BB3000S skrev:Neeeejj!!
Shit vad tråkigt. Hade du nån bas där, eller var det "bara" riggen som rök?
Fy vad trist.
Mina main-basar är hemma. Bandet var på gig igår (jag hade vikarie p.g.a sjukdom). Vad jag förstår så packade dom in all utrustning i lokalen efter gigget. Under eftermiddagen idag så brann det.
Förmodligen är all utrustning väck. PA, tromboner, trummor, trumpeter, TKS-lådor, förstärkare, gitarrer samt min vikaries utrustning .. tror jag.
Men jävlar vad trist!!! Tur i oturen kanske att ingen var där, vem vet vad som hade hänt. Prylar går ju iaf ersätta, men satikens tråkigt är det ju för det!
Tur i oturen att du var sjuk!
Vet hur det är efter gig, man har en förmåga att allt som oftast lämna allt skit i repan bara för att man vill hem...
Basarna brukar iofs jag också alltid ta med men...
Hoppas försäkringar och skit löser sig snabbt och smidigt!!
Det där var tråkiga nyheter, på riktigt.
Du sa ju någonstans att du tappat motivation för att lira bas och det där lär ju inte hjälpa upp direkt.
Kram... Hoppas det ordnar sig med försäkringar, backup-utrustning och grejer.
Kom ihåg att det sitter ett helt jäkla basforum som gärna hjälper till med vad vi kan.
TDHP skrev:För övrigt en anledning till att jag aldrig lämnar några instrument i repan.
Stärkare går oftast att ersätta, men gamla/invanda instrument är svårare...
Ja, jag har också varit med om en helt tömd lokal. I och för sig gick jag med vinst på det eftersom försäkringsbolaget värderade basen väsentligt högre än den jag köpt den av, men efter det lämnar jag aldrig en bas i en replokal.
Hur som helst riktigt trist, Patric.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Det där var tråkiga nyheter, på riktigt.
Du sa ju någonstans att du tappat motivation för att lira bas och det där lär ju inte hjälpa upp direkt.
Kram... Hoppas det ordnar sig med försäkringar, backup-utrustning och grejer.
Kom ihåg att det sitter ett helt jäkla basforum som gärna hjälper till med vad vi kan.
+100
Riktigt trist, hoppas allt löser sig! Hade du försäkring?
Lider med dig Cuba! Hoppas att det går att ersätta det mesta, med försäkringsbolagshjälp.
TDHP skrev:För övrigt en anledning till att jag aldrig lämnar några instrument i repan.
Stärkare går oftast att ersätta, men gamla/invanda instrument är svårare...
Så tänker jag också. Men å andra sidan finns det ju inga garantier för att ens hus inte skulle kunna brinna ner till grunden heller...
Och på tal om, hur mycket brukar en vanlig hemförsäkring täcka i fall som det här? Bör man skaffa någon slags tilläggsförsäkring om man tänker förvara utrustning utanför hemmet? (har inte haft egen lokal på länge, och har därför inte funderat så mycket på dylika frågor. Det är därför jag är så okunnig.)
Jag var där i eftermiddags. Det var värre än jag väntat. Branden verkar ha startat på en takterass i fastigheten och letat sig in i lokalen via ett takfönster.
Trumset, PA, stärkare, flera blåsinstrument, piano, TKS 1126 lådorna, mikrofoner, pedaler. Som tur var hade jag mina Cloverbasar hemma men Woodo-jazzen har nog sett sina bästa dagar. Uppskattningsvis har musikutrustning för 300.000 kr gått upp i rök.
Några av bandpolarna har kollat sina försäkringar och dom verka kunna få ut ersättning från sina bolag. Jag har inte orkat kolla med mitt bolag än. Vi hoppas ju på att fastighetsägaren kan ta detta på sin försäkring.
Dax att hitta alla kvitton!
Senast redigerad av Cuba den mån 10 sep 2012, 16:59, redigerad totalt 1 gånger.
Usch! Jag har varit med om samma sak, fast kanske inte med förlust av riktigt så stora värden. Där ser man anledningen till att alltid ta med de prylar som man minst av allt vill mista. Hoppas det löser sig så bra som möjligt.
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Fläppen skrev:Usch! Jag har varit med om samma sak, fast kanske inte med förlust av riktigt så stora värden. Där ser man anledningen till att alltid ta med de prylar som man minst av allt vill mista. Hoppas det löser sig så bra som möjligt.
/T
Jo vi är ju många som resonerar så. Men först måste man kanske fråga sig var risken är minst. Hemma eller i lokalen. Svaret är kanske inte alltid självklart.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Fläppen skrev:Usch! Jag har varit med om samma sak, fast kanske inte med förlust av riktigt så stora värden. Där ser man anledningen till att alltid ta med de prylar som man minst av allt vill mista. Hoppas det löser sig så bra som möjligt.
/T
Jo vi är ju många som resonerar så. Men först måste man kanske fråga sig var risken är minst. Hemma eller i lokalen. Svaret är kanske inte alltid självklart.
Åtminstone känner jag att jag har bäst koll på mina prylar när de finns hemma. Jag är ju faktiskt mer i hemmet än vad jag är i replokalen.
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Fy fan. Jag kan inte ens tänka mig hur det känns. Hoppas det inte var för mycket prylar med affektionsvärde. Som TDHP sa, vissa saker går lätt att ersätta, andra inte.
Smygbas skrev:Fy fan. Jag kan inte ens tänka mig hur det känns. Hoppas det inte var för mycket prylar med affektionsvärde. Som TDHP sa, vissa saker går lätt att ersätta, andra inte.
Behöver du låna något så kan du PM:a.
fieldflower skrev:Ouch!
Lider med dig!
Säg till om det är något jag kan göra.
Kan t.ex. långtids-låna-ut stärk om det bara går att lösa transporten.
Tack snälla ni! Mycket omtänksamt och vänligt. Jag spelar f.n. inte p.g.a sjukdom.
En otroligt fantastisk basist vickar för mig just nu. Tack Boom!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++