Posta era bilder på nostalgiska gig!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

the_great_alfonzo skrev:
Cuba skrev:
basmartin skrev:2005 :D

Bild

Äldsta bilden i digital form jag har tillgång till, tror jag.

Lönnbräda!!!!! :shock: :shock: :shock:
Hugh Grant!
David Hasselhoff.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Kiss-tribute, projektarbete i trean, någon gång i slutet av maj 2005:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Från 1985. R Kenn (Malmös bistraste rockband...) ;)
(engson, Per Casselbrant, Pär Wikenmo & Mårten Nilsson (?):

Bild
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Bild

Bild
Gissar att det är runt77-78 vår första spelning i gruppen Kontrast. Spelningen var i Gymnasiets Aula i Eksjö, vi anordnade en rockgala i regin av vår nystartade musikförening. Vi spelade Svensk progg. Trummisen Anna Forssell, idag Anna Forssell-Skanåker, vi var inspirerade av Anna storebror Thomas Forssell som spelade i nynningen. Han producerade vår första och sista demo som spelades in på Falkhs Studio i Eksjö. Studioägaren var frikyrklig så våra texter fungerade inte så bra i den studion.
Anna Fossell Trummor Sång
Jag Magnus Wassborg Bas
Christer Gustavsson Gitarr
Anders Stark Gitarr Sång
Krister Ek Gitarr Sång

Jag är nog den enda från den gruppen som fortfarande spelar i band.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Eagle Hazze skrev:Bild

Bild
Gissar att det är runt77-78 vår första spelning i gruppen Kontrast. Spelningen var i Gymnasiets Aula i Eksjö, vi anordnade en rockgala i regin av vår nystartade musikförening. Vi spelade Svensk progg. Trummisen Anna Forssell, idag Anna Forssell-Skanåker, vi var inspirerade av Anna storebror Thomas Forssell som spelade i nynningen. Han producerade vår första och sista demo som spelades in på Falkhs Studio i Eksjö. Studioägaren var frikyrklig så våra texter fungerade inte så bra i den studion.
Jag Magnus Wassborg Bas
Anders Stark Gitarr Sång
Krister Ek Gitarr Sång

Haha! Det här gjorde min eftermiddag!! :D Falkhs studio har man ju hört talas om, har för mig att min pappas garageband spelade in sin EP där på 60-talet.

Gymnasieaulan tycks inte heller ha ändrat sig något nämnvärt på ungefär 30 år.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Tror att aulan är intakt, Falks studio finns faktiskt kvar med Evan Ljungren fortfarande vid rodret.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Bachbarian
Medlem+

Inlägg av Bachbarian »

Bild

Rådhusparken i Jönköping '02. Jag hade redan då ett väl utvecklat sinne för snygga kläder
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Eagle Hazze skrev:Tror att aulan är intakt, Falks studio finns faktiskt kvar med Evan Ljungren fortfarande vid rodret.
Helt otroligt, tiden står verkligen stilla i Eksjö, haha. :roll: Kul musikalisk tillbakablick!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Bild

Bild
Lägger upp ett par bilder till på tidiga spelningar med URGE som sedan blev Kontrast.
Detta är från Pop i sommarnatt Nässjö Stadspark, det var och är fortfarande sommartid en eller flera grupper som spelar på scen. Jag har inte besökt det sedan tidigt 80-tal.
Vi körde den kvällen ihop med en annan Eksjögrupp som hette Mogens klyvare hoose band. Spelningen är runt 1977.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Bild

Den första spelningen med mitt nuvarande band Zee ducer & the soul unit, detta är pop i VP i Eksjö runt 1980, vi körde bandet tills 1989 tog en paus på 20 år till 2009. Nu är vi i full gång igen.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Bild
Från vänster till höger Martin L. Huskonservator, Max Abbey dundermegabrakgitarrist, bakom Max, lätt skymd Petter W-O skinnplågare och vinavsmakare , your:s truely bas och halvt PA, Annika J. sång och sedemera schlagerskanda och kattodlarel samt inte minst Mats W. singer/songwriter extraordiaire.
Kort och gott Interpool mkIII. :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Avdelningen "Var det verkligen bättre förr?"

Klädmodet i slutet av 80-talet har en hel del att önska.

Bild

Högbas var på modet.

Bild

Vasparken i början av 90.

Bild
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

engson skrev:Från 1985. R Kenn (Malmös bistraste rockband...) ;)
(engson, Per Casselbrant, Pär Wikenmo & Mårten Nilsson (?):

Bild
:shock:

Släkt?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Re:

Inlägg av Eagle Hazze »

Masayo skrev:
Eagle Hazze skrev:Bild

Bild
Jag Magnus Wassborg Bas
Anders Stark Gitarr Sång
Krister Ek Gitarr Sång

Haha! Det här gjorde min eftermiddag!! :D Falkhs studio har man ju hört talas om, har för mig att min pappas garageband spelade in sin EP där på 60-talet.

Gymnasieaulan tycks inte heller ha ändrat sig något nämnvärt på ungefär 30 år.
Haha nej allt är intakt, vi spelade in hos Falkh senare i karriären, men det var alltid en kärv stämning som resulterade i ett hyfsat dåligt resultat.
Några andra nostalgiska bilder från samma gruppnamn men med lite annan sättning. Spelningen är från pop i sommarnatt i Nässjö sent 70-tal. Att få spela på pop i sommarnatt en Torsdag var en stor upplevelse på den tiden.

Bild

Bild
Sedan nästa steg i utvecklingen med ett gig på tidigt 80-tal med gruppen Zee Ducer & The Soul Unit på pop i VP i Eksjö.
Också samma seriösa kräsna publik som i Nässjö, man var verkligen intresserad av ny musik på den tiden.
Vi körde någon typ av hårdrock/funk.

Bild
Skriv svar