inber skrev:Bra musik! Men orka bry sig om vilken bas som använts...
Jag är inne på samma spår, men det är trots allt kul att få facit. Och föga förvånande att basmartin lyckades träffa så mitt i prick. I övrigt, bra låt och grymt lirat Grafen!
Grafen skrev:Kom en skiva för några dagar sedan som jag spelar på, skulle vara kul med lite kvalificerade gissningar angående vad för slags bas jag använder. Vad tycker ni att det låter som?
Den behöver inte vara från min personliga samling så uteslutningsmetoden är inte nödvändigtvis helt lyckad.
Gissar på Warrwick streamer med mec mickar.
Edit: Skitbra spelat förresten!
Äh,mitt pucko!
Svaret fanns ju.Missade det.
Senast redigerad av Anders den tis 26 feb 2013, 23:01, redigerad totalt 1 gånger.
Fender American Standard Precision V
Orange AD200MK3,Fender Bassman 100T
Bergantino NXV 410,TKS212,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.
basmartin skrev:Gött lirat! Bra band också, Susanna är grym! Basen ja, svårt att höra exakt, men låter som en modern bas, minst 5-strängar och aktiv. Två mickar, stallmicken sitter rätt nära stallet men ljudet kanske är fokuserat en aning mot halsmicken. 50/50 på balansratten gissar jag på trots detta. Jag får upp i skallen att du lirar på din 7-strängade Ibanez, men tänker att den är lite väl krånglig att lira på en sådan här låt där inte de höga tonerna används. Säkert en Duke med nya strängar.
Haha, du har helt rubbade öron! Visst är det min aktiva sjua med Bartolinihumbuckers och visst har den en viss bias mot halsmiken, cirka 60/40. Spelas genom en Björn Juhl Blueberry för lite rost i botten.
Kul att såpass många ganska fort rörde sig i rätt domäner.
Hehe, sedär! Lät fint tyckte jag, finns en del info kring 100 hZ vilket räddar situationen lite, moderna basar med aktiv elektronik kan lätt få ett lite väl påträngande ljud i sådana här musiksammanhang, men här passar det fint.