nintendo wii

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Fisken skrev:
Rix skrev:Vem bryr sig om Guitar Hero när det finns COWBELL HERO!!

Haha!

http://www.dr.dk/spil/floejtehero/popup/

Flute hero. :wink:
Haha, goa danskar!! För jävla svårt..
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+

Inlägg av Fisken »

the_great_alfonzo skrev:varför kan man inte spela GH på en högergura om man är vänsterhänt då?
Kan kan man väl, bli väl bara lite krånligare kanske.. Med typ svajen... Men annars så går det nog. :)
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

min lagkamrat tyckte det var roligt med Wii tills han spelade boxningsspelet och skickade en kontroll i 52" platt-tv så skärmen sprack. inte alltför ovanligt heller har jag hört.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

hosse skrev:min lagkamrat tyckte det var roligt med Wii tills han spelade boxningsspelet och skickade en kontroll i 52" platt-tv så skärmen sprack. inte alltför ovanligt heller har jag hört.
det är väl därför som man har remmarna?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Diesel skrev:
hosse skrev:min lagkamrat tyckte det var roligt med Wii tills han spelade boxningsspelet och skickade en kontroll i 52" platt-tv så skärmen sprack. inte alltför ovanligt heller har jag hört.
jo, men man kan hamna farligt nära skärmen ändå. så hade han gjort. han hade inte släppt kontrollen, utan boxat med den in i skärmen.
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

hosse skrev:
Diesel skrev:
jo, men man kan hamna farligt nära skärmen ändå. så hade han gjort. han hade inte släppt kontrollen, utan boxat med den in i skärmen.
då hävdar jag att man får skylla sig själv :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Diesel skrev:
hosse skrev:
Diesel skrev:
då hävdar jag att man får skylla sig själv :P
japp.

men det blev lite försäkringspengar ändå :lol:
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Grabben cyklar runt och letar billigaste Guitar Hero III. När han fått vantarna på den skall jag ta över och visa hur en gura hanteras!
Synd att det inte finns nåt schysst rollspel till wii, då hade jag kunnat roat mig ännu mer under julhelgen.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

haha :lol: :lol: Ja då får man fan skylla sig själv som sagt.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

anli skrev:Grabben cyklar runt och letar billigaste Guitar Hero III. När han fått vantarna på den skall jag ta över och visa hur en gura hanteras!
Synd att det inte finns nåt schysst rollspel till wii, då hade jag kunnat roat mig ännu mer under julhelgen.
Det går ju att köra gamecubespel på wii också. Du behöver lämplig handkontroll och ett minneskort. Vad för typ av spel är du ute efter? Har kanske lite bra tips.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Svarte_Jack skrev:
anli skrev:Grabben cyklar runt och letar billigaste Guitar Hero III. När han fått vantarna på den skall jag ta över och visa hur en gura hanteras!
Det går ju att köra gamecubespel på wii också. Du behöver lämplig handkontroll och ett minneskort. Vad för typ av spel är du ute efter? Har kanske lite bra tips.
Rollspel har man Playstation till, goddammit!!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Ja men nu har han ju inte playstation. Finns grymma spel till kuben också.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Svarte_Jack skrev:Ja men nu har han ju inte playstation. Finns grymma spel till kuben också.
Ahaaa... Vilka rollspel rekommenderar du förresten? Jag vet Final Fantasy, Kingdom hearts, och... Tja, det är nog allt faktiskt :? Förslå på!!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

the_great_alfonzo skrev:
Svarte_Jack skrev:Ja men nu har han ju inte playstation. Finns grymma spel till kuben också.
Ahaaa... Vilka rollspel rekommenderar du förresten? Jag vet Final Fantasy, Kingdom hearts, och... Tja, det är nog allt faktiskt :? Förslå på!!
Tales of symphonia och alla andra delar i tales of-serien. Dragon Quest/Warriorserien (beroende på vilken världsdel det är släppt i). Sen ska ju Suikoden vara grymt (inte provat själv). Grandia är också grymt. Några små tips.

