Tips på Knorrig Jazzmick till min bandlösa

Prata om mickar och elektronik
basic
VIP medlem

Tips på Knorrig Jazzmick till min bandlösa

Inlägg av basic »

Ja som rubriken lyder, så vill jag ha tips från er som ev har erfarenhet av detta.

Tycker så mycket om min min bandlösa Squier Jazz och använder den rätt ofta i olika
sammanhang (en f.d Parkas, Engson-ägd *kuriosa*) med flats, och kört den via olika
stärkare jag har (EBS, Ampeg, Ashdown, Luxor) och visst påverkar dessa också ljudet!

Men om jag skulle vilja ha en knorrigarre stallmick .....
(rakt in i studion märks det skillnad på o-ampat ljud)

Har ni tips?
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Jag har alltid tyckt att Bartolinis pickups har en bra "bump" i mellanregistret, om du kan stå ut med att de inte har några synliga magnetpoler...
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem

Knorr...?

Inlägg av Albrecht »

Mäster Bobbo i Almunge lindar vad du behöver. Han har byggt både min Jazz- och min Precision-bas pick-ups. Det låter grymt bra! Behöver du kontakt-info så maila mig.
If you can´t back it - don´t stack it! visit www.movio.se - JamBandJazz
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Mr Praline skrev:Jag har alltid tyckt att Bartolinis pickups har en bra "bump" i mellanregistret, om du kan stå ut med att de inte har några synliga magnetpoler...
+1 på det. :)
AlexL
Medlem

Inlägg av AlexL »

Mr Praline skrev:Jag har alltid tyckt att Bartolinis pickups har en bra "bump" i mellanregistret, om du kan stå ut med att de inte har några synliga magnetpoler...
+1 på det. Har bartolini i min bandlösa och den låter verkligen helt fantastiskt
Skriv svar