Vem på PB skulle du vilja ta en öl med?
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
- Tripod
- Medlem++
Jag har haft en del små duster med Figge (f-bas) här på forumet. Jag har nämligen hävdat att han tenderar att ta i och skälla ut och idiotförklara den han diskuterar med på ett onödigt otrevligt vis.
Jag har också i en tråd sagt att jag tror att han inte är på det viset IRL, för då skulle det nog inte gå att vara så framgångsrik i musikbranschen som han de facto är. Den saken har jag också fått bekräftad från folk som har träffat honom.
Alltså vore det spännande att träffa honom över en öl och lära känna den äkta och trevlige Figge.
Jag har också i en tråd sagt att jag tror att han inte är på det viset IRL, för då skulle det nog inte gå att vara så framgångsrik i musikbranschen som han de facto är. Den saken har jag också fått bekräftad från folk som har träffat honom.
Alltså vore det spännande att träffa honom över en öl och lära känna den äkta och trevlige Figge.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
- BBQV
- Forumvärd
- Mr Spock
- Medlem++
Utan att ännu fått tummen ur för deltagande i Glanshammar har jag ändå haft förmånen att träffa ett stort antal Pratabasare.
Ingen bärs, men trevliga möten i samtliga fall.
Tack!
Nu gällde ju detta PB:are som man INTE träffat...
utan inbördes rangordning, på goda grunder och med förväntan om en trevlig stund över en bärs eller två:
- Dereborn
- blackparkas
- Jan Hellman
- BBQV
- Daionsavage
- Hagström
Ingen bärs, men trevliga möten i samtliga fall.
Tack!

Nu gällde ju detta PB:are som man INTE träffat...
utan inbördes rangordning, på goda grunder och med förväntan om en trevlig stund över en bärs eller två:
- Dereborn
- blackparkas
- Jan Hellman
- BBQV
- Daionsavage
- Hagström
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- groovyjr
- VIP medlem
BBQV skrev:Jag träffade honom på Centralen en gång och han såg ut som en rockstjärna.John Sane skrev:Johannes. Det var GRYMT när han var aktiv här.
Sen såg jag honom påTV när han delade ut blommor och insåg att han är en mes.

Tror han finns kvar men med nicket "Blomsterpojken" idag!
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- bootsy
- Medlem+++
Lova inget du inte kan ta tillbaka.hosse skrev:Sen skulle jag nog efter viss tvekan också dela en flaska Fernet med Bootsy.
Sedan handlade denna tråd om vilka PB:are man INTE träffat man skulle kunna tänka sig att ta ett glas med. Hur har du det med minnet och/eller läsförståelsen? Kanske ska skära ner lite på den onda saften?
Sveriges framtid...
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Basmagnus
- Medlem++
Tror de flesta väljer att förtränga ev möte med dig, så gör iaf jag. Det gör för ont....bootsy skrev:Lova inget du inte kan ta tillbaka.hosse skrev:Sen skulle jag nog efter viss tvekan också dela en flaska Fernet med Bootsy.
Sedan handlade denna tråd om vilka PB:are man INTE träffat man skulle kunna tänka sig att ta ett glas med. Hur har du det med minnet och/eller läsförståelsen? Kanske ska skära ner lite på den onda saften?
Sveriges framtid...
- bootsy
- Medlem+++
Vi som var så städade senast...Basmagnus skrev:Tror de flesta väljer att förtränga ev möte med dig, så gör iaf jag. Det gör för ont....bootsy skrev:Lova inget du inte kan ta tillbaka.hosse skrev:Sen skulle jag nog efter viss tvekan också dela en flaska Fernet med Bootsy.
Sveriges framtid...
- Basmagnus
- Medlem++
Det minns jag som sagt inget av, så vi bör göra det igen inom snar framtid!bootsy skrev:Vi som var så städade senast...Basmagnus skrev:Tror de flesta väljer att förtränga ev möte med dig, så gör iaf jag. Det gör för ont....bootsy skrev:Lova inget du inte kan ta tillbaka.hosse skrev:Sen skulle jag nog efter viss tvekan också dela en flaska Fernet med Bootsy.
Sveriges framtid...
- bootsy
- Medlem+++
Lätt. Jag är tillbaka i stan men fortfarande gräsis, så jag är på nästan när som helst!Basmagnus skrev:Det minns jag som sagt inget av, så vi bör göra det igen inom snar framtid!bootsy skrev:Vi som var så städade senast...Basmagnus skrev:Tror de flesta väljer att förtränga ev möte med dig, så gör iaf jag. Det gör för ont....bootsy skrev:Lova inget du inte kan ta tillbaka.hosse skrev:Sen skulle jag nog efter viss tvekan också dela en flaska Fernet med Bootsy.
Sveriges framtid...
- TDHP
- Forumvärd
Ja, dom här skitballa Stockholmarna ovanför skulle ju också vara intressanta att möta över ett glas eller två! 

