[Säljes] *borta*
-
- Medlem+
[Säljes] *borta*
Har en vinylspelare + preamp liggandes som jag tyvärr inte tror kommer användas.
Remdriven 2 hastighetslägen. Fungerade fint sist jag testa den för länge sedan...
Ge mig ett bud. Svårt om det går skickas dock. Lite känsligt och jag vet inte hur jag ska packa den säkert.
/Thomas
Remdriven 2 hastighetslägen. Fungerade fint sist jag testa den för länge sedan...
Ge mig ett bud. Svårt om det går skickas dock. Lite känsligt och jag vet inte hur jag ska packa den säkert.
/Thomas
Senast redigerad av hulkenstrong den ons 08 jan 2014, 22:34, redigerad totalt 1 gånger.
Harley Benton MB-4 SB Deluxe Series
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
-
- Medlem+
Det heter trött.
För dåligt ljus för att ta bilder idag med min kamera. Ska gräva fram den imorgon. Köpt begagnad för ett par år sedan från en tv/audio affär som hade renoverat den då. Separat RIAA . Men vad är nu skillnaden på en RIAA och förförstärkare? Båda förstärker en svag signal till en starkare signal mer hanterbar för ett slutsteg.
För dåligt ljus för att ta bilder idag med min kamera. Ska gräva fram den imorgon. Köpt begagnad för ett par år sedan från en tv/audio affär som hade renoverat den då. Separat RIAA . Men vad är nu skillnaden på en RIAA och förförstärkare? Båda förstärker en svag signal till en starkare signal mer hanterbar för ett slutsteg.
-
- Medlem+
-
- Medlem+
Bilder på ekipaget.
Kenwood KD-35R
Omega 7247 RIAA/Förförstärkare för tuner/gramofon
Låter helt underbart och nu ska jag ut fixa dricka och lyssna på vinyler hela dan....Säljes ej idag. Synd den är otymplig så trevligt lyssna på om jag bara hade plats för den på ett bra sätt här hemma.

Kenwood KD-35R
Omega 7247 RIAA/Förförstärkare för tuner/gramofon
Låter helt underbart och nu ska jag ut fixa dricka och lyssna på vinyler hela dan....Säljes ej idag. Synd den är otymplig så trevligt lyssna på om jag bara hade plats för den på ett bra sätt här hemma.

- anli
- VIP medlem
RIAA är en standardiserad EQ för att det skall bli rätt tonkurva (skivorna graveras med en inverterad variant) från grammofonskivan. Sen kan den ha olika förstärkning beroende på om det är Moving Coil eller Moving Magnet pickup.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
-
- Medlem+
Intressant. Hade inte koll på EQ delen. Var tvungen läsa lite på wiki om det. Kan ju förklara varför basen alltid är lite "sämre" på vinyler då den har sämst förstärkning original. Svårt återhämta det bra senare.anli skrev:RIAA är en standardiserad EQ för att det skall bli rätt tonkurva (skivorna graveras med en inverterad variant) från grammofonskivan. Sen kan den ha olika förstärkning beroende på om det är Moving Coil eller Moving Magnet pickup.
-
- Medlem+
-
- Medlem+