Jul-TV poll!
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Svensson
- Forumvärd
Man påverkas helt klart! Jag kan också somna till en del låånga scener i äldre filmer. Det slår mig precis nu att filmer från 40-talet inte känns sådär sega, kanske en trend under 60-70 talet? Har jag fel?daionsavage skrev:Det är tråkigt nog inte ungarna som drivit upp tempot utan vuxna producenter. Mina barn har inga problem med långsamma scener, de har däremot enorma problem med att stänga av TV:nMakten skrev:Det har jag nog alltid varit i det avseendet.TDHP skrev:Hehe, börjar du bli gammal, Makten?
Ja, men så lider ju barn av stress nu för tiden också. Jag tror att det är klart onyttigt att allt ska vara så jävla hetsigt. En modern unge skulle förmodligen bli väldigt rastlös att att kolla på "Saltkråkan" till exempel. Där är det ju långa utfyllnadsscener med bara lite musik och trevliga bilder. Inte tillräckligt gapigt antar jag.Svensson skrev:Jag har också reagerat på det och det gäller inte bara tecknat, i princip alla amerikanskt producerad barnfilm är skitjobbig i mina ögon och öron. Tydligen inte mitt norrländska sinne det beror på att jag inte gillar dom speedade filmerna..![]()
Själv klarar jag inte av de längsta utfyllnadsscenerna i en del avsnitt av Pippi långstrump. Fem minuter med närbilder på barn som äter tårta ger mig uttråkningsryckningar i hela kroppen. -Det är då jag plockar ned basen från väggen!
Det som redan sagts är skitjobbigt är ju dom där skrikiga teckandfilmerna. Tacka vet jag Mumin!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Taran
- Medlem
- Taran
- Medlem
"Jävla.. jävla... VÄGSNIGEL!"Bassmaniac skrev:Karl-Bertil naturligtvis! Du får INTE se hur filmen slutar!En räcka odödliga repliker som alla i bandet kan. Gäller förövrigt "Vi hade i alla fall tur med vädret". Två klassiker med must-know repliker![]()
Anders
edit: fan.. får flashbacks här, har inte sett tur med vädret på länge.. men vilka repliker!
Funky Feeling.
- Geddan
- VIP medlem
Kalle kan jag gärna missa att se.
Hör det gärna i bakgrunden dock.
Därmot känns julen halv om jag inte får se Karl-Bertil.
Tror inte att jag missat det många jular.
Kan i princip alla replicker utantill....och på slutet;
"Karl Bertils ömma moder fick något religiöst i blicken.
Ty det här utspelade sig på den tiden när julen firades till minne av Kristi födelse"
kan det bli en liten klump i halsen.
Hör det gärna i bakgrunden dock.
Därmot känns julen halv om jag inte får se Karl-Bertil.
Tror inte att jag missat det många jular.
Kan i princip alla replicker utantill....och på slutet;
"Karl Bertils ömma moder fick något religiöst i blicken.
Ty det här utspelade sig på den tiden när julen firades till minne av Kristi födelse"
kan det bli en liten klump i halsen.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- calif de funk
- VIP medlem
Precis så känner jag också. Vart är vi på väg?Makten skrev:Ja, alla nya tillskott är ju så sjukt dåliga jämfört med äldre Disneyproduktioner. Jag fattar inte vad de håller på med. Allt ska tydligen vara fullkomligt hysteriskt för att barn ska orka titta nu för tiden. Det skriks, vrålas och springs runt i alla tecknade program och filmer så att man blir helt utbränd av att titta. Man väljer de jobbigaste och gällaste röster man kan hitta också. Urk.dereborn skrev:Kalle är för mkt data-animering för min smak nuförtiden.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- fieldflower
- Hedersmedlem