Samma här!Mr Praline skrev:Jag såg dem i Globen 1999, det var i mina unga ögon en toppkonsert. Hoppas verkligen att Iommi tillfrisknar å det snaraste!
Edit: Fast inte så ung då!

Samma här!Mr Praline skrev:Jag såg dem i Globen 1999, det var i mina unga ögon en toppkonsert. Hoppas verkligen att Iommi tillfrisknar å det snaraste!
Nej nej! Nuu - helt plötsligt - går det bra att få pengarna tillbaks! Men inte bara för att Bill Ward tackade nej!! Ozzie såg jag för ngt år sedan köra en del Sabbath grejor, det blir ungefär samma nu. Det är det jag menade. Det gick inte att få biljettpengarna tillbaks förrän även Iommi inte kunde ställa upp, eller rättare sagt hela skiten ställdes in. Ozzy & friends må vara hur bra som helst, men han och diverse vänner har jag sett. För mig är det totalt ointressant, eftersom det är Black Sabbath reunion med originalmedlemmarna jag köpt biljett till. Och det är de fyra jag är ute efter, inte Ozzy & Tony plus några skickliga studiomusiker eller några som varit med i Black Sabbath från och till (t ex Glen Hughes eller Bev Bevan på trummor).blackparkas skrev:Edit: Sorry, såg att du hade löst in din biljett, hence så vet
du om att det inte är några problem att få tillbaka pengarna.
Vad vet du om det? Jag bor inte nästgårds med Malmö arena, eller Globen. Vissa har lång väg att köra, och med tanke på dagens bensinpris. Vissa skulle ju ha dragit in ifrån Danmark också, broavgiften blir dyr. Det är en gräns för mig, vad jag betalar för, speciellt eftersom jag har sett Ozzy (& whatever band) nyligen och var nöjd med det. Så jag tänkte att Sabbath blev speciellt. Nu blidde det bara en tumme...och det tänker åtminstone jag inte köpa. Men men, så sparar man de slantarna istället. Men om nu - mot förmodan - Sabbath får till det igen nästa år, så hoppar jag gärna över.TDHP skrev:Äh, det är ju ingen förmögenhet vi pratar om.
Ja, precis som nu när jag också vet vilka som ska vara med.Hånken skrev:men det visste du väl innan du gick dit vem som skulle vara med eller ?TDHP skrev:Jag tyckte "Thin Lizzy" var skitbra på SRF i somras också!![]()
Inte varje dag man får se Brian Downey och Scott Gorham spela Lizzy-låtar!
Hånken skrev:Vad vet du om det? Jag bor inte nästgårds med Malmö arena, eller Globen. Vissa har lång väg att köra, och med tanke på dagens bensinpris. Vissa skulle ju ha dragit in ifrån Danmark också, broavgiften blir dyr. Det är en gräns för mig, vad jag betalar för, speciellt eftersom jag har sett Ozzy (& whatever band) nyligen och var nöjd med det. Så jag tänkte att Sabbath blev speciellt. Nu blidde det bara en tumme...och det tänker åtminstone jag inte köpa. Men men, så sparar man de slantarna istället. Men om nu - mot förmodan - Sabbath får till det igen nästa år, så hoppar jag gärna över.TDHP skrev:Äh, det är ju ingen förmögenhet vi pratar om.
Åldern har tagit ut sin rätt. På dem.
Lugn, alla får göra och tycka precis som dom vill!Hånken skrev:Vad vet du om det? Jag bor inte nästgårds med Malmö arena, eller Globen. Vissa har lång väg att köra, och med tanke på dagens bensinpris. Vissa skulle ju ha dragit in ifrån Danmark också, broavgiften blir dyr. Det är en gräns för mig, vad jag betalar för, speciellt eftersom jag har sett Ozzy (& whatever band) nyligen och var nöjd med det. Så jag tänkte att Sabbath blev speciellt. Nu blidde det bara en tumme...och det tänker åtminstone jag inte köpa. Men men, så sparar man de slantarna istället. Men om nu - mot förmodan - Sabbath får till det igen nästa år, så hoppar jag gärna över.TDHP skrev:Äh, det är ju ingen förmögenhet vi pratar om.
Åldern har tagit ut sin rätt. På dem.
Nej, jag menar ju naturligtvis INNAN DU KÖPTE BILJETT!TDHP skrev:Ja, precis som nu när jag också vet vilka som ska vara med.Hånken skrev:men det visste du väl innan du gick dit vem som skulle vara med eller ?TDHP skrev:Jag tyckte "Thin Lizzy" var skitbra på SRF i somras också!![]()
Eftersom jag även nu har möjlighet att lämna tillbaks biljetterna men väljer att kolla ändå så blir det ju samma sak då. Jag vet vad jag får och vad jag betalar för.Hånken skrev:Nej, jag menar ju naturligtvis INNAN DU KÖPTE BILJETT!TDHP skrev:Ja, precis som nu när jag också vet vilka som ska vara med.Hånken skrev:men det visste du väl innan du gick dit vem som skulle vara med eller ?TDHP skrev:Jag tyckte "Thin Lizzy" var skitbra på SRF i somras också!![]()
Jag tror på Dr. GungGeddan skrev:Pino Palladino kanske hoppar in?!
Ja, du brukar ju vara känslig för sånt.TDHP skrev:
"Black Sabbath" kommer till Sthlm i november.
Själv tycker jag ju Sabbath utan Ward är som Rush utan Peart eller Led Zep utan Bonham.