David Hasselhoff.the_great_alfonzo skrev:Hugh Grant!Cuba skrev:basmartin skrev:2005
Äldsta bilden i digital form jag har tillgång till, tror jag.
Lönnbräda!!!!!![]()
![]()
Posta era bilder på nostalgiska gig!
- basmartin
- Medlem+++
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem+++
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:

Gissar att det är runt77-78 vår första spelning i gruppen Kontrast. Spelningen var i Gymnasiets Aula i Eksjö, vi anordnade en rockgala i regin av vår nystartade musikförening. Vi spelade Svensk progg. Trummisen Anna Forssell, idag Anna Forssell-Skanåker, vi var inspirerade av Anna storebror Thomas Forssell som spelade i nynningen. Han producerade vår första och sista demo som spelades in på Falkhs Studio i Eksjö. Studioägaren var frikyrklig så våra texter fungerade inte så bra i den studion.
Anna Fossell Trummor Sång
Jag Magnus Wassborg Bas
Christer Gustavsson Gitarr
Anders Stark Gitarr Sång
Krister Ek Gitarr Sång
Jag är nog den enda från den gruppen som fortfarande spelar i band.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
-
- Medlem++
Haha! Det här gjorde min eftermiddag!!Eagle Hazze skrev:
Gissar att det är runt77-78 vår första spelning i gruppen Kontrast. Spelningen var i Gymnasiets Aula i Eksjö, vi anordnade en rockgala i regin av vår nystartade musikförening. Vi spelade Svensk progg. Trummisen Anna Forssell, idag Anna Forssell-Skanåker, vi var inspirerade av Anna storebror Thomas Forssell som spelade i nynningen. Han producerade vår första och sista demo som spelades in på Falkhs Studio i Eksjö. Studioägaren var frikyrklig så våra texter fungerade inte så bra i den studion.
Jag Magnus Wassborg Bas
Anders Stark Gitarr Sång
Krister Ek Gitarr Sång
Jag är nog den enda från den gruppen som fortfarande spelar i band.

Gymnasieaulan tycks inte heller ha ändrat sig något nämnvärt på ungefär 30 år.
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
- Bachbarian
- Medlem+
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:

Lägger upp ett par bilder till på tidiga spelningar med URGE som sedan blev Kontrast.
Detta är från Pop i sommarnatt Nässjö Stadspark, det var och är fortfarande sommartid en eller flera grupper som spelar på scen. Jag har inte besökt det sedan tidigt 80-tal.
Vi körde den kvällen ihop med en annan Eksjögrupp som hette Mogens klyvare hoose band. Spelningen är runt 1977.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
- Klopper
- Hedersmedlem

Från vänster till höger Martin L. Huskonservator, Max Abbey dundermegabrakgitarrist, bakom Max, lätt skymd Petter W-O skinnplågare och vinavsmakare , your:s truely bas och halvt PA, Annika J. sång och sedemera schlagerskanda och kattodlarel samt inte minst Mats W. singer/songwriter extraordiaire.
Kort och gott Interpool mkIII.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Re:
Haha nej allt är intakt, vi spelade in hos Falkh senare i karriären, men det var alltid en kärv stämning som resulterade i ett hyfsat dåligt resultat.Masayo skrev:Haha! Det här gjorde min eftermiddag!!Eagle Hazze skrev:
Jag Magnus Wassborg Bas
Anders Stark Gitarr Sång
Krister Ek Gitarr Sång
Jag är nog den enda från den gruppen som fortfarande spelar i band.Falkhs studio har man ju hört talas om, har för mig att min pappas garageband spelade in sin EP där på 60-talet.
Gymnasieaulan tycks inte heller ha ändrat sig något nämnvärt på ungefär 30 år.
Några andra nostalgiska bilder från samma gruppnamn men med lite annan sättning. Spelningen är från pop i sommarnatt i Nässjö sent 70-tal. Att få spela på pop i sommarnatt en Torsdag var en stor upplevelse på den tiden.

Sedan nästa steg i utvecklingen med ett gig på tidigt 80-tal med gruppen Zee Ducer & The Soul Unit på pop i VP i Eksjö.
Också samma seriösa kräsna publik som i Nässjö, man var verkligen intresserad av ny musik på den tiden.
Vi körde någon typ av hårdrock/funk.