AUX-fråga, Yamaha 02R v2

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

AUX-fråga, Yamaha 02R v2

Inlägg av Peavey Dude »

Vi använder en sådan som livemixer, och har en riktig nybörjarfråga. Hur gör man så att keyboardisten får stereo ut i sitt in-ear system? Ursäkta min okunskap (Kan bero på att jag själv inte använder medhörning bortsett från basrigg)... Han slutar inte tjata om det så jag får se till att fixa det åt honom. :x Vi använder en extern hörlursförstärkare (Alto nånting, halvdassig är den). Hilfe!
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Har ingen koll på det bordet alls...

Men då måste du använda 2 auxar, eller gå via en subgrupp.
Fuuzzzz.....
dereborn

Inlägg av dereborn »

epa skrev:Har ingen koll på det bordet alls...

Men då måste du använda 2 auxar, eller gå via en subgrupp.
+1

du måste använda 2 separata aux-sends (den ena L den andra R) - eller via 2 subgrupper.
Troligen bättre att använda aux-sends, eftersom subgrupperna påverkas av utmixen.
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

Lyckades reda ut det igår, blir till att använda två auxar och "panorera" ljudet med fadrarna i de två aux-kanalerna. :D
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat

Re: AUX-fråga, Yamaha 02R v2

Inlägg av Walka »

Vet inte om man kan göra så på 02r, men på DM2000 och DM1000 kan du para auxar, precis som kanaler.
Du kan isf dessutom panorera auxarna så att exempelvis aux 1 står åt vänster och 2 åt höger, varpå sendarna följer kanalens panorering.

Såhär står det på Yamaha's hemsida:

8 auxiliary sends provide versatile signal-routing capability. AUX 5 and 6 can be used individually or as a stereo control room or studio monitor send, or as a performer's cue mix send when recording. AUX 7 and 8 feed internal high-performance digital effect processors, and can be series-connected for sophisticated effect capability. The sends for each channel can be switched for pre- or post-fader operation, while 1/2, 3/4 and 5/6 can be used as stereo sends if required.
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat

Re: AUX-fråga, Yamaha 02R v2

Inlägg av Walka »

jobbar ju på yamahabord 8 timmar om dagen, men 02r har jag liiiite sämre koll på...
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Skriv svar