Japp!Bassplaya skrev:Gatorbord?bootsy skrev:
Helgens pedalbord för covergigen.
EBS Microbass II (bra att ha när man kör två basar, då man kan köra en inställning för varje instrument). I EBS:ens loop: Korg Pitchblack -> Ampeg Subblaster -> Roger Mayer Voodoo Bass -> Boss chorus CE-2B -> GroovyMoody Mu-tronklon (fick vara upp-och-ner av kabeladministrativa skäl)-> Tech21 Bass Compactor.
In i en Genz Benz Shuttle 6.0 och TKS 1x12:a för scenljud. Ut i huset via Shuttlens DI out.
Pedalbord någon? POST DEM HÄR!
- bootsy
- Medlem+++
Stallet liknar mest ett veteflak.
-
- Nykomling
Hur lång leveranstid var det på din Magmadriver? Beställde en sådan i mitten av Nov, men har inte fått min än (de (monolith) är något sega på att svara på mail också...).straightedge79 skrev:
Inte hela bordet men en av dom nyaste inköpen!
En Monolith Magma Driver, baserad på en SunnO))) Beta bass men med mer bas och mer dist!
Låter underbart!!!
- Bassplaya
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Bassplaya
- VIP medlem
Fast nu har jag iofs sålt både wahwahn och bassballarna, så jag klarar mig ett tag till på gatorbordet. Dessutom kostar nog frakten en del, plus att jag gillar att kunna gömma strömförsörjningen under bordet.
Men give mig an offer i can´t refuse, så kanske vi kan byta bord

- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
-
- Medlem++
- Bassplaya
- VIP medlem
-
- Medlem++
- Bassplaya
- VIP medlem
Fast samtidigt så måste du ju fylla upp det utrymmet med något.RolleHarris skrev:Yes det är en mottagare. Kanske lite stor, skulle egentligen vilja ha ett Line 6 som är i pedalformat.Bassplaya skrev:RolleHarris skrev:En ny bild på mitt "nya" bord. Less is more eller vad säger man
Vad är den svarta dosan längst upp?
Trådlöst?

Jag har iaf märkt att jag alltid stör mig på om det finns ledigt utrymme stort nog för fler pedaler på bordet, men det kanske bara är jag

-
- Medlem++
Jag har varit så men försöker självmedicinera mig själv med att ha så få pedaler som möjlig på bordet. Å andra sidan har jag en big muff och en chorus/flanger här i en låda men de använder jag aldrigBassplaya skrev:
Fast samtidigt så måste du ju fylla upp det utrymmet med något.
Jag har iaf märkt att jag alltid stör mig på om det finns ledigt utrymme stort nog för fler pedaler på bordet, men det kanske bara är jag
- Bassplaya
- VIP medlem
-
- Medlem
Såhär blev det. Vidarematning efter nätintag/brytare (fick inte tag på något svart paneluttag
), och en Fueltank classic under plåten. Skrovet är en rensad cd-väska inköpt för fyrahundranånting.
Pitchblack > Valvedrive > Multicomp > Octabass > SD9 (ibland, fast loopar inte genom den när jag inte skall använda den) > SCF.

Pitchblack > Valvedrive > Multicomp > Octabass > SD9 (ibland, fast loopar inte genom den när jag inte skall använda den) > SCF.

-
- Medlem++
Snyggt! Var är byggtråden?!Subsonic skrev:Såhär blev det. Vidarematning efter nätintag/brytare (fick inte tag på något svart paneluttag), och en Fueltank classic under plåten. Skrovet är en rensad cd-väska inköpt för fyrahundranånting.

Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
-
- Medlem
Tack, tyvärr blev det aldrig nån byggtråd...Indigo skrev:Snyggt! Var är byggtråden?!

- Bassplaya
- VIP medlem
- Zyrran
- Medlem++
Det fick platsZyrran skrev:Håller på med att bygga ihop ett Pedaltrain Nano bord, ska in med fler pedaler än vad som får plats... Blir nog såga/fixa/trixa lite tror jag. Återkommer med bilder!

