Hej, söker lite råd gällande kablage inköp till vår begynnande replokalsstudio.
Har kikat på tysken, och Pro-Snake samt Cordial XLR/XLR kablar är det vi bestämt oss för, inte sämst men långt ifrån bäst. Duglig för repan helt enkelt.
Gick till den lokala musiknasaren i veckan och bad dem matcha priserna, det gjorde de rätt bra. Det är 4sounds egna Supreme Pro kablar vi talar om då. Kablarna varierar i längd; 3-6-9m.
Vad säger de lärde? Pro-Snake/Cordial .vs. Supreme Pro, nu när priset inte är av betydande skillnad.
Tack på förhand!
Kablar .vs. Kablar
-
- Medlem
ska kablarna bara sitta stilla i en enklare studio så är det inte jättenoga med kvaliteten. De allra flesta märken håller för att packas upp och kopplas in.
Ska det däremot riggas upp o ner inför varje rep o gig, o roddas hit o dit - då visar sig ganska snabbt skillnaderna.
Hörbar skillnad tvivlar jag på att du hittar.
Ska det däremot riggas upp o ner inför varje rep o gig, o roddas hit o dit - då visar sig ganska snabbt skillnaderna.
Hörbar skillnad tvivlar jag på att du hittar.
- GandhiMK2
- Medlem++
Det är jag övertygad om att du hittar,mr Dereborn.dereborn skrev: Hörbar skillnad tvivlar jag på att du hittar.
Jag tycker att det är en rätt stor skillnad i alltifrån bas till diskant ifrån kabel till kabel.
Sen orkar man ju knappast nerda sej men...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
På vanliga (inte gulpläterade, vaccumlödda, ormskinnsklädda etc) XLR-kablar?f-bass skrev:Det är jag övertygad om att du hittar,mr Dereborn.dereborn skrev: Hörbar skillnad tvivlar jag på att du hittar.
Jag tycker att det är en rätt stor skillnad i alltifrån bas till diskant ifrån kabel till kabel.
Sen orkar man ju knappast nerda sej men...
Då tror jag det är större skillnad i om man lyssnar på förmiddagen eller eftermiddagen, om man är pigg/trött/förkyld/nykter etc etc
- men jag har haft fel förr!
- GandhiMK2
- Medlem++