GIN
- anli
- VIP medlem
Du har fel. Tyvärr. Det det finns en skala från några grader celsius till 16 som alla har sin plats. Ett fantastiskt spektra av smak som bara väntar.ferm skrev:Jag tycker fortfarande att kyld sprit är en styggelse. Gillar man inte sprit, drick något annat.
varm snaps, kalls snaps... what ever... GOTT!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- ferm
- Medlem++
Kall sprit smakar ju inget, tycker man det är gott gillar man förmodligen även vatten.anli skrev:Du har fel. Tyvärr. Det det finns en skala från några grader celsius till 16 som alla har sin plats. Ett fantastiskt spektra av smak som bara väntar.ferm skrev:Jag tycker fortfarande att kyld sprit är en styggelse. Gillar man inte sprit, drick något annat.
Jag dricker min sprit rumsvarm alltså över 20 grader.
För många basar är inte nog
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag håller delvis med. Ofta försvinner ju vissa smaker när drycken kyls ner, men det kan vara trevligt ändå. Beror lite på vad det är för min del.ferm skrev:Kall sprit smakar ju inget, tycker man det är gott gillar man förmodligen även vatten.anli skrev:Du har fel. Tyvärr. Det det finns en skala från några grader celsius till 16 som alla har sin plats. Ett fantastiskt spektra av smak som bara väntar.ferm skrev:Jag tycker fortfarande att kyld sprit är en styggelse. Gillar man inte sprit, drick något annat.
Jag dricker min sprit rumsvarm alltså över 20 grader.
Rom - rumstempererad
Whiskey - rumstempererad
Snaps - Oftast kall
Vodka - rumstempererad
Punsch - Varm till mat, kall om den dricks själv, rumstempererad till kaffet.
Öl - Kall
Trocadero - rumstempererad
- Geddan
- VIP medlem
Gäller det äcklig nöd-öl-när-det-inte finns-ngt-annat, så håller jag med.Nick skrev: Öl - Kall
Typ; Norrlands, Mariestad, Carlsberg då ska det vara så jäkla kallt så det är onormalt.
Pratar vi porter, ale och goa grejer ska kylan ligga på max 12-15 grader.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Geddan
- VIP medlem
Exakt!dereborn skrev:"Källarsval"Geddan skrev:Gäller det äcklig nöd-öl-när-det-inte finns-ngt-annat, så håller jag med.Nick skrev: Öl - Kall
Typ; Norrlands, Mariestad, Carlsberg då ska det vara så jäkla kallt så det är onormalt.
Pratar vi porter, ale och goa grejer ska kylan ligga på max 12-15 grader.
Vackert ord.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- anli
- VIP medlem
Kladda inte med öl i denna tråd. Det tjatas om dylikt på facebook så det räcker. Det kan inte bli mer off-topic,
Den där jävla James Bond har dessutom ballat ur och blaskar i sig öl som vilken svensson som helst.
Här var vermouthen slut så det blev en 6:a kyld Barkeley straight.
Den är ändå så parfymerad så det funkade.
Edit: min granne bjuder på middag i morgon och har portförbjudit all öl pg av senaste Bond-filmen. Det blir endast Martinis.
En bra granne.
Den där jävla James Bond har dessutom ballat ur och blaskar i sig öl som vilken svensson som helst.
Edit: min granne bjuder på middag i morgon och har portförbjudit all öl pg av senaste Bond-filmen. Det blir endast Martinis.
En bra granne.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- anli
- VIP medlem
Mycket bra beskrivet. Noterat.bootsy skrev:Grejen med dry martini är ju den kemiska reaktionen som uppstår när man blandar rumsvarm gin och vemouth med kall is - det är inte bara kyla utan även en aning smält is som "binder" drycken.
anli skrev:Kladda inte med öl i denna tråd. Det tjatas om dylikt på facebook så det räcker. Det kan inte bli mer off-topic,
En bra granne.

- anli
- VIP medlem
VIKTIGT
Jag citerar min granne:
"På fredag kl 1700 samlas vi för en manifestation i protest mot det förfall som sker i den senaste Bond-filmen. Ingen öl, endast Martinis bjuds."
Jag föreslår att ni sluter upp och sympatistöder denna protest!
Jag citerar min granne:
"På fredag kl 1700 samlas vi för en manifestation i protest mot det förfall som sker i den senaste Bond-filmen. Ingen öl, endast Martinis bjuds."
Jag föreslår att ni sluter upp och sympatistöder denna protest!
- bootsy
- Medlem+++
Tack för det!anli skrev:Mycket bra beskrivet. Noterat.bootsy skrev:Grejen med dry martini är ju den kemiska reaktionen som uppstår när man blandar rumsvarm gin och vemouth med kall is - det är inte bara kyla utan även en aning smält is som "binder" drycken.
Nu är jag på landet och har blivit bjuden på en klart godkänd draja på beefeater och Martini, blandad av farsan. Kall och god och tre oliver, precis som man vill ha den.
- anli
- VIP medlem
- Gamba
- Medlem++
- Dan the Man
- Medlem+
Jag hade bara 3 cm Gilbeys kvar. Fick sällskap av lite citronsaft. Fan inte dumt.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE
Torsson @ Spotify
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE
Torsson @ Spotify
- anli
- VIP medlem
Re:
SENT OM SIDER
Nur har jag två sådana flarror hemma.
Smygsmakat på en... fin len smak... lite gurka men inte parfymerad,
Inte London dry ala tanquary men potentiellt god trots mildheten.
Den får provas i skarpt läge när det är dags för fredagsmartinen.