Kan man fräsa en batterilucka utan överhandsfräs? Jag har en dremel, men är nybörjare. Jag ska bredda kontrollutrymmet på min olp och den fixar jag med dremeln, men frågan är om man inte behöver en riktig fräs för batteriluckan?
Nån somhar en överhandsfräs och bor i stockholm. Det går väl ganska fort att fixa?
Ja satt mitt batteri under plektrumskyddet. Borrade några hål runt om och tog ett stämjärn. Lite djupare än batteriet och i med lite skumgummi så den inte far omkring. Visserligen får man skruva bort plektrumskyddet vid batteribyte men hur ofta byter man det. Om man inte glömmer sladden i förståss.
Ingemar
Sätt det ALDRIG under p-skyddet!!!
Nu tror jag inte du tänkte göra det, då hade du inte frågat efter att fräsa batterilucka.
Men jösses Amalia vad man inte ska sätta under P-skyddet....!!
Om det inte är nå´n bas som är värd att bevara lite snyggare förstås...
En batterilucka på baksidan är ju inge kul...
Eftersom batteriluckan har "fläns" rutom som täcker kanterna på urfräsningen så hade jag brakat loss med Dremeln. Är man noggrann och säker =(har just beskrivit en basist) så kommer det att gå bra. Jag har med Dremel fräst ut hål för Jazz och MM mickar i lackade basar utan att det slagit på mer än några tiondelar från önskat mått. Kan jag så kan du!
Lycka till.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Sätt det ALDRIG under p-skyddet!!!
Nu tror jag inte du tänkte göra det, då hade du inte frågat efter att fräsa batterilucka.
Men jösses Amalia vad man inte ska sätta under P-skyddet....!!
Om det inte är nå´n bas som är värd att bevara lite snyggare förstås...
En batterilucka på baksidan är ju inge kul...
Därför att det är skitjobbigt att byta!!
Lirar man på basen 3-4 ggr i veckan som en del gör så går batteriet slut relativt snart.
Du glömmer kabeln i - batteriet slut...
Nej.
Usch vad jobbigt.
blackparkas skrev:Därför att det är skitjobbigt att byta!!
Lirar man på basen 3-4 ggr i veckan som en del gör så går batteriet slut relativt snart.
Du glömmer kabeln i - batteriet slut...
Nej.
Usch vad jobbigt.
Tänk dig att du utöver det ska ta bort kåpan, alla mickskruvar som håller i rampen och SEN ta bort p-skyddet.. DÅ är det jobbigt!
Nja. Det är ju rätt många skruvar men bara till själva skyddet. Mickarna sitter ju kvar. Skruvdragaren är ett bra hjälpmedel. Och så har jag lite olika basar för olika speltillfällen så denna behövs inte bytas batteri på så väldigt ofta. Men jag förstår hur ni menar och tar åt mig av kritiken.
Ingemar