Har gjort en första provmontering, ska köpa en vinklad daisy och lösa fästningen av trafosarna under. Sitter en 12v till DHA:an och en vanlig Clas Olsson 9v, har en split som strömmen går in i och sedan delar till var trafo för att slippa ha två strömsladdar att koppla till uttaget.
-
- Medlem+
Snyggt! Nästan lika trångt som på mitt nya Nano-bord.Zyrran skrev:Det fick platsZyrran skrev:Håller på med att bygga ihop ett Pedaltrain Nano bord, ska in med fler pedaler än vad som får plats... Blir nog såga/fixa/trixa lite tror jag. Återkommer med bilder!![]()
Har gjort en första provmontering, ska köpa en vinklad daisy och lösa fästningen av trafosarna under. Sitter en 12v till DHA:an och en vanlig Clas Olsson 9v, har en split som strömmen går in i och sedan delar till var trafo för att slippa ha två strömsladdar att koppla till uttaget.

Visual Spot med daisy-chain som strömförsörjning.

[/img]
- Zyrran
- Medlem++
Stiligt!jannej skrev:Snyggt! Nästan lika trångt som på mitt nya Nano-bord.Zyrran skrev:Det fick platsZyrran skrev:Håller på med att bygga ihop ett Pedaltrain Nano bord, ska in med fler pedaler än vad som får plats... Blir nog såga/fixa/trixa lite tror jag. Återkommer med bilder!![]()
[/img]
Är sjukt imponerad att de är så rymliga ändå med sina nätta 36cm i bredd.
Småtrångt i väskan pga DHA:ns höjd, men den går ned och upp utan problem om stoppar in den åt rätt håll..
-
- Medlem+
Varje gång jag ser den där mini-PolyTune drabbas jag av ha-begär. De är så söta. Är du nöjd med DHA-killen?Zyrran skrev:Stiligt!jannej skrev:Snyggt! Nästan lika trångt som på mitt nya Nano-bord.Zyrran skrev:Det fick platsZyrran skrev:Håller på med att bygga ihop ett Pedaltrain Nano bord, ska in med fler pedaler än vad som får plats... Blir nog såga/fixa/trixa lite tror jag. Återkommer med bilder!![]()
[/img]
Är sjukt imponerad att de är så rymliga ändå med sina nätta 36cm i bredd.
Småtrångt i väskan pga DHA:ns höjd, men den går ned och upp utan problem om stoppar in den åt rätt håll..
- Zyrran
- Medlem++
Både söta och bra!
Jag är mycket nöjd med DHA:n, riktigt härligt ljud i, lätt att ratta, aux in och hörlursuttag gör den till en imponerande bra övningshjälp. Är något magiskt med den får till och med vår gamla dödsdömda Carlbro i repan att låta bra. Har en VT Deluxe också men jag tycker DHA slår den på fingrarna.
Sen är den ju så ruffigt skön att se på, vitmålad pansarvagn med lite kladd på
Jag är mycket nöjd med DHA:n, riktigt härligt ljud i, lätt att ratta, aux in och hörlursuttag gör den till en imponerande bra övningshjälp. Är något magiskt med den får till och med vår gamla dödsdömda Carlbro i repan att låta bra. Har en VT Deluxe också men jag tycker DHA slår den på fingrarna.
Sen är den ju så ruffigt skön att se på, vitmålad pansarvagn med lite kladd på

- Fredde79
- Medlem+
Fick äntligen min preamp färdig, så nu är pedalboarden (tills vidare) klar. Alla pedaler är hembyggen (förutom stämmaren).
I signalorning, från bas till förstärkare:
-> Korg Pitchblack
-> Fuzz (Woolly Mammoth-liknande krets)
-> Kompressor (optisk, Demeter Compulator-klon)
-> Preamp (JFET-baserad, i stort sett samma krets som flera klassiska rörmodeller)
(-> Peavey IPR 1600 -> fEARful 15/6)

I signalorning, från bas till förstärkare:
-> Korg Pitchblack
-> Fuzz (Woolly Mammoth-liknande krets)
-> Kompressor (optisk, Demeter Compulator-klon)
-> Preamp (JFET-baserad, i stort sett samma krets som flera klassiska rörmodeller)
(-> Peavey IPR 1600 -> fEARful 15/6)

/Fredde
Spela och tabba på VirtualBass!
- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6
Spela och tabba på VirtualBass!
- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6