Assar skrev:Tarzan08 skrev:Har ju en Roger Waters-Fender som jag är väldigt förtjust i. Den var väldans billig och inte särskilt märkvärdig på nåt sätt, men den passar mig. Jag hade ju tjackat den ÄVEN om det inte stod Roger Waters på den.
Har kollat på Geddy Lee-basen också, men den köpte jag inte. Har letat efter Frank Bello-signaturen, men den var svår att få till Stockholm.
Billy Sheehan-attituden har jag känt på, men den tilltalar mig inte alls.
Kanske svarar du på frågan här?
Hade du ens kommit på tanken att testa de här basarna om de istället hetat G437-Fender, Nosignatur-basen, bas nr 118 och 18XP-attituden?
Det hade nog absolut gjort.
Jag känner och klämmer rätt så friskt bland basar som först tilltalar ögat. Jag vet ju liksom vad för sorts bas jag uppskattar efter att ha vandrat runt i hitech-träsk en kort stund. Jag har provat många hårdrocksbasar (läs washburn, warwick, charvel, jackson, ibanez, spector, tobias m.fl) och de är säkert jättebra och fina och allt det där... men de tilltalar inte mig.
Nyfiken är jag trots allt och ger mig på en och annan hokki-klubba även om jag vet att jag aldrig kommer betala för att spela på en sån.
När jag svarade gode herr Veltman så var det efter att ha läst FENDERS produktkatalog (den där tjocka) från 2009 eller vad det var. Där har de ett helt kapitel med bara signaturinstrument för både basister och gitarrister.
När jag blir stor vill jag också ha en egen signatur...
Om det är hos Fender är inte så noga. Man är ju inte gjord av trä.. hehe