Seymour Duncan och passform?
-
- Medlem++
Seymour Duncan och passform?
Har en Japanbyggd Fender P'51 RI med Seymour Duncans heta singlecoil SCPB-2 och beställde en SCPB-1 (vintagevarianten) bara för att jag vill testa en mindre het variant.
Plockade ut den heta micken och skulle trycka i vintagemicken – då passar inte fanskapet i hålet. Det ska ju vara varianter på samma mick men själva bottenplattan på micken där kablarna är fastlödda var något större på vintagemicken. Inte mycket men ändå omöjligt.
Fick tälja av material från micken med morakniv för att få i den. Nån annan som råkat ut samma överraskning?
Plockade ut den heta micken och skulle trycka i vintagemicken – då passar inte fanskapet i hålet. Det ska ju vara varianter på samma mick men själva bottenplattan på micken där kablarna är fastlödda var något större på vintagemicken. Inte mycket men ändå omöjligt.
Fick tälja av material från micken med morakniv för att få i den. Nån annan som råkat ut samma överraskning?
P-basar
- BassiLow
- Medlem++
jajjemen, det brukar va spett och spade som gäller i många fall 
en liten rasp och en liten fil är inte fel att köpa, lätt att slinta med kniven ....... akta dina fingrar för faan.

en liten rasp och en liten fil är inte fel att köpa, lätt att slinta med kniven ....... akta dina fingrar för faan.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- TDHP
- Forumvärd
S-D halsmicken till min Ric-kopia passade inget vidare, men jag vet iof inte hur lika originalet den är.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- BBQV
- Forumvärd
-
- Medlem++
- BBQV
- Forumvärd
- BBQV
- Forumvärd