http://www.roadrageprogear.com/3-loop_t ... pedal.html
Det här är variant 1 med 3 loopar.
3M dual lock på undersidan.
Originalkartong.
Knappt använd.
Gummifötter följer med men är ej fastsatta.
600:- exklusive frakt. Finns i Stockholm.

Egentligen ganska enkelt...wheelie87 skrev:Kan man få en "tutorial for dummies" ? Vad gör grejen? Hur använder man den?
Om du bifogar en ordlista också så är de chill. Översätt gärna orden till svenska åt mig:patrik skrev:Egentligen ganska enkelt...wheelie87 skrev:Kan man få en "tutorial for dummies" ? Vad gör grejen? Hur använder man den?![]()
Den har tre effektloopar som, när alla är av, inte stör signalen, dvs den är true bypass.
I var och en av looparna kan du sätta t ex en pedal som, när den är avslagen, stör signalen ändå. Du kan också sätta flera pedaler i en loop och slå av/på dessa med ett tryck.
Om du inte vill ha stämapparaten i signalvägen hela tiden kan du använda "en halv" loop till den så får du en mute-effekt på köpet.
Finns säkert fleranvändningsområden också...
Hoppas det blev lite tydligare?
Det mesta går det att skriva ungefär hur mycket som helst om men jag gör ett försök.wheelie87 skrev:Om du bifogar en ordlista också så är de chill. Översätt gärna orden till svenska åt mig:patrik skrev:Egentligen ganska enkelt...wheelie87 skrev:Kan man få en "tutorial for dummies" ? Vad gör grejen? Hur använder man den?![]()
Den har tre effektloopar som, när alla är av, inte stör signalen, dvs den är true bypass.
I var och en av looparna kan du sätta t ex en pedal som, när den är avslagen, stör signalen ändå. Du kan också sätta flera pedaler i en loop och slå av/på dessa med ett tryck.
Om du inte vill ha stämapparaten i signalvägen hela tiden kan du använda "en halv" loop till den så får du en mute-effekt på köpet.
Finns säkert fleranvändningsområden också...
Här är del tre av en artikel från Premier Guitar om True Bypass. Länkar till del ett och två finns i första meningen.
Hoppas det blev lite tydligare?
Effektloopar =
"störa signalen" =
"true bypass" =
"loopar" =
signalvägen =
"halv loop" =
mute effekt = låda som stänger av ljudet? -> Varför vill man det?