Frakttid från USA?
- dexter
- Medlem+
Frakttid från USA?
Jag beställde en stratakropp från USA på ebay för en månad sen, jag fick mail en vecka senare om att den var skickad. Det är nu 3 veckor sen men inget paket i sikte. Hur lång tid brukar frakten från USA ta egentligen? Säljaren skickade med 'USPS Express Mail International', skickas det med båt tro, för då förstår jag att det tar tid.
- Svensson
- Forumvärd
Re: Frakttid från USA?
dexter skrev:Jag beställde en stratakropp från USA på ebay för en månad sen, jag fick mail en vecka senare om att den var skickad. Det är nu 3 veckor sen men inget paket i sikte. Hur lång tid brukar frakten från USA ta egentligen? Säljaren skickade med 'USPS Express Mail International', skickas det med båt tro, för då förstår jag att det tar tid.
Det tog en jäkla tid när jag beställde, minns inte riktigt men ett par månader tror jag.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- yohan
- Medlem+
Kan nog ta tid även med flyg, stewmac har nåt de kallar för Postal Air som skall ta 10-14 arbetsdagar men säger också att det kan ta upp till fyra veckor. En annan firma jag beställt av angav 4 - 6 veckor. Den sista tog iofs 2,5 månader men då hade de skickat den till Kuwait (:roll: ) först, fått tillbaks den och skickat den igen.dexter skrev:Jag beställde en stratakropp från USA på ebay för en månad sen, jag fick mail en vecka senare om att den var skickad. Det är nu 3 veckor sen men inget paket i sikte. Hur lång tid brukar frakten från USA ta egentligen? Säljaren skickade med 'USPS Express Mail International', skickas det med båt tro, för då förstår jag att det tar tid.
Sen kan det ju bli liggande i tullen rätt länga ibland.
https://soundcloud.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCWsxX4 ... ci-BbmKTCQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCWsxX4 ... ci-BbmKTCQ" onclick="window.open(this.href);return false;
- dexter
- Medlem+
Fyfan. Skumt att det är så skillnad. När jag beställer strängar från stringsandbeyond eller basdelar från basspartsresource så har jag ju paketet på några dagar.Svensson skrev:Det tog en jäkla tid när jag beställde, minns inte riktigt men ett par månader tror jag.
- TDHP
- Forumvärd
Exakt! Beställde rör för ett tag sen och dom skickades med Fed-Ex.dexter skrev:Fyfan. Skumt att det är så skillnad. När jag beställer strängar från stringsandbeyond eller basdelar från basspartsresource så har jag ju paketet på några dagar.Svensson skrev:Det tog en jäkla tid när jag beställde, minns inte riktigt men ett par månader tror jag.
Eftersom man får ett fraktnr kan man följa paketet på nätet, kolla om dom har nåt liknande! Mitt pkt gick via två flygplatser i USA til DeGaulle i Frankrike och sedan till Arlanda på ca två dygn, sen tog det ytterligare två dygn för det att åka dom 8 milen till Norrtälje...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- precision65
- VIP medlem
Exakt. Be säljaren om kollinummer. Jag tror att svenska posten kan hjälpa till att spåra kollin sända med USPS.
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- Svensson
- Forumvärd
Det där är ett gissel. Vi beställde prylar till jobbet och blev utlovad snabb leverans. Det tog ett dygn från England till Bromma och ytterligare 5 dagar via diverse terminaler och annat skit upp genom landet.TDHP skrev:Exakt! Beställde rör för ett tag sen och dom skickades med Fed-Ex.dexter skrev:Fyfan. Skumt att det är så skillnad. När jag beställer strängar från stringsandbeyond eller basdelar från basspartsresource så har jag ju paketet på några dagar.Svensson skrev:Det tog en jäkla tid när jag beställde, minns inte riktigt men ett par månader tror jag.
Eftersom man får ett fraktnr kan man följa paketet på nätet, kolla om dom har nåt liknande! Mitt pkt gick via två flygplatser i USA til DeGaulle i Frankrike och sedan till Arlanda på ca två dygn, sen tog det ytterligare två dygn för det att åka dom 8 milen till Norrtälje...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
- knedy
- VIP medlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- 200071
- Hedersmedlem
Jag har fått en hel del grejer från USA och jag ber oftast att säljaren ska använda USPS. Dels för att de är billiga dels för att leveranserna brukar vara rimligt snabba. Jag brukar räkna med upp till 10 dagar, ofta snabbare.
MEN, nån gång emellanåt så tar det mycket längre tid. Ofta beroende på att paketet stannar i Tyskland. Jag väntade/väntar på strängar som åkte tillbaka till USA efter att ha varit i Tyskland en sväng....
MEN, nån gång emellanåt så tar det mycket längre tid. Ofta beroende på att paketet stannar i Tyskland. Jag väntade/väntar på strängar som åkte tillbaka till USA efter att ha varit i Tyskland en sväng....
- dexter
- Medlem+
Suck vad trött jag blir. Blev lite irriterad på att paketet aldrig dykt upp så jag mailade säljaren i USA om någon form av spårningsnummer så jag kunde försöka se var paketet befinner sig, och när jag söker på postens hemsida så visar det sig att paketet kommit till mitt postutlämningsställe den 7 December! Jag har dock inte fått en enda avi eller påminnelse trots att posten hävdar att dom skickat ut sådana två gånger. Varför detta då, jo dom har skickat det till fel adress!
Nu är det så fantastiskt bra att dom igår skickade tillbaka paketet från utlämningsstället då det aldrig blev uthämtat, och nu är det på väg tillbaka till USA och går inte att stoppa.... Tack för det posten.
Nu är det så fantastiskt bra att dom igår skickade tillbaka paketet från utlämningsstället då det aldrig blev uthämtat, och nu är det på väg tillbaka till USA och går inte att stoppa.... Tack för det posten.
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Nää fyy va lack jag blir när jag läser det där...! Illa posten!dexter skrev:Suck vad trött jag blir. Blev lite irriterad på att paketet aldrig dykt upp så jag mailade säljaren i USA om någon form av spårningsnummer så jag kunde försöka se var paketet befinner sig, och när jag söker på postens hemsida så visar det sig att paketet kommit till mitt postutlämningsställe den 7 December! Jag har dock inte fått en enda avi eller påminnelse trots att posten hävdar att dom skickat ut sådana två gånger. Varför detta då, jo dom har skickat det till fel adress!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Men grattis, posthelvete.dexter skrev:Suck vad trött jag blir. Blev lite irriterad på att paketet aldrig dykt upp så jag mailade säljaren i USA om någon form av spårningsnummer så jag kunde försöka se var paketet befinner sig, och när jag söker på postens hemsida så visar det sig att paketet kommit till mitt postutlämningsställe den 7 December! Jag har dock inte fått en enda avi eller påminnelse trots att posten hävdar att dom skickat ut sådana två gånger. Varför detta då, jo dom har skickat det till fel adress!
Beställde ett par mickar från guitar fetisch. Tog 3 veckor. På juldagen beställde jag mekanik till gitarrbygget, tog en vecka..
- knedy
- VIP medlem
Men självklart gick det inte som det ska ändå, när jag var och skulle hämta ut det sa dom att dom varit här imorse men när ingen var hemma så skickade dom det till Lycksele(~9mil härifrån) och mycket riktigt ser jag nu när jag kollar på deras hemsida så var paketet förbi en sväng i Lycksele i förmiddags innan det kom tillbaka hit några timmar senare.knedy skrev:Idag kom ett paket till mig från USA, skickades i Tisdags.

