Kanske dumt men jag har motvilligt insett att jag inte har, aldrig har haft och kommer aldrig ha tillräcklig attityd för att bära upp en rosa bas. Den är med som backup-bas och jag är alltid lite nervös för att behöva dra på mig den rosa basen, nu vågar jag nog använda den
Kroppen vaxad och sen tre lager danish oil. Detsamma på baksidan av halsen.
Ruskigt snyggt! Nästan så man får lust att testa samma sak på min egna.
Problemet är bara att det är den enda basen jag har... och de finns inte ekonomiskt utrymme för risken att skrota den.
Förresten, hur tänkte du när du köpte en rosa bas om du inte vill spela på den? =)
Klappar på min Yamaha TBRX174 genom Zoom B2 till Yamaha HS5.
Gärna med en kopp kaffe i närheten.
Tack för uppmuntrande tillrop. En del lösningar funkar bara på håll får erkännas, men den ska ju bara vara backup/övningsbas. Plektrumskyddet är t ex handmålat, lackat och sedan mattat lacken med stålull. En vacker dag kanske jag gör ett riktigt, eller sätter bara dit ett litet vid switchen.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
När jag återhämtat mig funderar jag på att göra samma operation med den här "skönheten". Inte min utan jobbets. Kommer bli bra mycket svårare att få bort lacken från iofs. Lätt och lättspelad bas som skulle bli mer använd om den såg anständig ut. Är det svårt att koppla bort aktiv elektronik?
Är inte nästan alla mickar det? Jag är verkligen helt lost på elektronik. Borde skämmas eftersom min farsa var selfmade expert och yrkesman på allt elektroniskt innan det digitala stegade in. Men inte jag. Klarar nog inte att byta potar heller, det är ett rent mysterium för mig varför vissa trådar i vissa färger sitter just där dom sitter. Så det får nog va.
Janne skrev:När jag återhämtat mig funderar jag på att göra samma operation med den här "skönheten". Inte min utan jobbets. Kommer bli bra mycket svårare att få bort lacken från iofs. Lätt och lättspelad bas som skulle bli mer använd om den såg anständig ut. Är det svårt att koppla bort aktiv elektronik?
Skulle det inte vara enklare att slipa, tvätta och lacka om den där i någon anständig kulör?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Janne skrev:Kroppen vaxad och sen tre lager danish oil. Detsamma på baksidan av halsen.
Basen blev åxå snygg!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Janne skrev:När jag återhämtat mig funderar jag på att göra samma operation med den här "skönheten". Inte min utan jobbets. Kommer bli bra mycket svårare att få bort lacken från iofs. Lätt och lättspelad bas som skulle bli mer använd om den såg anständig ut. Är det svårt att koppla bort aktiv elektronik?
Nej nej nej, där går gränsen - den där är ju jättesnygg!!
Vilken mumsbit!