I vanliga fall spelar jag helst genom stärk och TKS 112 men det är inte helt fel med sansamp, och ibland octabass, ut i stort PA och inears. Jag har lurar som passar istället för filtrena i formgjutna öronproppar, kanon!
Kvällens rigg:
Fender Jazz 63, moddad Jazz MIJ 75 RI, Bjärton kontra, Stagg EDB, Ashdown ABM300, ABM115, ABM 410H, TKS 112 TWEED, GK 200 MB och diverse pedaler...
Dnilke skrev:I vanliga fall spelar jag helst genom stärk och TKS 112 men det är inte helt fel med sansamp, och ibland octabass, ut i stort PA och inears. Jag har lurar som passar istället för filtrena i formgjutna öronproppar, kanon!
Kvällens rigg:
Vad är det för lurar du köpt till dina proppar? Bellman-proppar?
Dnilke skrev:I vanliga fall spelar jag helst genom stärk och TKS 112 men det är inte helt fel med sansamp, och ibland octabass, ut i stort PA och inears. Jag har lurar som passar istället för filtrena i formgjutna öronproppar, kanon!
Kvällens rigg:
Vad är det för lurar du köpt till dina proppar? Bellman-proppar?
Lurarna heter bachmaier, jag köpte dem när jag gjöt "bellmanproppar", för tredje gången..., på hörseltekniska i sthlm. Kostade ca 6-700 om jag minns rätt och de kommer i en enkel men fiffig plåtlåda som gör att de inte trasslar sig. Tysken har flera som passar men de här har också mik och funkar även som headset till iPhone och de är väl värda pengarna. Det finns ju inearlurar som kostar åtskilliga tusenlappar mer men jag är mycket nöjd med dessa. Jag spelade med dem i ca 6 timmar i sträck häromdagen och eftersom de är formgjutna så är det inte det minsta jobbigt.
När vi gör XL-galan i Globen får vi inte använda stärkare utan linar och det är ett fruktansvärt delay i den lokalen så man måste ha täta lurar för att kunna spela.
Fender Jazz 63, moddad Jazz MIJ 75 RI, Bjärton kontra, Stagg EDB, Ashdown ABM300, ABM115, ABM 410H, TKS 112 TWEED, GK 200 MB och diverse pedaler...
Soundcity + Kustom 215 / Ampeg SVT15E... Kör inte med båda lådorna, testade ampegen i studion men bättre med Kustomlådan, det sitter EV- SRO element i den. Låter svinbra med EV RE-20 på inspelning!
Detta funkar kanon, med mina gamla skruttiga basar!
Soundcity + Kustom 215 / Ampeg SVT15E... Kör inte med båda lådorna, testade ampegen i studion men bättre med Kustomlådan, det sitter EV- SRO element i den. Låter svinbra med EV RE-20 på inspelning!
Detta funkar kanon, med mina gamla skruttiga basar!
Bootzy skrev:Mesa Boogie M9 Carbine och Bergantino NV412.
Jag har varken hört Mesa-toppen eller Bergantino-lådan,men det där måååste ju låta kanon.(Så mycket bra som skrivits om de båda på olika håll.)
Fender American Standard Precision V
Orange AD200MK3,Fender Bassman 100T
Bergantino NXV 410,TKS212,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.
Ampeg SVT 12HE och Yamaha B100II i ny kostym!
Köpte tillbaka mitt gamla fronttyg till en tidigare Ampeg SVT 15E och den räckte både till 112 lådan och även till Yamaha toppen felvänd men det vart snyggare än brunt...
Låter fett den lilla rackaren och funkar bra till rep och smågig men när det blir allvar åker storebror fram
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck