Epiphone Newport 1965. SÅLD!!!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Nick skrev:Jag tycker inte att den borde lottas. Den här är så fin, så den borde ägas av någon som verkligen uppskattar den.
Jag håller egentligen med, men om det verkligen inte är någon som har möjlighet att köpa den just nu, när den behöver säljas, så är väl lotteri ett bra alternativ. Jag skulle själv köpa några lotter, trots att jag lovat mig själv att inte delta i fler pratabaslotterier än jag redan gjort. :)
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Nick skrev:Jag tycker inte att den borde lottas. Den här är så fin, så den borde ägas av någon som verkligen uppskattar den.

Tyvärr så säljs ju en del lotterivinster ganska snabbt efter dragning...
Håller inte med! Det är snarare en chans för någon som verkligen vill ha den men inte har råd att få den till ett riktigt svinpris, och det spelar väl inte nån roll ifall det är nån som egentligen inte är så sugen som får den och istället säljer den? Det är ju samma sak att den personen säljer den som att nån som gillar den säljer den :)
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Lotteri!! :D
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

the_great_alfonzo skrev:

Tyvärr så säljs ju en del lotterivinster ganska snabbt efter dragning...
Håller inte med! Det är snarare en chans för någon som verkligen vill ha den men inte har råd att få den till ett riktigt svinpris, och det spelar väl inte nån roll ifall det är nån som egentligen inte är så sugen som får den och istället säljer den? Det är ju samma sak att den personen säljer den som att nån som gillar den säljer den :)
Precis! Lär ju knappast vara nån som vinner och sågar den i bitar iaf :wink:
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Richard skrev:Lotteri!! :D

Kan säga här att det står redan 6st på kö efter whatawaste så har man tur kan det bli runt jul. :oops: ;)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

knedy skrev:

Kan säga här att det står redan 6st på kö efter whatawaste så har man tur kan det bli runt jul. :oops: ;)
meh, den här basen är ju så gammal så den borde få gå före i kö :wink:

:lol:
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Richard skrev:
knedy skrev:

meh, den här basen är ju så gammal så den borde få gå före i kö :wink:

:lol:
Kunde inte ha sagt det bättre själv :nickar: Varför inte ha flera lotterier samtidigt :roll:

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Vi bestämde nån gång att vi kör ett i taget, annars slutar det med en massa lotterier som inte kommer nån vart för att ingen har råd...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

knedy skrev:

Vilka 6 är det på kö?

Kul att veta så att man kan lägga lottpengarna på rätt lotterier. Om man vet att epiphonen kommer på dragningslistan så kan man ju vänta till dess.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

alexon skrev:
knedy skrev:

Vilka 6 är det på kö?

Kul att veta så att man kan lägga lottpengarna på rätt lotterier. Om man vet att epiphonen kommer på dragningslistan så kan man ju vänta till dess.
Jag vågar inte säga nå mer än så, folk vill ju få sina saker sålda och alla har ju sina grejer ute till salu tills det blir deras tur. Kan vara svårt att kränga dom om alla sitter och väntar på att dom kanske har turen med sig om ett par månader. :oops:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

knedy skrev:
alexon skrev:
knedy skrev:

Vilka 6 är det på kö?

Jag vågar inte säga nå mer än så, folk vill ju få sina saker sålda och alla har ju sina grejer ute till salu tills det blir deras tur. Kan vara svårt att kränga dom om alla sitter och väntar på att dom kanske har turen med sig om ett par månader. :oops:
Det är nog bra om du sitter på den infon Kneddo.
Det är ju iof inget som förhindrar säljarna att tala om vad dom väntar på att få lotta ut.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Japp! Nu är den borta. Bra för mig, synd för er övriga PB:are :wink: Nu får lilla Epin åka på Europaturné med Lisa Ekdahl! Det verkar ju bli en riktig kändisbas det här. Innan mig hade basisten i Hellacopters den :D

Dock är jag fortfarande på jakt efter en J- eller P-bas från Japan. Så har ni någon liggandes där hemma, så hör av er!

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar