Eagle Hazze skrev:Jan Hellman skrev:Henko skrev:Jan Hellman skrev:
NU - I förra veckan......
Samma fåniga leende fortfarande.....
//J

Det DÄR såg spännande ut!
Det var det också.

Makalös rolig bild som får fantasin att trigga igång.
Jag har spelat i så otroligt konstiga sammanhang med Jade att hälften vore nog.

Allt från lyxhotell, begravningar, undergroundfestivaler, helakustiska gig, fullt band med stråkar och faan och hans moster, duo, trio, elkontra, akustisk bas, elbas..... Det är bara att hänga på, hålla tungan rätt i mun och göra så gott man kan och det HELT utan säkerhetsbälte på!! Vanligtvis gör vi gig på runt en timme ca men ett av gigen i Tyskland senast körde vi två entimmes-set och det utan att repa. Vi hade inte ens träffats på över en månad innan.

Funkar. Hon är helt fantastisk. BRA sångerska, BRA pianist, STRÅLANDE låtskrivare och en otroligt bra människa i stort. Hon är på riktigt. Man vet aldrig vad som kommer hända men det funkar. Jag känner mig otroligt lyckligt lottad över att få spela med henne. Jade är bäst och det oavsett megafon eller inte. Megafon förresten..... Giget vi gjorde i förra veckan vart helt oförstärkt och hon insåg att hon kanske skulle ha lite svårt att överrösta biltrafiken på gatan bredvid där vi skulle spela så hon ryckte tratten från trattgramofonen hemma, tog med dragspelet och klockspelet och drog. Och jag tog en akustisk bas. Helt orepeterat. Skojjigt. Det är bara att åka med.