Nya mickar till Epiphone Thunderbird Pro V

Prata om mickar och elektronik
Skriv svar
Sludgecore
Medlem

Nya mickar till Epiphone Thunderbird Pro V

Inlägg av Sludgecore »

Tjena!

Longtime member (nästan!) first-time poster! :lol:

Har som synes i rubriken en Epi Åskfågel femma som jag skulle vilja ha lite mick-tips till.

Skulle det funka med EMGs "fyrsträngs-mickar" Typ EMG35DC? Är ju lite knepiga mått på mickarna som sitter i nu (91 x 40) och vill HELST slippa fräsa och dona allt för mycket... :?

Gillar även tanken på att ha en P-mik i halsläget på den, tror ni att en EMG35P skulle funka?

By the way, musiken som ska spelas på den är metal alá Crowbar, Pantera, Lamb Of God, Entombed o.dyl.

Så, shoot, give me your bästa mick-tips!
LZA
Medlem

Inlägg av LZA »

Tjenare!
Har en jag med som även den får ljuda till liknande musik. Har letat efter ett alternativ till mickarna jag också men hela tiden fastnat när man kommer till måtten, börjat fingra lite på fräsen nu.

Funderar på om detta kunde vara ett alternativ.

http://www.seymourduncan.com/products/b ... asb26_act/
FBT 500 BR -71/ Peavey Max 700/ Epiphone Thunderbird Pro V /LTD B-55/ Hohner professional PJ /EBS Multidrive/EHX Big Muff / EBS Microbass II
Sterger
Nykomling

Inlägg av Sterger »

Wow, detta låter som en god nyhet ~
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++

Inlägg av Evilbiker »

Jag har sånna här kåpor som ser ut som Epi fågelns och jag kan fylla med vad som helst herrarna vill, men jag har ganska lång kö så det tar tid att få mickar från mig! Om ni inte vet vem jag är så finns många recensioner här på PB och nån skiva på spotify att lyssna på!

Bild
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++

Inlägg av Evilbiker »

Nu läste jag om det och såg att Pro inte har den där modelen jag la upp bild på, men jag har även EMG kåpan som är samma som DC35 och den är 89mm x 38mm!, så inte helt rätt mått är det ju, men ganska nära!
Sludgecore
Medlem

Inlägg av Sludgecore »

Schysst!

Vad kostar det isf? (tråkig fråga, men ack så viktig för en fattig stackare som jag :lol: ) och vad är det för "stuk"/ljud på dina mickar?

Är iofs ingen panik att byta mickarna på fågeln ännu/just nu, men det kommer ju att ske nån gång känner jag.
Bahalason
Medlem

Inlägg av Bahalason »

Jag har en EMG 35J, oanvänd med potar å allt. Köp om du vill =)
ESP Custom Jazz
ESP Jazz 400 series
Fender MiM Jazz
Sadowsky Preamp
Vrålstärkare: Mesa Dual Caliber 5.
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++

Inlägg av Evilbiker »

Sludgecore skrev:Schysst!

Vad kostar det isf? (tråkig fråga, men ack så viktig för en fattig stackare som jag :lol: ) och vad är det för "stuk"/ljud på dina mickar?

Är iofs ingen panik att byta mickarna på fågeln ännu/just nu, men det kommer ju att ske nån gång känner jag.
Jag gör efter kundens önskemål oftast, har inget ljud... Utan det mesta är custom!
Bahalason
Medlem

Inlägg av Bahalason »

Evilbiker skrev:
Jag gör efter kundens önskemål oftast, har inget ljud... Utan det mesta är custom!
Åfan. Gör du jazzmickar också? I så fall kanske du får lina ett par åt mig om ett tag...
ESP Custom Jazz
ESP Jazz 400 series
Fender MiM Jazz
Sadowsky Preamp
Vrålstärkare: Mesa Dual Caliber 5.
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++

Inlägg av Evilbiker »

Jag gör alla sorters mickar, finns som sagt många recensioner här på pratabas och tex http://www.tv4play.se/nyheter_och_debat ... id=2153181
på nya Thåström låt 2 och 5, sitter på alla Schatz basar mm
Skriv svar