Det är en blandning mellan det du skriver och det Magnus skriver, med övervikt åt Magnus ord.bootsy skrev:Lova inget du inte kan ta tillbaka.hosse skrev:Sen skulle jag nog efter viss tvekan också dela en flaska Fernet med Bootsy.
Sedan handlade denna tråd om vilka PB:are man INTE träffat man skulle kunna tänka sig att ta ett glas med. Hur har du det med minnet och/eller läsförståelsen? Kanske ska skära ner lite på den onda saften?
Sveriges framtid...
Vem på PB skulle du vilja ta en öl med?
- hosse
- Medlem+++
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- fieldflower
- Hedersmedlem
Ja, vafan det ingår väl i medlemskapet...blackparkas skrev:Tripod skrev:Jag har haft en del små duster med Figge (f-bas) här på forumet. Jag har nämligen hävdat att han tenderar att ta i och skälla ut och idiotförklara den han diskuterar med på ett onödigt otrevligt vis.
Jag har också i en tråd sagt att jag tror att han inte är på det viset IRL, för då skulle det nog inte gå att vara så framgångsrik i musikbranschen som han de facto är. Den saken har jag också fått bekräftad från folk som har träffat honom.
Alltså vore det spännande att träffa honom över en öl och lära känna den äkta och trevlige Figge.
Jag har träffat honom, och han är ungefär hur trevlig som helst!
Jag tror iofs att han stötte lite på min fru, men det kan jag bjuppa på!
Det är helt enkelt VÅR fru nu...

Medlem i PB50+
- Danny
- Medlem+
Jag kan dricka öl med vem som helst. Bara säg till.
Basister är alltid trevliga.
/D
/D
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
ESP Classic 400 J-Bas
- Bassplaya
- VIP medlem
Det beror på när Lestrange insett att jag inte dyker upp på mässan och därefter kommer på hembesök och slår ihjäl mig med det som återstår av randyrhoads-basen.groovyjr skrev:Då kommer PB och hämtar arvet på Lördag då...Bassplaya skrev:Tyvärr dör jag på fredag, sorryLestrange skrev:Nu dricker jag själv inte öl, men jag vill gärna passa på att göra smygreklam för vår mässa ( http://www.guitarshowsouth.se ) i Hässleholm nu på Lördag. Dels kommer jag och Pentastar att fokusera på basar, dels brukar det bli samkväm fram mot kvällen. Där kommer ju ölen in i bilden och ner i magen! Ingen PB:are med mindre än 25 mils enkel resa har giltiga frånvaroskäl, förutom möjligen dödsfall i familjen. Helst sitt eget!
Vilken tid passar tror du!?
Så mitt förslag är att du skickar ett PM till Lestrange och frågar honom när han har tid. Men räkna inte med att det blir före helgens mässa.

- GandhiMK2
- Medlem++
Ff,precis så hade jag uppfattat det och jag tyckte nog att Parkas var lite ogin när han tog med henne hem så jag skickade lite PM... Som hittills är obesvarade... Hmmm... Underligt.... DU HAR PM!!fieldflower skrev:Ja, vafan det ingår väl i medlemskapet...blackparkas skrev:Tripod skrev:Jag har haft en del små duster med Figge (f-bas) här på forumet. Jag har nämligen hävdat att han tenderar att ta i och skälla ut och idiotförklara den han diskuterar med på ett onödigt otrevligt vis.
Jag har också i en tråd sagt att jag tror att han inte är på det viset IRL, för då skulle det nog inte gå att vara så framgångsrik i musikbranschen som han de facto är. Den saken har jag också fått bekräftad från folk som har träffat honom.
Alltså vore det spännande att träffa honom över en öl och lära känna den äkta och trevlige Figge.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
- groovyjr
- VIP medlem
Vad trodde du Figge, hans PM-box är full vid detta laget - vi är ju några medlemmar här...f-bass skrev:Ff,precis så hade jag uppfattat det och jag tyckte nog att Parkas var lite ogin när han tog med henne hem så jag skickade lite PM... Som hittills är obesvarade... Hmmm... Underligt.... DU HAR PM!!fieldflower skrev:Ja, vafan det ingår väl i medlemskapet...blackparkas skrev:Tripod skrev:Jag har haft en del små duster med Figge (f-bas) här på forumet. Jag har nämligen hävdat att han tenderar att ta i och skälla ut och idiotförklara den han diskuterar med på ett onödigt otrevligt vis.
Hmm, då kanske man skulle lägga till Parkas fru på listan då....

If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- peppe
- Medlem+
Detsamma! Det är bara att titta förbi, fast vid närmare eftertanke så har du väl nästan lika nära till Franska Rivieran än hit upp till mig så eh...groovyjr skrev:Det finns många som varit kul att träffa över "1" öl, den som först slår mig är Peppe efter diverse långa telefonsamtal så hade det varit kul att träffa karln!

Nåja, tar gärna en bärs med vem som helst, brukar ju alltid vara lärorikt på nått sätt

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
- GurraG
- Medlem++
Även om han väl är en ex-pratabasare vid här laget så är Makten helt klart den, av de jag inte träffat, som jag helst skulle ta en öl med.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Bachbarian
- Medlem+
- TDHP
- Forumvärd
Närå, han är medlem fortfarande!GurraG skrev:Även om han väl är en ex-pratabasare vid här laget så är Makten helt klart den, av de jag inte träffat, som jag helst skulle ta en öl med.
Tror inte han har skrivit nåt sen jag ifrågasatte honom rätt bryskt i nån icke bas-relaterad diskussion för ett par år sen. Synd, även om jag inte höll med honom speciellt ofta så var han kul att kivas med!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- obzen
- Medlem
Vill du dricka med mig då? Jag hade tänkt dricka öl hela helgen eftersom det är metalfestival här i umeå, men jag ligger hemma i feber...Danny skrev:Jag kan dricka öl med vem som helst. Bara säg till.
/D
http://www.myspace.com/hateammoofficial" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/wwwdaemonicusnu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/wwwdaemonicusnu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Daionsavage
- Medlem++
Lider med dig!obzen skrev:Vill du dricka med mig då? Jag hade tänkt dricka öl hela helgen eftersom det är metalfestival här i umeå, men jag ligger hemma i feber...Danny skrev:Jag kan dricka öl med vem som helst. Bara säg till.
/D
(House of Metal verkar vara större än julafton för Norrlands metalfans)
"If I can't dance, it's not my revolution!"
-Emma Goldman
-Emma Goldman
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
-
- Medlem+++
Vem som helst ur Södermalms-gruppen.
Senast redigerad av Mr Praline den lör 03 mar 2012, 10:42, redigerad totalt 1 gånger.
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
- Geddan
- VIP medlem
- boris@collinis.com
- VIP medlem
Jag skulle gärna och skall ta en bira med Parkas. Men han är diskad då vi träffas en par ggr. i veckan.blackparkas skrev:Baskaggen!
Dereborn ska jag våldgästa för jag vet vart ditt hus bor. Annars har jag ganska många kandidater i detta forum
Fender Precision Bass Sting Signature 53
- Danny
- Medlem+
Naturligtvis! Det var länge sedan vi drack öl professionelltobzen skrev:Vill du dricka med mig då? Jag hade tänkt dricka öl hela helgen eftersom det är metalfestival här i umeå, men jag ligger hemma i feber...Danny skrev:Jag kan dricka öl med vem som helst. Bara säg till.
/D

Thunderhoney
ESP Classic 400 J-Bas
ESP Classic 400 J-Bas