Intoneringsskruv BadAss II

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Nykomling

Intoneringsskruv BadAss II

Inlägg av HerrNilsson »

Är i behov av en intoneringsskruv till BadAss II stall, någon som vet var man kan få tag på en sådan? Har kollat GMF och Gitarrdelar men Gitarrdelar hade inga skruvar till basstall alls och GMFs verkar inte vara samma storlek som original BadAss skruvarna. :?
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+

Inlägg av anthax »

Har du någon till är det bara kliva in på lämplig järnaffär och be om en likadan. Skulle tro att det är billigast och snabbast sätt att lösa det. :)
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

anthax skrev:Har du någon till är det bara kliva in på lämplig järnaffär och be om en likadan. Skulle tro att det är billigast och snabbast sätt att lösa det. :)
I den bästa av världar så vore det idealet.
Tror dock inte att verkligheten förhåller sig så. :(
Om jag inte kommer ihåg fel så är det tum-gängor som gäller på BadAss och av dessa (likt m-gängor) finns det en uppsjö av olika.
Tro mig. Jag har letat gängverktyg högt och lågt det senaste halvåret.
Ett tips är att leta fram en mailadress till tillverkaren ( http://www.leoquan.com/html/products.html) och skicka en fråga om var man kan få tag på en dylik skruv.
Har man lite flax kanske dom rent av skickar en "free of charge". Men då skall man nog ha bra mycket tur tyvärr. :(
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
jockebas
VIP medlem

Inlägg av jockebas »

Användarvisningsbild
HerrNilsson
Nykomling

Inlägg av HerrNilsson »

Har kollat ganska många ställen nu, inklusive sifverts. Ingen annan som vet något?
Skriv svar