Oktav på kontrabas

Prata om effekter och pedaler
Bengan
Medlem

Oktav på kontrabas

Inlägg av Bengan »

Var och njöt av Lars Danielsson på nef i fredags, och han gjorde nått som nog många vill ha dödsstraff på: effekter på kontra.

de var två saker jag diggade starkt, oktavpedal på kontra (gärna bara under enstaka fraser i solon) och även så oktaverade han ner sin cello, mycket fett.

Nu efter detta blev jag rätt sugen på idén med oktav på kontra, har någon här provat och vad bör jag köpa/prova för pedaler?
Yossarian
Medlem

Inlägg av Yossarian »

Var där jag med och måste bara instämma; det var grymt! :tummenupp:
Satt i baren, nästan precis bakom Tigran, och småkikade på hans noter genom hela konserten :D

Kontra med effekter är ju hur nice som helst! Ingen har väl klagat på Dan Berglund innan?
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Absolut inget fel på effekter på kontra. Dock ofta känsligare för rundgång än elbas.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Re: Oktav på kontrabas

Inlägg av peter_s »

Bengan skrev:Nu efter detta blev jag rätt sugen på idén med oktav på kontra, har någon här provat och vad bör jag köpa/prova för pedaler?
Vilken oktavpedal som helst kan nog passa, skulle jag tro. Själv skulle jag vilja testa T-Rex Octavius, som både kan oktavera nedåt och uppåt. Kolla upp den, vetja.
Bengan
Medlem

Re: Oktav på kontrabas

Inlägg av Bengan »

peter_s skrev:
Bengan skrev:Nu efter detta blev jag rätt sugen på idén med oktav på kontra, har någon här provat och vad bör jag köpa/prova för pedaler?
Vilken oktavpedal som helst kan nog passa, skulle jag tro. Själv skulle jag vilja testa T-Rex Octavius, som både kan oktavera nedåt och uppåt. Kolla upp den, vetja.
Såg ju rätt spännande ut...
Skriv svar