Nick skrev:Jag tycker inte att den borde lottas. Den här är så fin, så den borde ägas av någon som verkligen uppskattar den.
Jag håller egentligen med, men om det verkligen inte är någon som har möjlighet att köpa den just nu, när den behöver säljas, så är väl lotteri ett bra alternativ. Jag skulle själv köpa några lotter, trots att jag lovat mig själv att inte delta i fler pratabaslotterier än jag redan gjort.
Nick skrev:Jag tycker inte att den borde lottas. Den här är så fin, så den borde ägas av någon som verkligen uppskattar den.
Tyvärr så säljs ju en del lotterivinster ganska snabbt efter dragning...
Håller inte med! Det är snarare en chans för någon som verkligen vill ha den men inte har råd att få den till ett riktigt svinpris, och det spelar väl inte nån roll ifall det är nån som egentligen inte är så sugen som får den och istället säljer den? Det är ju samma sak att den personen säljer den som att nån som gillar den säljer den
Tyvärr så säljs ju en del lotterivinster ganska snabbt efter dragning...
Håller inte med! Det är snarare en chans för någon som verkligen vill ha den men inte har råd att få den till ett riktigt svinpris, och det spelar väl inte nån roll ifall det är nån som egentligen inte är så sugen som får den och istället säljer den? Det är ju samma sak att den personen säljer den som att nån som gillar den säljer den
Precis! Lär ju knappast vara nån som vinner och sågar den i bitar iaf
Kan säga här att det står redan 6st på kö efter whatawaste så har man tur kan det bli runt jul.
Vilka 6 är det på kö?
Kul att veta så att man kan lägga lottpengarna på rätt lotterier. Om man vet att epiphonen kommer på dragningslistan så kan man ju vänta till dess.
Jag vågar inte säga nå mer än så, folk vill ju få sina saker sålda och alla har ju sina grejer ute till salu tills det blir deras tur. Kan vara svårt att kränga dom om alla sitter och väntar på att dom kanske har turen med sig om ett par månader.
Kan säga här att det står redan 6st på kö efter whatawaste så har man tur kan det bli runt jul.
Vilka 6 är det på kö?
Kul att veta så att man kan lägga lottpengarna på rätt lotterier. Om man vet att epiphonen kommer på dragningslistan så kan man ju vänta till dess.
Jag vågar inte säga nå mer än så, folk vill ju få sina saker sålda och alla har ju sina grejer ute till salu tills det blir deras tur. Kan vara svårt att kränga dom om alla sitter och väntar på att dom kanske har turen med sig om ett par månader.
Det är nog bra om du sitter på den infon Kneddo.
Det är ju iof inget som förhindrar säljarna att tala om vad dom väntar på att få lotta ut.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Japp! Nu är den borta. Bra för mig, synd för er övriga PB:are Nu får lilla Epin åka på Europaturné med Lisa Ekdahl! Det verkar ju bli en riktig kändisbas det här. Innan mig hade basisten i Hellacopters den
Dock är jag fortfarande på jakt efter en J- eller P-bas från Japan. Så har ni någon liggandes där hemma, så hör av er!
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70