P-bas 64

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Haha!

Hi-fi-nördar är roliga tycker jag.
De spenderar ibland 100 000-tals kronor på stereoprylar, och sedan när en normal människa får lyssna så tycker man det oftast låter skit.

En bekant i stan har stereo för runt 150k, jag sa aldrig till honom att jag tyckte det lät dåligt när han skulle demonstrera...

Lika i hifi-butiker är det kul.
Fick demat ett par högtalare som kostade 175k på en affär vid Vasaparken, elektrostat-högtalare heter det har jag för mig...
Han slängde i en Dream Theaterskiva och I´ll tell ya.... enligt mig har Dream Theater aldrig låtit så dåligt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

blackparkas skrev:Haha!

Hi-fi-nördar är roliga tycker jag.
De spenderar ibland 100 000-tals kronor på stereoprylar, och sedan när en normal människa får lyssna så tycker man det oftast låter skit.

En bekant i stan har stereo för runt 150k, jag sa aldrig till honom att jag tyckte det lät dåligt när han skulle demonstrera...

Lika i hifi-butiker är det kul.
Fick demat ett par högtalare som kostade 175k på en affär vid Vasaparken, elektrostat-högtalare heter det har jag för mig...
Han slängde i en Dream Theaterskiva och I´ll tell ya.... enligt mig har Dream Theater aldrig låtit så dåligt...
Det som är synd är ju att man typ inte kan spela vanliga skivor i dem, för då låter det skit. mp3? GLÖM! Det ska väl vara DVD-audio eller nåt sånt....

Förresten, jag vet att man kanske har svårt för mp3, särskilt om det är halvtaskig kvalitet. Men lyssnar man på det separat så tänkter inte jag på det i alla fall. Jag har testat en gång när jag hade ett mixerbord som hemmastereo, att spela samma låt i separata kanaler, en på mp3 och en på CD. DÅ hörde jag viss skillnad, när jag kunde fada emellan direkt. Jag kör i princip bara 320kbps. MINST 192. Men har man en super hifianläggning så låter det väl förjäääävligt kan jag tänka mig....
Användarvisningsbild
mikbass
Medlem+

Inlägg av mikbass »

Falcon skrev:Men ser det inte ut som loggan är från 66-68?
....OCH dom stämmisarna är absolut inte original före -68
Provade en -68 hos Halkan (CAR) med den här kombinationen av logga
och stämmisar, kändes ok men var ett hopplock.
(usch, nu blev man vintage-polis)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Kim S skrev:
Förresten, jag vet att man kanske har svårt för mp3, särskilt om det är halvtaskig kvalitet. Men lyssnar man på det separat så tänkter inte jag på det i alla fall. Jag har testat en gång när jag hade ett mixerbord som hemmastereo, att spela samma låt i separata kanaler, en på mp3 och en på CD. DÅ hörde jag viss skillnad, när jag kunde fada emellan direkt. Jag kör i princip bara 320kbps. MINST 192. Men har man en super hifianläggning så låter det väl förjäääävligt kan jag tänka mig....
Tycker det brukar höras väldigt väl när det är i 192 faktiskt. Om man lyssnar på cymbalerna speciellt.

mikbass: När var detta? Det råkar inte vara typ nyligen och basen var i själva verket en -66:a?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
The Doc
Medlem

Inlägg av The Doc »

mikbass skrev:
Falcon skrev:Men ser det inte ut som loggan är från 66-68?
....OCH dom stämmisarna är absolut inte original före -68
Provade en -68 hos Halkan (CAR) med den här kombinationen av logga
och stämmisar, kändes ok men var ett hopplock.
(usch, nu blev man vintage-polis)
Helt riktigt, stämmisarna är senare!
man baxnar lite när man hör vad delar till vintage grejor kostar.
Ett origstall till min 58:a les paul junior hittar man på e-bay för 4papp!!
Nåt har hänt, de senaste 10 åren....men vad?
Gear: Ampeg dan armstrong "plexi" bass,-66 precision,-76 Thunderbird IV,-68 thunderbird II, -76 Rick 4001, 90:s Dano longhorn, 90:s Dano sparkle bass.
Ampeg 8x10", Hiwatt Slave -76,ampeg SVT,
-77 Orange 2x15" Reflector cab...no FX;)
Användarvisningsbild
mikbass
Medlem+

Inlägg av mikbass »

Det var runt förra gitarrmässan, alltså oktober/november 2006. Den hängde rätt länge hos halkan så jag testade den ett par gånger.
Ska kanske tillägga att de var helt öppna med att det var hpd.

Förresten, jag vet att man kanske har svårt för mp3, särskilt om det är halvtaskig kvalitet. Men lyssnar man på det separat så tänkter inte jag på det i alla fall. Jag har testat en gång när jag hade ett mixerbord som hemmastereo, att spela samma låt i separata kanaler, en på mp3 och en på CD. DÅ hörde jag viss skillnad, när jag kunde fada emellan direkt. Jag kör i princip bara 320kbps. MINST 192. Men har man en super hifianläggning så låter det väl förjäääävligt kan jag tänka mig....[/quote]

Tycker det brukar höras väldigt väl när det är i 192 faktiskt. Om man lyssnar på cymbalerna speciellt.

mikbass: När var detta? Det råkar inte vara typ nyligen och basen var i själva verket en -66:a?[/quote]
Skriv svar