[SÄLJES] Nord Lead I [SÅLD]
- Mike
- The Transporter
[SÄLJES] Nord Lead I [SÅLD]
Expanderad till 12 röster. (Visst var det så, f****shit?)
4000:- Cash only.
Senast redigerad av Mike den tor 19 jan 2012, 18:58, redigerad totalt 2 gång.
TVR!
Because Porsche are for girls.
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Re: [SÄLJES] Nord Lead I
Japp! Expanderad till 12 rösters polyfoni. Grymt bra synth! Saknar den som fan, fastän jag har en NL2. Den låter något fetare än sina efterföljare.Mike skrev:Expanderad till 12 röster. (Visst var det så, f****shit?)
Hade jag råd skulle jag köpa tillbaka den.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Musicmannen
- Medlem
-
- Medlem++
- Mike
- The Transporter
Inget speciellt.Indigo skrev:Kanske skulle plocka ut någonting från jobbet, vad är du ute efter?Mike skrev:Diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare
Har kollat de billigaste nypriserna.
Tvättmaskin: 2000:-
Torktumlare: 3000:-
Diskmaskin: 2000:-
(Jag vet att det inte blir några bra prylar, men kan inte vara så kräsen för tillfället. )
Du får väl lämna ett förslag.

För dom pengarna hittar du inget goare.Musicmannen skrev:Go att spela synthbas på?

Det är en analogsynth, så den är väl inte optimal för orgel/piano.HirYoshima skrev:kan man få bra piano- och orgelljud ur en sån där?jag kan inget om sånt här.
Men det kanske Funky kan svara bättre på?
TVR!
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Inga pianoljud finns. Däremot går det att få den att låta lite Wurlizer om ljuden. Det går att får fram orgelmusik också, men jag tycker inte de är särskilt användbara. Tanken är att den ska vara en sorts Prophet 5 klon. Till det är den fantastisk!
"Oh my god it's the funkys**t!"
- Jan Hellman
- VIP medlem
Njae..... Det där är faktiskt en sanning med modifikation. Det är en virtuell analogsynth. Den emulerar analoga vågformer. Egentligen i stort samma teknik som används i mjukvarupluggar som ska emulera t.ex. en gammal hårdvarukompressor/preamp/mikrofon/gitarrförstärkare etc. Ljudmotorn är faktiskt digital och emuleringen görs av DSP-kort och mjukvarualgoritmer. Men det är likt förbannat en jävligt välljudande synt och i praktiken så funkar den i stort som en analog synt. Fast man slipper att den blir skitvarm, stämmer om sig och annat skit som gamla analogsyntar lider av. Nord Lead:en är gjord för att emulera gamla analogsyntar och det gör den riktigt bra. Men om vi ska vara noga så är det faktiskt inte en analogsynt i ordets riktiga bemärkelse.Mike skrev:Det är en analogsynth, så den är väl inte optimal för orgel/piano.
Jag har rackvarianten av Nord Lead 1:an i studion. Jag använder den en hel del. Som sagt, en förbaskat välljudande synt.
//J
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Lex
- Medlem+
Så du kommer till Malmö?Mike skrev:Slår man till nu, så ingår leverans på valfri ort sträckan Västerås-Malmö under nästa vecka.

PB-öl?!
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
- Mike
- The Transporter
Kommer att ha en kollega med och vi kommer förmodligen vara tvungna att jobba på kvällen.Lex skrev:Så du kommer till Malmö?Mike skrev:Slår man till nu, så ingår leverans på valfri ort sträckan Västerås-Malmö under nästa vecka.
PB-öl?!
Men om inte hör jag av mig.

TVR!
- Lex
- Medlem+
Ja bara hör av dig om det blir aktuellt.Mike skrev:Kommer att ha en kollega med och vi kommer förmodligen vara tvungna att jobba på kvällen.Lex skrev:Så du kommer till Malmö?Mike skrev:Slår man till nu, så ingår leverans på valfri ort sträckan Västerås-Malmö under nästa vecka.
PB-öl?!
Men om inte hör jag av mig.
Jag snackade med Jokke för någon vecka sedan och vi undrade just om inte Mike skulle komma till Malmö snart så att vi fick dricka öl

Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
- Klopper
- Hedersmedlem
- Jan Hellman
- VIP medlem