Kul att se era favoriter i en 3-serie. Ja, anledningen till jag frågade PB-panelen om tycke och smak, var att den uppsättning man får ihop med min Zoom B3:a blir ganska omfattande. Jag har hittat några favoritsammansättningar som passar ihop i lite olika låtsammanhang. Men den stora omfattande floran som B3:an ger, blir lätt oöverskådlig...
Oktavpedal verkar vara genomgående (förutom dist), det måste jag kolla upp mer hur jag kan använda det.
Jag räknar faktistkt preamp, kompressor och eq till effekter också (så länge de är i pedalform)...
TC electronics PolyTune, that's it. Använder bara effekter hemma för kul nuförtiden, passar inte in / behövs inte i de sammanhang jag spelar.
Men, om jag var tvungen att välja två till for life skulle det nog bli Aguilar Octamizer (alt MXR-oktavern vaddennuheter) och Mad Professor Snow White Auto Wah.
Ska verkligen en stämapparat behöva räknas? Om inte så lägger jag till en EHX Small Stone. (Och smyger med en MXR Carbon Copy delay).
Det var mina 3...
Och eftersom jag inte använder dem samtidigt spelar ordningen ingen större roll...
Förhoppningsvis har jag snart en octaver. Tillsammans med den fuzz (EHX BBM) och chorus (CEB-3) jag redan har är det vad jag tycker jag behöver för coverbandet. Funderar eventuellt på att byta ut choruset mot ett envelope filter.
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Doningen skrev:Förhoppningsvis har jag snart en octaver. Tillsammans med den fuzz (EHX BBM) och chorus (CEB-3) jag redan har är det vad jag tycker jag behöver för coverbandet. Funderar eventuellt på att byta ut choruset mot ett envelope filter.
Det kommer du att ha Och chorus-bytet låter som en bra idé.
Just nu äger jag endast tre pedaler så frågan är enkel.. hah.
- Xotic Bass RC Booster
- EWS BMC Mid Control
- Boss Chorus Ensemble CE-1 (alltså den stora 70's modellen som är störst, tyngst, och bäst)
Kan även tänka mig en bra kompressor (som INTE tar bort thump'et och umph'et i p-bas-ljudet)
och en oktav-pedal -- ska väl vid tillfälle testa den där jäfla sub-blastern igen.
Behöver egentligen inga pedaler för det låter som jag vill med bara min bas + stärk,
men, rätt var det är så behöver man nån pedal och då är det bra att ha tillgång till några.
Och så är det rätt kul också.
Om tuner inte räknas som en effekt och om jag spelar genom en ordentlig förstärkare som klarar av att dista snyggt så skulle jag välja.
1. En kompressor. Den som sitter på mitt pedalbord är en Digitech Bass Squeez och den är jag nöjd med. Om jag lirade genom en tråkig transistorförstärkare så skulle jag byta ut denna mot en bra dist, antingen en Polish Love eller en SFT.
2. En Line6 MM4 Modulation Modeler. Om det är fusk med såna multieffekter så ersätter jag den med ett Boss CE-3 Chorus.
3. Ett delay. Jag har f.n. en Boss DD-6 och den är jag nöjd med.
Jag spelar shoegaze/postrock/postmetal med basen stämd i BEAD.