mixer

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
bigblue
Medlem

mixer

Inlägg av bigblue »

tänkte skaffa en mixer för till inspelning av gitarr,bas och trummer är denna modellen något att ha?

Behringer Ultrafex PRO
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Du kanske ska skicka en länk för det jag hittar på namnet är ingen mixer....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
bigblue
Medlem

Inlägg av bigblue »

http://www.blocket.se/helsingborg/Rensn ... a=23_3&w=1

längst nere till höger skrev fel namn
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Ska ni spela in allt samtidigt på separata kanaler så att ni kan mixa efteråt eller ska ni mixa i mixern och "banda" i stereopaket?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
bigblue
Medlem

Inlägg av bigblue »

största anledningen är att mitt ljudkort inte har tillräckligt med kanaler in för att kunna spela in men optimala antal mickar på trummorna.
dereborn

Inlägg av dereborn »

hur många kanaler in har du på ljudkortet?
Hur stort trumset har trummisen?
Ska ni spela alla samtidigt eller lägga på efterhand?
bigblue
Medlem

Inlägg av bigblue »

mitt ljud kort har 2 ingångar o vi hade tänkt minst 2 dynamiska mickar och 2 kondesare
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

bigblue skrev:mitt ljud kort har 2 ingångar o vi hade tänkt minst 2 dynamiska mickar och 2 kondesare
Ok. Ni ska alltså mixa ihop bas,trummor och gitarr i mixern och köra ned det in på ljudkortets 2 ingångar.
Då funkar säkert den där mixern ok.
Skriv svar