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Fåsenu...
Jag skulle vilja svinga en bägare med varenda en av er.
Hosse, BBQV, Figge, Johannes, Elias är några jag tänker på i Stockholm...ni andra har jag ju liksom redan hunnit med, typ
I Göteborg är det nog alla som sitter på tre små rum. Ni verkar ju härliga, hela bunten.
I norrland sitter ju Nick, Svensson, Valle, Hellish och Backlund, bl. a... Er vill jag också lattja med!
Äh, skriv upp er själva på min lista... det verkar ju lättare!
Jag skulle vilja svinga en bägare med varenda en av er.
Hosse, BBQV, Figge, Johannes, Elias är några jag tänker på i Stockholm...ni andra har jag ju liksom redan hunnit med, typ
I Göteborg är det nog alla som sitter på tre små rum. Ni verkar ju härliga, hela bunten.
I norrland sitter ju Nick, Svensson, Valle, Hellish och Backlund, bl. a... Er vill jag också lattja med!
Äh, skriv upp er själva på min lista... det verkar ju lättare!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Basmagnus
- Medlem++
Får bli nästa vecka, nu ska jag låtsasspela i Christer Björkmans låtsasvärld igen.bootsy skrev:Lätt. Jag är tillbaka i stan men fortfarande gräsis, så jag är på nästan när som helst!Basmagnus skrev:Det minns jag som sagt inget av, så vi bör göra det igen inom snar framtid!bootsy skrev:Vi som var så städade senast...Basmagnus skrev:Tror de flesta väljer att förtränga ev möte med dig, så gör iaf jag. Det gör för ont....bootsy skrev:Lova inget du inte kan ta tillbaka.hosse skrev:Sen skulle jag nog efter viss tvekan också dela en flaska Fernet med Bootsy.
Sveriges framtid...
Fortfarande gräsis då?
- Daionsavage
- Medlem++
- bootsy
- Medlem+++
Japp! Hörs då!Basmagnus skrev:Får bli nästa vecka, nu ska jag låtsasspela i Christer Björkmans låtsasvärld igen.bootsy skrev:Lätt. Jag är tillbaka i stan men fortfarande gräsis, så jag är på nästan när som helst!Basmagnus skrev:Det minns jag som sagt inget av, så vi bör göra det igen inom snar framtid!bootsy skrev:Vi som var så städade senast...Basmagnus skrev:Tror de flesta väljer att förtränga ev möte med dig, så gör iaf jag. Det gör för ont....bootsy skrev:Lova inget du inte kan ta tillbaka.hosse skrev:Sen skulle jag nog efter viss tvekan också dela en flaska Fernet med Bootsy.
Sveriges framtid...
Fortfarande gräsis då?
- fieldflower
- Hedersmedlem
Ja, verkligen.Seaweed skrev:Hm. För många trevliga kisar här för att bara kunna välja en.
Har träffat så många att det blir svårt att hålla isär alla, men inser att det finns många gånger fler ändå jag skulle vilja träffa.
Kan man säga "All of the above" (minus de jag redan träffat, bara för att reglerna är sådana)?
Medlem i PB50+
- Jay Jacket
- Medlem+
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Löwe
- Medlem+
- Poester
- VIP medlem
Hade nog varit lättare att plocka bort dom enstaka man inte skulle kunna tänka sig att dricka öl med!
Men ska man välja någon man vill dricka med, så hade jag kunna tänka mig macahan eller tarzan kanske.
Men ska man välja någon man vill dricka med, så hade jag kunna tänka mig macahan eller tarzan kanske.
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- blackparkas
- Medlem++++
-.....
Senast redigerad av blackparkas den tis 28 feb 2012, 13:15, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
Tripod skrev:Jag har haft en del små duster med Figge (f-bas) här på forumet. Jag har nämligen hävdat att han tenderar att ta i och skälla ut och idiotförklara den han diskuterar med på ett onödigt otrevligt vis.
Jag har träffat honom, och han är ungefär hur trevlig som helst!
Jag tror iofs att han stötte lite på min fru, men det kan jag bjuppa på!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215