Där klev den sista ursprungliga medlemmen i Ramones av.....
- Jan Hellman
- VIP medlem
http://variety.com/2014/music/news/tomm ... 201261584/
Ett av dom mest influensgivande banden under dom åren. När jag var liten så spelade jag i ett band som körde ganska många Ramones-låtar. Den här, bland annat.....:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=64Bc_lmLqjI[/youtube]
Alla originalmedlemmar i Ramones har dött i förtid. I ett fall självorsakat. I övrigt pga sjukdom. Tråkigt.
Ett av dom mest influensgivande banden under dom åren. När jag var liten så spelade jag i ett band som körde ganska många Ramones-låtar. Den här, bland annat.....:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=64Bc_lmLqjI[/youtube]
Alla originalmedlemmar i Ramones har dött i förtid. I ett fall självorsakat. I övrigt pga sjukdom. Tråkigt.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Re: Där klev den sista ursprungliga medlemmen i Ramones av..
Får kanske eventuellt radera den här tråden......
http://en.mediamass.net/people/tommy-ra ... hhoax.html
Men jag har samtidigt hittat flera källor som hävdar att han faktist avlidit och att detta konfirmerats av familjen..... Och att det är en falsk "anti-death hoax"..... Tycker INTE om folk som skojjar när kändisar dör..... Eller inte dör.....
Någon som vet hur landet ligger?
http://en.mediamass.net/people/tommy-ra ... hhoax.html
Men jag har samtidigt hittat flera källor som hävdar att han faktist avlidit och att detta konfirmerats av familjen..... Och att det är en falsk "anti-death hoax"..... Tycker INTE om folk som skojjar när kändisar dör..... Eller inte dör.....
Någon som vet hur landet ligger?
- Jan Hellman
- VIP medlem
- BBQV
- Forumvärd
Mycket tråkigt, de förändrade ljudidealen till det bättre i mina öron. Stilbildande!
- Roger Hedin
- Medlem++
Ramones har aldrig spelat någon roll för mig. Inte Dr. Feelgood heller. Och inte Hurriganes. Inte tråkpåsen Thåström heller. Däremot en sån politiskt inkorrekt artist som John Miles, vars konsert i Linköping 1978 eller 1979 fortfarande är den musikaliska upplevelse som satt sina djupaste spår i min mylla. En artist vars karriär snöpligt gick i stå p.g.a. skivbolagens satsning på "nytt och fräscht". Punkvågen var en musikalisk naturkatastrof av bibliska mått. Att det sen dök upp band i kölvattnet i det som kallades "New Wave", vilka var riktigt bra, var en frälsning: spiken i kistan för punkbedrägeriet.
Punkarna har ju i mångt och mycket blivit de nutida samhällsbärarna och chefspersonerna. Artisterna innan och efter är till stor del fortfarande artister. Ramones har jag lyssnat på ungefär 58 sekunder åt gången med 17 års intervall.
Men - det är tråkigt att folk viker ner sig, kastar in handduken, loggar ut, lämnar in...
Hi - ho - let's go! Nu har de gått...
Punkarna har ju i mångt och mycket blivit de nutida samhällsbärarna och chefspersonerna. Artisterna innan och efter är till stor del fortfarande artister. Ramones har jag lyssnat på ungefär 58 sekunder åt gången med 17 års intervall.
Men - det är tråkigt att folk viker ner sig, kastar in handduken, loggar ut, lämnar in...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- DoggyD
- Medlem++
YUCK FOU !!!Roger Hedin skrev:Ramones har aldrig spelat någon roll för mig. Inte Dr. Feelgood heller. Och inte Hurriganes. Inte tråkpåsen Thåström heller. Däremot en sån politiskt inkorrekt artist som John Miles, vars konsert i Linköping 1978 eller 1979 fortfarande är den musikaliska upplevelse som satt sina djupaste spår i min mylla. En artist vars karriär snöpligt gick i stå p.g.a. skivbolagens satsning på "nytt och fräscht". Punkvågen var en musikalisk naturkatastrof av bibliska mått. Att det sen dök upp band i kölvattnet i det som kallades "New Wave", vilka var riktigt bra, var en frälsning: spiken i kistan för punkbedrägeriet.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
- magnusb
- VIP medlem
Mina nerver!Roger Hedin skrev:Ramones har aldrig spelat någon roll för mig. Inte Dr. Feelgood heller. Och inte Hurriganes. Inte tråkpåsen Thåström heller. Däremot en sån politiskt inkorrekt artist som John Miles, vars konsert i Linköping 1978 eller 1979 fortfarande är den musikaliska upplevelse som satt sina djupaste spår i min mylla. En artist vars karriär snöpligt gick i stå p.g.a. skivbolagens satsning på "nytt och fräscht". Punkvågen var en musikalisk naturkatastrof av bibliska mått. Att det sen dök upp band i kölvattnet i det som kallades "New Wave", vilka var riktigt bra, var en frälsning: spiken i kistan för punkbedrägeriet.
RIP T.Ramone.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
- bootsy
- Medlem+++
Svänger som en stoppskylt!Roger Hedin skrev:Ramones har aldrig spelat någon roll för mig. Inte Dr. Feelgood heller. Och inte Hurriganes. Inte tråkpåsen Thåström heller. Däremot en sån politiskt inkorrekt artist som John Miles, vars konsert i Linköping 1978 eller 1979 fortfarande är den musikaliska upplevelse som satt sina djupaste spår i min mylla. En artist vars karriär snöpligt gick i stå p.g.a. skivbolagens satsning på "nytt och fräscht". Punkvågen var en musikalisk naturkatastrof av bibliska mått. Att det sen dök upp band i kölvattnet i det som kallades "New Wave", vilka var riktigt bra, var en frälsning: spiken i kistan för punkbedrägeriet.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Roger Hedin
- Medlem++
En typisk kommentar. U2!DoggyD skrev: YUCK FOU !!!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Grafen
- Hedersmedlem
Vem behöver rorshachtester när det finns internetforum?
Glad att jag hann se Ramones på Hultsfred, coolt band.
Stallet är hendekagonalt.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Under en turné körde dom låtarna fortare och fortare för varje kväll som gick. I början av turnén var konserten 1 1/2 timme lång. I slutet av turnén, samma setlista, var dom nere i 35 minuter......Grafen skrev:Vem behöver rorshachtester när det finns internetforum?

- strummer
- VIP medlem
Rip Tommy, nu är alla borta:-(
Man kan tycka vad man vill om Ramones, själv älskar jag dem förbehållslöst.
Kompressor, det är livet!
- Danny
- Medlem+
+1strummer skrev:Rip Tommy, nu är alla borta:-(
Ett av mina absoluta favoritband.
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
- fieldflower
- Hedersmedlem
Har aldrig dyrkat dem, men gillat det jag hört.
Dåligt på ett bra sätt. Som nån rå naturkraft liksom.
Medlem i PB50+
-
- Medlem++
Som hela punkvågen med andra ord!fieldflower skrev:Har aldrig dyrkat dem, men gillat det jag hört.
Tråkigt detta, lite konstig känsla att lyssna på de tidiga plattorna med vetskapen att alla medverkande är döda.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;