Skies of Arcadia till antingen GC eller Dreamcast är också en höjdare.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Har en massa gamcubespel, men nintendorollsplen är inte riktigt min melodi (förrutom Zelda, som kanske inte är ett rollspel iofs). Har mest lirat den äldre PC-typen (baldurs gate/Diablo/wow varianterna. Tjackar eventuellt en P3 bara för blu-rayen, så då kanske man kan hitta nåt. Kör på duk så man vill att det skall se vettigt ut också, även om känslan är viktigast,
Men skall kolla upp tipsen.
Senast redigerad av anli den fre 21 dec 2007, 07:05, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Fast de flesta av tipsen är till andra konsoller (skulle lära bonzo vad det finns för kul ute i världen).
gäst

Inlägg av gäst »

Jag gillar inte sportspel, bilspel eller slagsmål- och skjutaspel. Hur ligger wii till i andra kategorier?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Johannes skrev:Jag gillar inte sportspel, bilspel eller slagsmål- och skjutaspel. Hur ligger wii till i andra kategorier?
Det har inte funnits tillräckligt länge för andra typer av spel. Jag tycker du ska göra som jag och tjacka nån schysst begagnad konsoll och satsa på lite mer "upplevelse" än knapphets.
Crypto
Medlem

Inlägg av Crypto »

Svarte_Jack skrev:
Johannes skrev:Jag gillar inte sportspel, bilspel eller slagsmål- och skjutaspel. Hur ligger wii till i andra kategorier?
Det har inte funnits tillräckligt länge för andra typer av spel. Jag tycker du ska göra som jag och tjacka nån schysst begagnad konsoll och satsa på lite mer "upplevelse" än knapphets.
Ööh... Det finns visst andra typer av spel.
Big brain academy, guitar hero III, kororinpa för att nämna några. Det finns "intelligens"-spel, partyspel (brädspel), äventyrspel, sång- och dansspel. Marioparty är ett trevligt spel att spela i större sällskap medans man intar alkoholhaltig dryck.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Crypto skrev:
Svarte_Jack skrev:
Ööh... Det finns visst andra typer av spel.
Big brain academy, guitar hero III, kororinpa för att nämna några. Det finns "intelligens"-spel, partyspel (brädspel), äventyrspel, sång- och dansspel. Marioparty är ett trevligt spel att spela i större sällskap medans man intar alkoholhaltig dryck.
Ääääh. Spel och spel :D

Nu är jag som de som kallar sexsträngade basar för gitarrer.
gäst

Inlägg av gäst »

Svarte_Jack skrev:
Jag har redan en XBOX (inte 360) men det kommer ju inga spel till den längre,,, Kanske dags att uppgradera...
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Johannes skrev:
Svarte_Jack skrev:
Jag har redan en XBOX (inte 360) men det kommer ju inga spel till den längre,,, Kanske dags att uppgradera...
Av den nya generationens konsoller verkar ju wii ha mest potential för lite mer variation i utbudet.
gäst

Inlägg av gäst »

Fast helst av allt spelar jag MYST-spelen på datorn. Otroligt bra spel. Testat det, Jack?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Johannes skrev:Fast helst av allt spelar jag MYST-spelen på datorn. Otroligt bra spel. Testat det, Jack?
Har fått rekommenderat av en polare. Höll faktiskt på att impulsköpa ett idag (återutgivning till DS). Men då insåg jag att min bror skulle bli utan julklapp så det får vänta. Ska kolla lite recensioner och sånt.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Johannes skrev:Fast helst av allt spelar jag MYST-spelen på datorn. Otroligt bra spel. Testat det, Jack?
Hehe... ja, när dom dök upp första gången så var du en väldigt unga man :)
För lite laid back spel numer.
Man får återgå till turn-based strategispel eller nåt.
Jag gillar flummiga mystiska spel bäst där inga jobbiga tonåringar spelar skjortan av en.
Wii e lite ball då den känns mer galen och flummig än XBOX.

Fast jag längtar efter Lara Croft plötsligt... Tombraider-ettan var en höjdare på pc. Finns säkert nåt nytt till konsol.... ps3 kanske.

Tillbaka till Wii igen :) nåt bra skräckspel? Med stämning?
Skriv svar