Musikbörsen+4sound=Sant...eller?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
JMP
Medlem+

Musikbörsen+4sound=Sant...eller?

Inlägg av JMP »

Saxat skvaller från annan plats... jag tar inget ansvar för sanningshalten 8) !

"Det norska bolaget Music Retail Holding som äger Luthman och butikskedjan 4Sound har kommit överens med Musikbörsen att de skall gå ihop till ett enda bolag. Med tanke på att Musikbörsen äger Svensk Musik och TTS så kommer den nordiska musikinstrumentbranschen att bli rätt monopolaktig."
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Källa?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem

Inlägg av precision65 »

Sanningshalten är 100%. Jag läste igår ett pm som gått ut till norska musikbranschen ifrån MRH. Så går det om man handlar på Thomann! :shock:

AIK!

Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
JMP
Medlem+

Inlägg av JMP »

TDHP skrev:Källa?
Bara skvaller.....i cyberrymden....så det skall nog tas med en stor nypa salt.

MRH dock har ambitioner på att bli ledande i Norden, och det skulle inte förvåna mig jättemycket om det ligger sanning i detta. Känns tråkigt om den lokala konkurensen blir lidande pga att man med gemensam kraft i Norden måste konkurera med övriga europa. Fast.....känns som en logisk utveckling.

Vi får se vad som händer.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Tja, inte mig emot så länge det medför lägre priser och högre tillgänglighet. Och kanske bredare lagersortiment.
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:Tja, inte mig emot så länge det medför lägre priser och högre tillgänglighet. Och kanske bredare lagersortiment.
Precis!
Och detta är ju nå´t man måste sträva efter isf annars fortsätter man hellre handla hos Thomann...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:Tja, inte mig emot så länge det medför lägre priser och högre tillgänglighet.
Så blir det säkert.
TDHP skrev:Och kanske bredare lagersortiment.
Glöm det.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
TDHP skrev:Tja, inte mig emot så länge det medför lägre priser och högre tillgänglighet.
Så blir det säkert.
TDHP skrev:Och kanske bredare lagersortiment.
Glöm det.
Nej, risken är ju att det blir ännu fler tråkiga musikaffärer med exakt samma utbud.
MEN, det öppnar ju upp nya dörrar ändå med en större koncern som kan våga chansa lite mer.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
dereborn

Inlägg av dereborn »

exakt, glöm det!

Monopolsituation innebär att DOM bestämmer vad DU ska kunna handla.

Ingen bra grej. Torde väl i princip kunna bli föremål för granskning...
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:MEN, det öppnar ju upp nya dörrar ändå med en större koncern som kan våga chansa lite mer.
Hoppet är det sista som överger människan... ;)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev:MEN, det öppnar ju upp nya dörrar ändå med en större koncern som kan våga chansa lite mer.
Hoppet är det sista som överger människan... ;)

Hehehe...
Efter vad jag hört så är väl iofs utbudet bredare i Norge än vad det är i Sverige, eller har de bara andra märken helt enkelt och inte det vi har i Sverige?

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Äh, det är ju musiksnabbköp det handlar om.
Inriktningen är ju billiga prylar till ungdomar och slitdelar som strängar o dyl. Ska man köpa lite dyrare utrustning av lite bättre kvalitet så finns det ju andra affärer/kanaler. Det kvittar väl egentligen om det står J&D, SX eller Squier på basen eller Behringer eller JJ Labs på stärkaren, det mesta är väl ungefär samma asiatiska lågprisprodukter i skiftande kvalitet ändå! Gitarristen och trummisen i bandet köpte för ett tag sen varsin noname stratakopia inkl stärkare för 800:- på RUSTA!!! och den var HELT ok för sitt pris! Själv köpte jag en stålsträngad acke för 400:- på JYSK!!! Också helt ok partygura! Ur led är musikinstrumentinköpstiderna... :lol:
TDHP
Användarvisningsbild
JMP
Medlem+

Inlägg av JMP »

TDHP skrev:Äh, det är ju musiksnabbköp det handlar om.
Inriktningen är ju billiga prylar till ungdomar och slitdelar som strängar o dyl. Ska man köpa lite dyrare utrustning av lite bättre kvalitet så finns det ju andra affärer/kanaler. Det kvittar väl egentligen om det står J&D, SX eller Squier på basen eller Behringer eller JJ Labs på stärkaren, det mesta är väl ungefär samma asiatiska lågprisprodukter i skiftande kvalitet ändå! Gitarristen och trummisen i bandet köpte för ett tag sen varsin noname stratakopia inkl stärkare för 800:- på RUSTA!!! och den var HELT ok för sitt pris! Själv köpte jag en stålsträngad acke för 400:- på JYSK!!! Också helt ok partygura! Ur led är musikinstrumentinköpstiderna... :lol:
:shock: JYSK.....Rusta ok, de har ju allt möjligt junk......men......JYSK!?
Är du säker att det inte var en Tysk du köpte hos? :D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Haha, nä det är sant! Tjejen for runt och letade kuddar eller nåt när jag fick syn på en hög gitarrer! Plockade upp en, stämde och testade och den lät helt ok! Slog till eftersom jag behövde en oöm partygura!
TDHP
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

TDHP skrev:Haha, nä det är sant! Tjejen for runt och letade kuddar eller nåt när jag fick syn på en hög gitarrer! Plockade upp en, stämde och testade och den lät helt ok! Slog till eftersom jag behövde en oöm partygura!
Jysk nästa då!

Verkar ju helt sinnes... Och den funkar helt okej? :o
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Mycket dåligt. Ju färre aktörer desto sämre utbud misstänker jag. Väntar med spänning på att Jam blir uppköpta också så finns det bara en stor koncern och några tappra enskilda små musikaffärer (som förmodligen får ännu svårare att konkurrera prismässigt) kvar. Å andra sidan verkar det ju inte drabba så många eftersom de flesta ändå verkar handla i Tyskland då det hela tiden refereras dit mest hela tiden.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

På netto i jönköping har dom allt från fioler till elgur-paket med förstärkare till portabla hårddiskar :roll:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:På netto i jönköping har dom allt från fioler till elgur-paket med förstärkare till portabla hårddiskar :roll:
Har dom ingen blåfläjkad jassbas med guld och blocks?
Föreslår att du letar noga och länge! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar