Trevligt!
Ja, Pinobasarna brukar vara fina. Bästa CS-modellerna jag testat i alla fall.
Jag har ju en original-63:a om du vill jämföra någon gång...
Tack för erbjudandet. Men jag har ägt en '63:a som jag spelade på i 12år i sträck.
och jag tycker som du.. Pino-P-basen är väldigt-väldigt bra. I mitt tycke lika bra som originalet.
Kroppen är ju en exakt kopia på Pinos '61:a, och halsen en exakt kopia på hans '63 sunburst.
Halsen på denna är ju inte lika platt som 60-talarna brukar vara. Denna är både bred och tjock. Me like.
Jag har aldrig provat en ordentligt, men klämt lite, tittat och dräglat har jag gjort. Precis som du så vill jag ha rejäla doningar att hålla i, tjock och bred är min paroll!
"If you reach perfection your standards are too low."
lowfreq skrev:Well... en efterlängtad bas som jag länge haft ett getöga på, nu slog jag till!
absolut den bästa p-bas jag nånsin spelat på... den är helt enkelt fantastisk.
Fender CS Pino Palladino signature Precision.
Och ja, cirkeln är sluten.. Back to the roots!
Grattis! Grattis! Grattis! Been there, done that... and never looked back.
BBQV skrev:Jag har aldrig provat en ordentligt, men klämt lite, tittat och dräglat har jag gjort. Precis som du så vill jag ha rejäla doningar att hålla i, tjock och bred är min paroll!
Ja, tjock, bred, och svullstig är rätta grejer.
faktum är att den ändå är väldigt lättspelad och känns smidig. Underbar hals.
som sagt, de flesta 60's pre-cbs p-basar har annars mer eller mindre platta halsar är min erfarenhet.
När man ser Pino's händer kan man förstå att han fastnade för denna hals.
Bootzy skrev: Grattis! Grattis! Grattis! Been there, done that... and never looked back.
Thanks!
Jo man har ju gått hela varvet runt nu.. vilken jävla omväg för att komma tillbaks där man började...haha.
men det har varit en kul resa... om den nu är slut.
jag säger som merparten här på PB - this is the shit!
Jag kan aldrig ha en vintage- eller reissuebas - kan aldrig lära mig att stämskruvarna går åt "fel" håll, så då klarar jag inte av att stämma om det är lite brådis t.ex på konsert.
hitman skrev:Jag kan aldrig ha en vintage- eller reissuebas - kan aldrig lära mig att stämskruvarna går åt "fel" håll, så då klarar jag inte av att stämma om det är lite brådis t.ex på konsert.
hitman skrev:Jag kan aldrig ha en vintage- eller reissuebas - kan aldrig lära mig att stämskruvarna går åt "fel" håll, så då klarar jag inte av att stämma om det är lite brådis t.ex på konsert.
Man vänjer sig snabbt.
Exakt.
Problemet är alla andra basar man stämmer åt fel håll.
Man vänjer sig snabbt.
Jag trodde aldrig jag skulle vänja mig.. men det gick fort. jobbigare är att jag har en rickenbacker och en rickenbacker som stämmer åt varsitt håll.. iallafall känns det så när jag försöker stämma för jag drar alltid åt fel håll.
lowfreq skrev:Well... en efterlängtad bas som jag länge haft ett getöga på, nu slog jag till!
Hördu Lowfreq, ska du inte komma till Glanshammar så att vi som inte har råd med dylika utsvävningar kan få klämma lite på underverket?
"If you reach perfection your standards are too low."
the_great_alfonzo skrev:Snor förre ägaren Christian Veltmans bild!
Vitt äre!
Ball!
Recension, bitte!
Hehe, svårt att ge en ordentlig recension när jag enbart har den stämd i G# och distad utav attans i bandet, men till detta funkar den i alla fall väldigt bra Den är löjligt lättspelad, alldeles för lättspelad för min smak om det skulle handla om annan musik än den vi spelar i bandet egentligen. Den är bra
the_great_alfonzo skrev:Snor förre ägaren Christian Veltmans bild!
Vitt äre!
Ball!
Recension, bitte!
Hehe, svårt att ge en ordentlig recension när jag enbart har den stämd i G# och distad utav attans i bandet, men till detta funkar den i alla fall väldigt bra Den är löjligt lättspelad, alldeles för lättspelad för min smak om det skulle handla om annan musik än den vi spelar i bandet egentligen. Den är bra
Hördu Lowfreq, ska du inte komma till Glanshammar så att vi som inte har råd med dylika utsvävningar kan få klämma lite på underverket?
Det vore trevligt!
Jag har tänkt/velat komma tidigare år också .. men har dragits med en envis och rätt jobbig ryggskada sedan några år.
Det har varit på vippen varje år .. åka/inte åka. I år - det vore skitkul, vi får se, jag hoppas!
Den här Pino-P-basen skall upplevas LIVE! På bild kan det lätt bli.. ahapp, en p-bas.. jaja, dom har man sett.
Det vore trevligt!
Jag har tänkt/velat komma tidigare år också .. men har dragits med en envis och rätt jobbig ryggskada sedan några år.
Det har varit på vippen varje år .. åka/inte åka. I år - det vore skitkul, vi får se, jag hoppas!
Den här Pino-P-basen skall upplevas LIVE! På bild kan det lätt bli.. ahapp, en p-bas.. jaja, dom har man sett.
Jag vill gärna testa den där faktiskt. så se till att masa dig till Glanshammar i år
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.