Sonic Research Turbo Tuner

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
shadewind
Medlem+

Sonic Research Turbo Tuner

Inlägg av shadewind »

Är det någon som har kollat in Sonic Research Turbo Tuners (http://www.turbo-tuner.com)?

Efter att ha vant mig vid strobe tuners så känns det tråkigt att återgå till en vanlig sunkig Boss-pedal bara för att jag nu plötsligt är i behov av en stämmare i pedalform. Dessa verkar ju utan tvekan bra då de lovsjungs på Talkbass.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Har själv bara läst pedalens specar, som tillsammans med de positiva kommentarer jag läst på Talkbass får mig att tro att den är ungefär så bra som en stämapparat kan bli. Är lite sugen på en själv.

Den finns förresten att köpa på These Go To 11 för den som vill.
Användarvisningsbild
kristofferbas
Medlem
Kontakt:

Inlägg av kristofferbas »

Yes, jag har kört en (pedal-varianten) sedan i höstas och har aldrig varit nöjdare med en stämapparat. Det går ruskigt snabbt att stämma med den och även B-strängen på en femma funkar hur bra som helst. Enda minuset är att det klickar till lite i förstärkaren när jag trycker på knappen, och det har jag läst att andra har problem med också (antar att det har med att det är true bypass att göra), men har inte kollat på om det går att fixa då det inte stör mig så mycket.

/k
EBMM SR/EBMM 20th Anniversary SR5 - Ashdown ABM EVO II - TKS 112 x 2 - A-Designs Audio Reddi
Basist i Radio!
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+

Inlägg av peppe »

Bästa stämmarn helt klart av dom jag provat! Har tetat Planet Waves, Korg Pitch Black och DT-10, Peterson Strobo Stomp, Boss TU-2 och TU-3.
Turbo Tunern är toksnabb!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
shadewind
Medlem+

Inlägg av shadewind »

Känns inte som att det finns något annat att välja på än att införskaffa en sådan, alltså :)
Användarvisningsbild
shadewind
Medlem+

Inlägg av shadewind »

Fick min Turbo Tuner idag och kan bara konstatera att den är hur bra som helst. För min egen del så var det inte heller något klickande i förstärkaren när man slår av och på den.
Användarvisningsbild
JonnyTrobro
Medlem+

Inlägg av JonnyTrobro »

Den är väl betydligt mindre Petersons pedaler?
Användarvisningsbild
shadewind
Medlem+

Inlägg av shadewind »

Ja, så vitt jag vet så är den mindre än Petersons motsvarighet. Men framförallt så är den lättare att läsa av, skulle jag tro.
Skriv svar