Saxat skvaller från annan plats... jag tar inget ansvar för sanningshalten !
"Det norska bolaget Music Retail Holding som äger Luthman och butikskedjan 4Sound har kommit överens med Musikbörsen att de skall gå ihop till ett enda bolag. Med tanke på att Musikbörsen äger Svensk Musik och TTS så kommer den nordiska musikinstrumentbranschen att bli rätt monopolaktig."
Bara skvaller.....i cyberrymden....så det skall nog tas med en stor nypa salt.
MRH dock har ambitioner på att bli ledande i Norden, och det skulle inte förvåna mig jättemycket om det ligger sanning i detta. Känns tråkigt om den lokala konkurensen blir lidande pga att man med gemensam kraft i Norden måste konkurera med övriga europa. Fast.....känns som en logisk utveckling.
TDHP skrev:Tja, inte mig emot så länge det medför lägre priser och högre tillgänglighet.
Så blir det säkert.
TDHP skrev:Och kanske bredare lagersortiment.
Glöm det.
Nej, risken är ju att det blir ännu fler tråkiga musikaffärer med exakt samma utbud.
MEN, det öppnar ju upp nya dörrar ändå med en större koncern som kan våga chansa lite mer.
blackparkas skrev:MEN, det öppnar ju upp nya dörrar ändå med en större koncern som kan våga chansa lite mer.
Hoppet är det sista som överger människan...
Hehehe...
Efter vad jag hört så är väl iofs utbudet bredare i Norge än vad det är i Sverige, eller har de bara andra märken helt enkelt och inte det vi har i Sverige?
Äh, det är ju musiksnabbköp det handlar om.
Inriktningen är ju billiga prylar till ungdomar och slitdelar som strängar o dyl. Ska man köpa lite dyrare utrustning av lite bättre kvalitet så finns det ju andra affärer/kanaler. Det kvittar väl egentligen om det står J&D, SX eller Squier på basen eller Behringer eller JJ Labs på stärkaren, det mesta är väl ungefär samma asiatiska lågprisprodukter i skiftande kvalitet ändå! Gitarristen och trummisen i bandet köpte för ett tag sen varsin noname stratakopia inkl stärkare för 800:- på RUSTA!!! och den var HELT ok för sitt pris! Själv köpte jag en stålsträngad acke för 400:- på JYSK!!! Också helt ok partygura! Ur led är musikinstrumentinköpstiderna...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
TDHP skrev:Äh, det är ju musiksnabbköp det handlar om.
Inriktningen är ju billiga prylar till ungdomar och slitdelar som strängar o dyl. Ska man köpa lite dyrare utrustning av lite bättre kvalitet så finns det ju andra affärer/kanaler. Det kvittar väl egentligen om det står J&D, SX eller Squier på basen eller Behringer eller JJ Labs på stärkaren, det mesta är väl ungefär samma asiatiska lågprisprodukter i skiftande kvalitet ändå! Gitarristen och trummisen i bandet köpte för ett tag sen varsin noname stratakopia inkl stärkare för 800:- på RUSTA!!! och den var HELT ok för sitt pris! Själv köpte jag en stålsträngad acke för 400:- på JYSK!!! Också helt ok partygura! Ur led är musikinstrumentinköpstiderna...
JYSK.....Rusta ok, de har ju allt möjligt junk......men......JYSK!?
Är du säker att det inte var en Tysk du köpte hos?
Haha, nä det är sant! Tjejen for runt och letade kuddar eller nåt när jag fick syn på en hög gitarrer! Plockade upp en, stämde och testade och den lät helt ok! Slog till eftersom jag behövde en oöm partygura!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
TDHP skrev:Haha, nä det är sant! Tjejen for runt och letade kuddar eller nåt när jag fick syn på en hög gitarrer! Plockade upp en, stämde och testade och den lät helt ok! Slog till eftersom jag behövde en oöm partygura!
Jysk nästa då!
Verkar ju helt sinnes... Och den funkar helt okej?
Mycket dåligt. Ju färre aktörer desto sämre utbud misstänker jag. Väntar med spänning på att Jam blir uppköpta också så finns det bara en stor koncern och några tappra enskilda små musikaffärer (som förmodligen får ännu svårare att konkurrera prismässigt) kvar. Å andra sidan verkar det ju inte drabba så många eftersom de flesta ändå verkar handla i Tyskland då det hela tiden refereras dit mest hela tiden.
the_great_alfonzo skrev:På netto i jönköping har dom allt från fioler till elgur-paket med förstärkare till portabla hårddiskar
Har dom ingen blåfläjkad jassbas med guld och blocks?
Föreslår att du letar noga och länge!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..