Varför länkar och snack om andras annonser här?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Sustain
Medlem

Varför länkar och snack om andras annonser här?

Inlägg av Sustain »

Ganska precis hälfen av alla "annonser" på denna sida är egentligen diskussionstrådar om objekt i annonser på andra ställen på webben.
Här är det meningen att man ska annonsera ut grejer som MAN SJÄLV vill sälja, motsvarande på övriga köp&sälj-avdelningar.

Så här står det i underrubriken till denna avdelning:
"Vill du sälja någon av dina fina basar? Annonsera här!"
Som jag tolkar den så får man t.ex. inte ens annonsera ut en Rick.. Nä, f'låt, det var nog inte så det var tänkt kanske... :oops: :wink:

Det finns ju massor av andra avdelningar på forumet för diskussioner och tips, så snälla, låt Köp & Sälj-avdelningen vara det den är tänkt att vara!

Nyårslöfte? :tummenupp:

Gott Nytt År!
/Sixten
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Jag håller inte med, tycker att det är utmärkt med tips på annonser från andra sidor också.
Sedan ligger det ju i den berömda PrataBas-kulturen att gå offtopic här och var. Låt forumet blomstra i sin otuktade prakt.
Nyårslöfte? Bra!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Tipsa om andra annonser tycker jag är helt okej, det jag ibland kan störa mig på är när man slänger in en annonslänk med kommentarer typ "Kolla på den här idioten, hur fan tror han att han ska få ut så mycket för den basen".
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Sustain
Medlem

Inlägg av Sustain »

Jag har inget emot tips om annonsser på andra ställen, men det finns som sagt flera andra avdelniingar där man kan göra det.
Det finns ingen anledning att fylla annonsmarknaden med så'nt. Det är inte heller brukligt på andra forum som jag känner till. Annonser är Annonser, inget annat.
/Sixten
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Personligen tycker jag att detta är det enda vettiga stället att tipsa om annonser, tills det kommer upp en avdelning för just annonstips.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

blackparkas skrev:Personligen tycker jag att detta är det enda vettiga stället att tipsa om annonser, tills det kommer upp en avdelning för just annonstips.
+1
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem

Inlägg av Boom »

blackparkas skrev:Personligen tycker jag att detta är det enda vettiga stället att tipsa om annonser, tills det kommer upp en avdelning för just annonstips.
+2
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Ibland kapas det väl säljtrådar och går till ganska makalös OT.
Erkänner mig medskyldig till det.
Men det har vi ju oxå diskuterat; att det är helt oki att trådskaparen ryter till om det är opassande.

Men varför det skulle störa att det postas trådar med tips om grejor till salu på Vendolin och Blocket
förstår jag inte.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Sustain
Medlem

Inlägg av Sustain »

Jag vidhåller att diskussioner ska föras på andra avdelningar än Annonsmarknaden.

Min logik säger att om man vill tipsa om en bas som är till salu, så gör man det i forumavdelningen Basar.
Underrubrik: "Prata om allt som har med basar att göra."
Motsvarande för förstärkare och annat. Det finns ju så osedvanligt många avdelningar på det här forumet, så det är väl katten om de inte ska räcka till, utan att Annonsmarknaden ska behöva "surras" sönder?
/Sixten
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++

Inlägg av maxoges »

Jag håller med sustain! Tipsa gärna om annonser i basavdelningen på forumet, men inte i säljavdelningen.
Jag har själv stört mig lite på detta otyg :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Då får vi väl rösta, lägger upp en tråd...
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Boom skrev:
+2
+3
Ser inte behovet av en speciell kategori för annonstips dock.
Medlem i PB50+
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

fieldflower skrev:
Boom skrev:
+2
+3
Ser inte behovet av en speciell kategori för annonstips dock.
+4!!

Tycker att denna del av forumet är ypperlig att tipsa om försäljningar av basar, oavsett var dem säljs.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Just kategorin basar tycker jag är helt fel ställe att tipsa om basar till salu. Det blir ju helknasigt!
Då är det ju mer logiskt att de ligger under säljesavdelningen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Ja att det postas annonser i DEN tråden är ju en sak. Det kan jag tycka vara helt snett, men att det postas annonser under säljes / instrument, har jag inget emot. Tycker bara det vore onödigt med en extra kategori bara för det.
Skriv svar