ljudkort usb 2.0
- Bas-guden
- Medlem
ljudkort usb 2.0
Hej,
Tänkte köpa ett ljudkort,
Undrar om ni har tips för mest prisvärda ljudkortet.
USB tänkte jag mig eftersom jag saknar firewire, mac och logic kommer användas.
Har lite koll men är tacksam för tips!
*edit stavfel
Tänkte köpa ett ljudkort,
Undrar om ni har tips för mest prisvärda ljudkortet.
USB tänkte jag mig eftersom jag saknar firewire, mac och logic kommer användas.
Har lite koll men är tacksam för tips!
*edit stavfel
- TDHP
- Forumvärd
M-audio Fast Track Pro.
Enkelt, lättanvänt 2-kanalskort med helt ok premps för 1300:- nytt hos tysken.
Skulle iaf jag rekommendera.
http://www.thomann.de/se/maudio_fast_tr ... 08f0d9d4e2
Skulle iaf jag rekommendera.
http://www.thomann.de/se/maudio_fast_tr ... 08f0d9d4e2
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Jan Hellman
- VIP medlem
- joachime
- Medlem++
@Bas-guden: Jag har en Fast Track Pro jag kan släppa, om det är intressant.TDHP skrev:M-audio Fast Track Pro.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Spelar musik och omusik på fritiden
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Oj Duet 2 var snyggt, gillar kort som är producerade för mackar, då fungerar det från början.Jan Hellman skrev:Om du klarar dig med två in så definitivt ett Duet 2. Väldigt bra ad/da-konvertrar. Kostar lite mer men värt det långsiktigt.
My two cents.....
//Jan
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Jan Hellman
- VIP medlem
Apogee och Apple/Logic jobbar väldigt tight ihop och det är nog en stor anledning till att prylarna funkar så bra tillsammans. Och, som sagt. konvertrarna är på en annan planet i jämförelse med det mesta. Samma konvertrar som i RME´s dyrare kort och som Universal Audio använder. M-Audio funkar ju också bra men det är leksaker i jämförelse. Men jag hade verkligen inte haft några problem med att köpa ett M-Audio-kort heller om pengarna är det viktiga och om man inte är så noga med ljudkvaliten. Bra för att vara så pass billiga. Men i det långa loppet brukar det straffa sig.Eagle Hazze skrev:Oj Duet 2 var snyggt, gillar kort som är producerade för mackar, då fungerar det från början.Jan Hellman skrev:Om du klarar dig med två in så definitivt ett Duet 2. Väldigt bra ad/da-konvertrar. Kostar lite mer men värt det långsiktigt.
My two cents.....
//Jan
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Ja m-audio har jag tröttnat på, antar att Duet2 fungerar utmärkt även med Garageband och Soundtrack Pro.Jan Hellman skrev:Apogee och Apple/Logic jobbar väldigt tight ihop och det är nog en stor anledning till att prylarna funkar så bra tillsammans. Och, som sagt. konvertrarna är på en annan planet i jämförelse med det mesta. Samma konvertrar som i RME´s dyrare kort och som Universal Audio använder. M-Audio funkar ju också bra men det är leksaker i jämförelse. Men jag hade verkligen inte haft några problem med att köpa ett M-Audio-kort heller om pengarna är det viktiga och om man inte är så noga med ljudkvaliten. Bra för att vara så pass billiga. Men i det långa loppet brukar det straffa sig.Eagle Hazze skrev:Oj Duet 2 var snyggt, gillar kort som är producerade för mackar, då fungerar det från början.Jan Hellman skrev:Om du klarar dig med två in så definitivt ett Duet 2. Väldigt bra ad/da-konvertrar. Kostar lite mer men värt det långsiktigt.
My two cents.....
//Jan
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Jan Hellman
- VIP medlem
Absolut.Eagle Hazze skrev:Ja m-audio har jag tröttnat på, antar att Duet2 fungerar utmärkt även med Garageband och Soundtrack Pro.Jan Hellman skrev:Apogee och Apple/Logic jobbar väldigt tight ihop och det är nog en stor anledning till att prylarna funkar så bra tillsammans. Och, som sagt. konvertrarna är på en annan planet i jämförelse med det mesta. Samma konvertrar som i RME´s dyrare kort och som Universal Audio använder. M-Audio funkar ju också bra men det är leksaker i jämförelse. Men jag hade verkligen inte haft några problem med att köpa ett M-Audio-kort heller om pengarna är det viktiga och om man inte är så noga med ljudkvaliten. Bra för att vara så pass billiga. Men i det långa loppet brukar det straffa sig.Eagle Hazze skrev:Oj Duet 2 var snyggt, gillar kort som är producerade för mackar, då fungerar det från början.Jan Hellman skrev:Om du klarar dig med två in så definitivt ett Duet 2. Väldigt bra ad/da-konvertrar. Kostar lite mer men värt det långsiktigt.
My two cents.....
//Jan
- Bas-guden
- Medlem
- bootsy
- Medlem+++