GIN
- bootsy
- Medlem+++
Citronskal är gott - i synnerhet när man gör en draja med Bombay istället för Tanqueray.
Och syltlök kan vara GRYMT - Gibson kallas den då.
Gällande torrhet så har jag vänt - tidigare gjorde jag alltid en grej av att vemouthen knappt skulle vara i närheten av ginen, men jag har omvärderat nu. Isade cocktailglas, 1 del vemouth och 6 delar gin rörda i minst en minut med MYCKET is är mitt ideal nuförtiden. Kör jag med Bombay istället för Tanqueray brukar jag minska vermouthmängden en aning, eftersom den är lite mildare och blommigare i smaken.
Ah... längtar redan till klockan fem!
Och syltlök kan vara GRYMT - Gibson kallas den då.
Gällande torrhet så har jag vänt - tidigare gjorde jag alltid en grej av att vemouthen knappt skulle vara i närheten av ginen, men jag har omvärderat nu. Isade cocktailglas, 1 del vemouth och 6 delar gin rörda i minst en minut med MYCKET is är mitt ideal nuförtiden. Kör jag med Bombay istället för Tanqueray brukar jag minska vermouthmängden en aning, eftersom den är lite mildare och blommigare i smaken.
Ah... längtar redan till klockan fem!
- bootsy
- Medlem+++
- anli
- VIP medlem
15:00... javisst. Men det blir en GT då, som jag sa tidigare. Har suktat efter det hela dagen. Kl 17 skall jag på cigarrprovning.
Gällande oliver... finns det något värre än att få en O-sköljd jätteoliv med kärnan kvar. Vilket barbari! Olivoljan ligger som en fet hinna på ytan... rysning!
Gällande oliver... finns det något värre än att få en O-sköljd jätteoliv med kärnan kvar. Vilket barbari! Olivoljan ligger som en fet hinna på ytan... rysning!
Senast redigerad av anli den lör 24 mar 2012, 15:41, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Basmagnus
- Medlem++
- anli
- VIP medlem
Så där ja... citrus/örterna känns genom tonicen också.
Ovanligt och gott. Ingen citron, men det behövdes inte.
Edit: några klunkar senare så tycker jag att det känns lite för parfymerat? Nja. Berkeley var bättre som Martinivariation. Dvs så ren som möjligt.

Ovanligt och gott. Ingen citron, men det behövdes inte.
Edit: några klunkar senare så tycker jag att det känns lite för parfymerat? Nja. Berkeley var bättre som Martinivariation. Dvs så ren som möjligt.

TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- anli
- VIP medlem
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- fieldflower
- Hedersmedlem
- boris@collinis.com
- VIP medlem
Nja ska man vara sträng i sederna så är det just zest som pressats på sin olja över drinken och sedan låtits glida ner i drajan som är den puritanska vägen. Men skåra skalet i en spiral (twist) får nästan samma effekt, snyggt oxå.dereborn skrev:ibland när jag inte känner mig puritansk brukar jag flaga citronskal i drajan.
Själv föredrar jag frappé (finkrossad is) med 50 gin 50 tonic som byggs i glaset, röres lätt och sedan en stor klyfta lime som pressas, innan den får glida ner i glaset.
Inga jävla apor eller sugrör i mina drinkar, skål
Fender Precision Bass Sting Signature 53
- anli
- VIP medlem
I dag blev det en luring... en Gin on the rocks i ett seltzerglas med en snutt vermouth. Snudd på hädelse, och det blev nåt helt annat en en martini.
Lite deppad då morsan (87 bast) ramlat och fått en fraktur på höften. Det kan sluta hur som helst och då behövde jag snabb tröst och orkade inte fibbla med sil och shaker.
Gott på sitt sätt. Och lite gladare blev jag.
ps Berkeley Square är rejält parfymerad...
Lite deppad då morsan (87 bast) ramlat och fått en fraktur på höften. Det kan sluta hur som helst och då behövde jag snabb tröst och orkade inte fibbla med sil och shaker.
Gott på sitt sätt. Och lite gladare blev jag.
ps Berkeley Square är rejält parfymerad...
- Per
- Medlem++
Kul att din mamma mår bättre. Påsklovet har börjat också. Nu blev jag tvungen att inleda eftermiddagen med en sådan här.

Väldigt ren i smaken. Inte överdrivet mycket enbär, aningen mycket citrus för min smak (men det går ju lätt att kompensera genom att inte tillföra något extra.)

Väldigt ren i smaken. Inte överdrivet mycket enbär, aningen mycket citrus för min smak (men det går ju lätt att kompensera genom att inte tillföra något extra.)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
- bootsy
- Medlem+++