Officiell stormästare i EB-orden
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Det var ju.... logiskt....knedy skrev:Men självklart gick det inte som det ska ändå, när jag var och skulle hämta ut det sa dom att dom varit här imorse men när ingen var hemma så skickade dom det till Lycksele(~9mil härifrån) och mycket riktigt ser jag nu när jag kollar på deras hemsida så var paketet förbi en sväng i Lycksele i förmiddags innan det kom tillbaka hit några timmar senare.
- knedy
- VIP medlem
Precis min tankeHellish skrev: Det var ju.... logiskt....

Jag vill bussa Sverker på dom.

Officiell stormästare i EB-orden
- hosse
- Medlem+++
Sverka dom knedy!
jag har aldrig väntat mer än 4 dagar på paket från USA. har beställt från basspartsresource.com två gånger och interpunk (kläder) tre gånger och som sagt aldrig behövt väntat mer än 4 dagar.

jag har aldrig väntat mer än 4 dagar på paket från USA. har beställt från basspartsresource.com två gånger och interpunk (kläder) tre gånger och som sagt aldrig behövt väntat mer än 4 dagar.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- dexter
- Medlem+
Tur i oturen. Dom ringde från utlämningsstället idag och sa att dom inte alls hade skickat tillbaka paketet utan att det låg kvar, så jag kunde hämta ut det idag. Precis som jag trodde så hade säljaren i USA skrivit helt korrekt adress, men Posten hade på något sätt läst fel och skrivit en helt annan gatuadress varpå avierna aldrig kommit fram.