the_great_alfonzo skrev:Bruce Lee vs. Chuck Norris
Big boss
brucan är som en fis i rymden när han står emot Chuck
Chuck Norris är en sönderfördelad pruttatom med allvarlig hösnuva mot alla 42dimensioner av universum....
Vem är fortfarande i livet?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
OK då, - ur "The Mission" / Robert de Niro, Jeremy Irons mm; scenen då expeditionen nåt sin destination, efter en grymt tuff bergsklättring som för huvudkaraktären (de Niro) var bl. a. ett straff. Strålande skådespeleri.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
calif de funk skrev:OK då, - ur "The Mission" / Robert de Niro, Jeremy Irons mm; scenen då expeditionen nåt sin destination, efter en grymt tuff bergsklättring som för huvudkaraktären (de Niro) var bl. a. ett straff. Strålande skådespeleri.
Om man skall dra upp vintage-filmer så glömmer jag aldrig scenen ur en av de gamla svartvita versionerna av Ringaren i Notre Dame där han ser prinsen och princessan bäras bort av de jublande massorna uppifrån sitt kyrktorn, och själv gråter han stilla och önskar att han var gjord av sten som sina stenfigurer.
Tidlös!
calif de funk skrev:OK då, - ur "The Mission" / Robert de Niro, Jeremy Irons mm; scenen då expeditionen nåt sin destination, efter en grymt tuff bergsklättring som för huvudkaraktären (de Niro) var bl. a. ett straff. Strålande skådespeleri.
Ah, The Mission - kanonbra film!
Såg den på bio i mitten på 80-talet, 3 gånger på samma dag + 5 gånger till genom åren. Finns så mycket att uppleva - scenario, regi, skådespeleri, kostymografi (vad heter den på svenska?), musik... , ja, allt.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
calif de funk skrev:..(vad heter den på svenska?)...
"The Mission" på svenska blev "Missionären", tyvärr....
Och vad har du druckit ikväll? Jag vet att filmerna titlas om beroende på språk och oftast översätts inte titlarna heller rakt av, MEN det var inte min fråga. One more try .
- Dereborn
Och vad har du druckit ikväll? Jag vet att filmerna titlas om beroende på språk och oftast översätts inte titlarna heller rakt av, MEN det var inte min fråga. One more try .
Jag vet att jag är läser förr snabbt ibland, men ändå .
Och sluta skratta så jävla mycke
- Dereborn