Fenderbacker
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- macahan
- Medlem+++
ÄH.. du har fel..Nick skrev:Hmm... Tycker det ser lite plottrigt ut. Tycker det såg bättre ut med vit binding.

En viktig del i det är att man måste älska checkered bindings för att uppskatta att de är på basen ifråga.. love or hate på något sätt.
Sen är dom inte skalenliga.. i en checkered binding är de svarta delarna ca 2mm breda och bindingen likaså. Där i min modell är dom dubbelt så stora på grund av att jag verkligen inte orkade rita dubbelt så många linjer..

- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Då beror det på att det inte är skalenligt!macahan skrev:ÄH.. du har fel..Nick skrev:Hmm... Tycker det ser lite plottrigt ut. Tycker det såg bättre ut med vit binding.
En viktig del i det är att man måste älska checkered bindings för att uppskatta att de är på basen ifråga.. love or hate på något sätt.
Sen är dom inte skalenliga.. i en checkered binding är de svarta delarna ca 2mm breda och bindingen likaså. Där i min modell är dom dubbelt så stora på grund av att jag verkligen inte orkade rita dubbelt så många linjer..

Chechered binding är snyggt!
edit: Basen känns inte balanserad. Kanske binding på huvudet också?
- trestintas
- Medlem+
- macahan
- Medlem+++
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Kan inte riktigt sätta fingret på varför jag tycker det fungerar bättre på rickenbackers.
Balans kanske var ett skumt uttryck, men jag kom inte på något bättre. Att söka symetri, och att mönster och detaljer går igen.
Svart logga så går de svarta detaljerna(plektrumskydd och binding) igen, och då kommer jag nog uppleva den som mer "balanserad"
Vet inte om jag skrivit det tidigare i tråden, grymt projekt! Riktigt roligt att följa!
Balans kanske var ett skumt uttryck, men jag kom inte på något bättre. Att söka symetri, och att mönster och detaljer går igen.
Svart logga så går de svarta detaljerna(plektrumskydd och binding) igen, och då kommer jag nog uppleva den som mer "balanserad"
Vet inte om jag skrivit det tidigare i tråden, grymt projekt! Riktigt roligt att följa!
- Bearnaisesåsläsk
- Medlem
- Poester
- VIP medlem
- Evilbiker
- Medlem++
- Evilbiker
- Medlem++
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- blackparkas
- Medlem++++
Nick skrev:+1macahan skrev:fullständigt fantastiskt.. ojojojojoj..
Riktigt snygga!
Nu behöver jag bara en bas att mickarna i...
+1!!!
Najs bajs!!
En P-bas med sådana där på kanske... Hm.....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Evilbiker
- Medlem++
- Poester
- VIP medlem
Ajjemen!Evilbiker skrev:Kanske en Schatz, kommer säkert i alla fallblackparkas skrev:Nick skrev:+1macahan skrev:fullständigt fantastiskt.. ojojojojoj..
Riktigt snygga!
Nu behöver jag bara en bas att mickarna i...
+1!!!
Najs bajs!!
En P-bas med sådana där på kanske... Hm.....
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik