Problem, Fender AV62 Jazz

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
basfantomen
Medlem

Problem, Fender AV62 Jazz

Inlägg av basfantomen »

Hallå!

Fick igår hem en AV62 Jazz som jag då vid tillfället bara kunde prova akustiskt
och blev supernöjd. Skitbra sustain och jämn ton över hela halsen.
Lite låg action för och lite rassel var det kanske, men nu till problemet!

Var precis till farsan och hämtade min pedal och mina lurar för att prova den pluggad.
Och till min förvåning så händer det inte ett smack när man vrider på tonkontrollen till stallmicken. Däremot så påverkar den andra tonkontrollen båda mickarna.
Den förre ägaren säger att ägaren innan hade bytt till Custom Shop-mickar, vilken modell vet jag inte. Har den som bytt kopplat fel så att det fungerar som på en vanlig modell utan stackade rattar? Det var min första tanke.

Sen så tycker jag elektroniken öht inte var mycket att hänga i julgranen.
Händer inte ett smack på någon av volymrattarna föränn man vridit fullt ut i princip. Och då går det från 0 till 100 på en nanosekund. Likadant med den tonkontroll som fungerar, från 0 diskant till superkrispig så fort man tittar på den.
Så kan elektroniken som sitter i vara en dålig kombination med de nya mickarna?
Eller är dålig elektronik helt enkelt dålig elektronik? Så att det fortfarande kommer låta skit om jag köper ett par originalmickar och det kopplas rätt så alla rattar fungerar.

För övrigt så kontaktade jag förra ägaren angående detta och han sa att en snubbe på 4 Sound hade tittat på den och sa att allt var rätt kopplat.. Uppenbarligen lär ju han i butiken inte pluggat in och testat den, då skulle han ju märkt det.
Och jag blev inte heller informerad om problemet under affären.

Jag är ju supernöjd med hur basen känns och låter akustiskt, men elektroniken ställer ju till det helt. Vad ska jag göra?

Tacksam för all hjälp!
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Nånting är knas, finns säkert nån vänlig pb-Stockholmare som kan titta på den.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
basfantomen
Medlem

Inlägg av basfantomen »

Ja, nåt är knas! Just nu är jag dock i Ljusdal där jag är uppväxt med
sjukskrivning i 2 V till åtminstone. Men det kan vänta tills jag är tillbaka
om någon vänlig själ kan ställa upp. Verkar inte krylla av Ljusdalingar på PB :D
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

basfantomen skrev:Ja, nåt är knas! Just nu är jag dock i Ljusdal där jag är uppväxt med
om någon vänlig själ kan ställa upp. Verkar inte krylla av Ljusdalingar på PB :D
De håller väl till på PrataBandy?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
basfantomen
Medlem

Inlägg av basfantomen »

bootsy skrev:
basfantomen skrev:Ja, nåt är knas! Just nu är jag dock i Ljusdal där jag är uppväxt med
De håller väl till på PrataBandy?
Ja, dom gör nog det dom jävlarna!
Användarvisningsbild
basfantomen
Medlem

Inlägg av basfantomen »

Har nu suttit och latjat runt med basen i någon timma och kommit fram till att volymrattarna och den tonratt som fungerar inte är så dåliga som jag fick dem att framstå. Det var nog stundens frustration som talade.

Hur som helst har jag ju fortfarande problemet med den icke fungerande tonratten. Och de andra rattarna kunde ju gärna få sköta sig bättre de med...
Skriv svar