Moddat min Hoscobas en aning....
Ny vitare lack vilket gjorde att det vita p-skyddet ser blå-grått ut
Av med stallkåpa vilket gör basen ungefär 100% mer spelbar.
På med nytt stall eftersom jag inte gillar utseendet på vanliga fenderstall.
Och en kontrollplatta för att få lite mer krom
Före:
Nu:
Det roliga är att jag fått ner stränghöjden fler mm med det nya stallet (utan rassel)
Hur detta gick till är för mig en gåta.
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Hagström skrev:Moddat min Hoscobas en aning....
Ny vitare lack vilket gjorde att det vita p-skyddet ser blå-grått ut
Av med stallkåpa vilket gör basen ungefär 100% mer spelbar.
På med nytt stall eftersom jag inte gillar utseendet på vanliga fenderstall.
Och en kontrollplatta för att få lite mer krom
Före:
Nu:
Det roliga är att jag fått ner stränghöjden fler mm med det nya stallet (utan rassel)
Hur detta gick till är för mig en gåta.
Hmmm det ser ju ut som en Yamaha..... Förstår inte hur kan stallkåpan vara ivägen när du spelar??? Kan förstå mick kåpan den är ju verkligen ivägen
Ok, då förstår jag..... Jag försöker ibland spela med en sån där plastbit som gitarristerna har och då tycker jag det är perfekt att vila handen på stallkåpan....Men det är jag det....hehe
blackparkas skrev:Jaguaren lät faktiskt skitbra, BB:n låter helt annorlunda.
Svårt att säga vilken som låter bäst.
BB:n ska justeras lite efter de nya strängarna men hittills så tror jag Jaggan lät bättre BEAD-strängat.
Är det den BB3000 som Bootzy köpte och sedan vandrat runt lite på PB?
(konstigt isf för bb3000 är ju kanonbasar)
Jaguar - Jag testade en sån Jagga på Deluxe i sthlm.. den var Cobalt Blue, gillade verkligen den basen.. snygg och lät bra som fan! Fick verkligen GAS!
elmelino skrev:Ok, då förstår jag..... Jag försöker ibland spela med en sån där plastbit som gitarristerna har och då tycker jag det är perfekt att vila handen på stallkåpan....Men det är jag det....hehe
Men i hårdrock dämpar man mycket, vilket går men är riktigt svårt med kåpa
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
BB:n ska justeras lite efter de nya strängarna men hittills så tror jag Jaggan lät bättre BEAD-strängat.
Jaguar - Jag testade en sån Jagga på Deluxe i sthlm.. den var Cobalt Blue, gillade verkligen den basen.. snygg och lät bra som fan! Fick verkligen GAS!
DoggyD skrev:LOL, men behöver du verkligen en apfender Lasse
Nä, jag klarar mig med den jag har såklart.
jag har heller aldrig direkt gillat Jaguaren.. men när man satt där och spelade på den så lät den bra och var rätt ball, faktiskt. Av nån anledning så lät den klart bättre än de flesta jazzbasar dom hade inne.
Fender Jazz Am Standard 05. Sunset orange,Transparent som synes.Ask kropp lönn hals rosewood bräda.skön spelare. Aldrig behövt röra en skruv på den.Nöjd? Yes.Dålig fotograf, Yes.
Senast redigerad av ubbe den ons 02 maj 2012, 14:07, redigerad totalt 1 gånger.
Bytte till mig den här Steve Bailey-signaturen av en trevlig kille från Linköping!
Har justerat halsen, kokat strängarna och oljat in halsen.
Tack för en schysst affär!
Edit: Jag har ingen aning om hur man gör bilden mindre. Eller bättre för del delen. Kram!
Rött är det nya svarta.
Sjukt nöjd med jaggan. Låter satans bra med dist och funkar utmärkt i metalbandet. Blir dock en sväng till Musikaffärn snart för att kolla om Johan har nån B-sträng över
Senast redigerad av UnleashHell den mån 30 apr 2012, 02:30, redigerad totalt 1 gånger.
I feel like an idiot. But I am an idiot, so it kinda works out.
Ja, Jaggan låter verkligen asbra!
Funkade förträffligt med B-sträng och funkade förträffligt ljudmässigt i metalbandet.
Men jag är lite fåfäng, knallrött och hårdrock blev fel för mig...
Funkade förträffligt med B-sträng och funkade förträffligt ljudmässigt i metalbandet.
Din fåfänga är det bästa som drabbat mig på länge
I feel like an idiot. But I am an idiot, so it kinda works out.
Måste säga att jag gärna hade haft den jaguaren. Hade funkat perfekt i bandet
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.