Där klev den sista ursprungliga medlemmen i Ramones av.....

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

http://variety.com/2014/music/news/tomm ... 201261584/

Ett av dom mest influensgivande banden under dom åren. När jag var liten så spelade jag i ett band som körde ganska många Ramones-låtar. Den här, bland annat.....:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=64Bc_lmLqjI[/youtube]

Alla originalmedlemmar i Ramones har dött i förtid. I ett fall självorsakat. I övrigt pga sjukdom. Tråkigt.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Där klev den sista ursprungliga medlemmen i Ramones av..

Inlägg av Jan Hellman »

Får kanske eventuellt radera den här tråden......

http://en.mediamass.net/people/tommy-ra ... hhoax.html

Men jag har samtidigt hittat flera källor som hävdar att han faktist avlidit och att detta konfirmerats av familjen..... Och att det är en falsk "anti-death hoax"..... Tycker INTE om folk som skojjar när kändisar dör..... Eller inte dör.....

Någon som vet hur landet ligger?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Mycket tråkigt, de förändrade ljudidealen till det bättre i mina öron. Stilbildande!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Ramones har aldrig spelat någon roll för mig. Inte Dr. Feelgood heller. Och inte Hurriganes. Inte tråkpåsen Thåström heller. Däremot en sån politiskt inkorrekt artist som John Miles, vars konsert i Linköping 1978 eller 1979 fortfarande är den musikaliska upplevelse som satt sina djupaste spår i min mylla. En artist vars karriär snöpligt gick i stå p.g.a. skivbolagens satsning på "nytt och fräscht". Punkvågen var en musikalisk naturkatastrof av bibliska mått. Att det sen dök upp band i kölvattnet i det som kallades "New Wave", vilka var riktigt bra, var en frälsning: spiken i kistan för punkbedrägeriet.

Punkarna har ju i mångt och mycket blivit de nutida samhällsbärarna och chefspersonerna. Artisterna innan och efter är till stor del fortfarande artister. Ramones har jag lyssnat på ungefär 58 sekunder åt gången med 17 års intervall.

Men - det är tråkigt att folk viker ner sig, kastar in handduken, loggar ut, lämnar in...
Hi - ho - let's go! Nu har de gått...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Roger Hedin skrev:Ramones har aldrig spelat någon roll för mig. Inte Dr. Feelgood heller. Och inte Hurriganes. Inte tråkpåsen Thåström heller. Däremot en sån politiskt inkorrekt artist som John Miles, vars konsert i Linköping 1978 eller 1979 fortfarande är den musikaliska upplevelse som satt sina djupaste spår i min mylla. En artist vars karriär snöpligt gick i stå p.g.a. skivbolagens satsning på "nytt och fräscht". Punkvågen var en musikalisk naturkatastrof av bibliska mått. Att det sen dök upp band i kölvattnet i det som kallades "New Wave", vilka var riktigt bra, var en frälsning: spiken i kistan för punkbedrägeriet.

Punkarna har ju i mångt och mycket blivit de nutida samhällsbärarna och chefspersonerna. Artisterna innan och efter är till stor del fortfarande artister. Ramones har jag lyssnat på ungefär 58 sekunder åt gången med 17 års intervall.

Men - det är tråkigt att folk viker ner sig, kastar in handduken, loggar ut, lämnar in...
YUCK FOU !!!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem

Inlägg av magnusb »

Roger Hedin skrev:Ramones har aldrig spelat någon roll för mig. Inte Dr. Feelgood heller. Och inte Hurriganes. Inte tråkpåsen Thåström heller. Däremot en sån politiskt inkorrekt artist som John Miles, vars konsert i Linköping 1978 eller 1979 fortfarande är den musikaliska upplevelse som satt sina djupaste spår i min mylla. En artist vars karriär snöpligt gick i stå p.g.a. skivbolagens satsning på "nytt och fräscht". Punkvågen var en musikalisk naturkatastrof av bibliska mått. Att det sen dök upp band i kölvattnet i det som kallades "New Wave", vilka var riktigt bra, var en frälsning: spiken i kistan för punkbedrägeriet.

Mina nerver!

RIP T.Ramone.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Svänger som en stoppskylt!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

DoggyD skrev: YUCK FOU !!!
En typisk kommentar. U2!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem

Inlägg av Grafen »

Vem behöver rorshachtester när det finns internetforum?

Glad att jag hann se Ramones på Hultsfred, coolt band.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Grafen skrev:Vem behöver rorshachtester när det finns internetforum?

Glad att jag hann se Ramones på Hultsfred, coolt band.
Under en turné körde dom låtarna fortare och fortare för varje kväll som gick. I början av turnén var konserten 1 1/2 timme lång. I slutet av turnén, samma setlista, var dom nere i 35 minuter...... :D
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem

Inlägg av strummer »

Rip Tommy, nu är alla borta:-(
Man kan tycka vad man vill om Ramones, själv älskar jag dem förbehållslöst.
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+

Inlägg av Danny »

strummer skrev:Rip Tommy, nu är alla borta:-(
Man kan tycka vad man vill om Ramones, själv älskar jag dem förbehållslöst.
+1
Ett av mina absoluta favoritband.
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Har aldrig dyrkat dem, men gillat det jag hört.
Dåligt på ett bra sätt. Som nån rå naturkraft liksom.
Medlem i PB50+
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

fieldflower skrev:Har aldrig dyrkat dem, men gillat det jag hört.
Dåligt på ett bra sätt. Som nån rå naturkraft liksom.
Som hela punkvågen med andra ord!
Tråkigt detta, lite konstig känsla att lyssna på de tidiga plattorna med vetskapen att alla medverkande är döda.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar