Låter kalas. Blev intresserad av dist efter att spelat genom en VT Bass.Nordrack skrev:Jag har en b7k
Bästa overdrivepedalen utan tvekan i mitt tycke.
Hade en sansamp bddi i många år innan denna och b7k är flera gånger bättre
Darkglass Electronics Microtubes B3K
- JonnyTrobro
- Medlem+
- Johanivansson
- Medlem+
- Bassplaya
- VIP medlem
- Johanivansson
- Medlem+
Jojo.
Men problemet enligt mig är detta:
Man vill ha OD tidigt i kedjan, me ta line allra sist. Själv har jag både samsamp och mxr m-80, och har de sist i kedjan och använder ingen av OD:arna då jag tycker att de låter dåligt (speciellt m-80:n). Då fyller de funktionen av "master"-EQ och volym, samt D.I.
Men Darkglassen verkar ju ha en rånice OD. Hur ska man då göra för att ha den i en pedalkedja för att kunna utnyttja både OD och D.I?
Man vill ha OD tidigt i kedjan, me ta line allra sist. Själv har jag både samsamp och mxr m-80, och har de sist i kedjan och använder ingen av OD:arna då jag tycker att de låter dåligt (speciellt m-80:n). Då fyller de funktionen av "master"-EQ och volym, samt D.I.
Men Darkglassen verkar ju ha en rånice OD. Hur ska man då göra för att ha den i en pedalkedja för att kunna utnyttja både OD och D.I?
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Johanivansson
- Medlem+
Re: Darkglass Electronics Microtubes B3K
Jo, precis, jag vill ju ha det så tidigt som möjligt, som sagt.
Och det är klart att jag kan ta ställets di, men om jag vill ha Darkglassens sound blir di-delen ändå helt onödig i ett pedalbord. Hade varit så himla bra om den hade en loop.
Och det är klart att jag kan ta ställets di, men om jag vill ha Darkglassens sound blir di-delen ändå helt onödig i ett pedalbord. Hade varit så himla bra om den hade en loop.
- Grafen
- Hedersmedlem
Visst är det drygt? Själv hade jag tre bortkastade DI i mitt pedalbord tills nyss i form av Peterson strobostomp, Sadowsky pre och Tonebone...Johanivansson skrev:Jo, precis, jag vill ju ha det så tidigt som möjligt, som sagt.
Stallet är hendekagonalt.
- Johanivansson
- Medlem+
Men äntligen fattar någon! Tone Hammer däremot skulle jag kunna tänka mig att faktiskt ha sist, och ha lite lite gain som bara mosar till saker och ting lite. Ovärderligt med mid också. Darkglassen däremot skulle man ju vilja ha som "effekt".
- JonnyTrobro
- Medlem+
En liten jämförelse på en B7K som bara gosar till ljudet lite. Första halvan av, sen på.
[soundcloud]http://soundcloud.com/blomgrenmedia/natural-vs-b7k[/soundcloud]
[soundcloud]http://soundcloud.com/blomgrenmedia/natural-vs-b7k[/soundcloud]
- Langestrom
- Medlem
Re:
Har samma problem. Så jag nöjer mig med en b3k i stället. Ska smäcka in den först i kedjan för att få ett gött "grund" ljud.Johanivansson skrev:Jojo.
Ska jag gigga så får teknikern stå för DI.

Nu ska här handlas!
- Johanivansson
- Medlem+
Kul!
DI kan ju alltid huset fixa, men det är skönt att ha en typ master-eq sist i kedjan. Och de flesta ljudtekniker blir så glada när man kommer med egen. Då tycker de att man är uppstyrd och då och då kan det märkas på hur de behandlar en =)
DI kan ju alltid huset fixa, men det är skönt att ha en typ master-eq sist i kedjan. Och de flesta ljudtekniker blir så glada när man kommer med egen. Då tycker de att man är uppstyrd och då och då kan det märkas på hur de behandlar en =)
- Langestrom
- Medlem
Fick hem nr 94 av dom USA tillverkade efter många veckors väntan.
TGT11 hade fel lagerstatus när jag beställde den. Så jag fick vänta på att dom tillverkade den nya batchen.

IMAG0060 by HetJamesfield, on Flickr
TGT11 hade fel lagerstatus när jag beställde den. Så jag fick vänta på att dom tillverkade den nya batchen.

IMAG0060 by HetJamesfield, on Flickr
- Langestrom
- Medlem
Holy Shit. Glömde bort tiden när jag var och testade den. kändes som typ 30 minuter, men när jag började bli trött kollade jag på klockan och såg att jag hade varit där i 4 timmar...
Den får min moddade Jackson PS-5:a, med sunkiga strängar, genom min Ashdown MAG EVO III, att låta helt fantastisk.
Bara att koppla bort EQ, Bright och Deep knapparna och det vrålar som en gigantisk rör-rigg. Gillade dock det mer när man körde med både Bright och Deep atkiverat.
Första testet gjorde jag på 4sound i nån Ampeg sak, 450 nått genom en 4x10. Vi tyckte att pedalen lät mer Ampeg än vad riggen gjorde.
Lätt dom mest välplacerade pengarna hittills.
Mustigt.
Den får min moddade Jackson PS-5:a, med sunkiga strängar, genom min Ashdown MAG EVO III, att låta helt fantastisk.
Bara att koppla bort EQ, Bright och Deep knapparna och det vrålar som en gigantisk rör-rigg. Gillade dock det mer när man körde med både Bright och Deep atkiverat.
Första testet gjorde jag på 4sound i nån Ampeg sak, 450 nått genom en 4x10. Vi tyckte att pedalen lät mer Ampeg än vad riggen gjorde.
Lätt dom mest välplacerade pengarna hittills.
Mustigt.
- Danne Palm
- Medlem
Vad många som kör med DI live??
Cities of Mars.
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500