
de var två saker jag diggade starkt, oktavpedal på kontra (gärna bara under enstaka fraser i solon) och även så oktaverade han ner sin cello, mycket fett.
Nu efter detta blev jag rätt sugen på idén med oktav på kontra, har någon här provat och vad bör jag köpa/prova för pedaler?
Oktav på kontrabas
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem+++
- peter_s
- Medlem++
Re: Oktav på kontrabas
Vilken oktavpedal som helst kan nog passa, skulle jag tro. Själv skulle jag vilja testa T-Rex Octavius, som både kan oktavera nedåt och uppåt. Kolla upp den, vetja.Bengan skrev:Nu efter detta blev jag rätt sugen på idén med oktav på kontra, har någon här provat och vad bör jag köpa/prova för pedaler?
-
- Medlem
Re: Oktav på kontrabas
Såg ju rätt spännande ut...peter_s skrev:Vilken oktavpedal som helst kan nog passa, skulle jag tro. Själv skulle jag vilja testa T-Rex Octavius, som både kan oktavera nedåt och uppåt. Kolla upp den, vetja.Bengan skrev:Nu efter detta blev jag rätt sugen på idén med oktav på kontra, har någon här provat och vad bör jag köpa/prova för pedaler?