Sven Lindvall

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
Användarvisningsbild
TFR
Medlem+

Sven Lindvall

Inlägg av TFR »

Var på en makalös konsert - eller rättare sagt två makalösa konserter - med Sven Lindvall i fredags på Gullbrannafestivalen.
Bandet Bronk - Sven och Per Lindvall plus Staffan Astner - kompade Samuel Jungbladh och Per Erik Hallin. Senare samma kväll kompade de Peter Hallström. De hann även med lite egna Bronklåtar.

Det hela var så sjukt absurt bra och svängde så jag trodde taket skulle rasa.
Egentligen gick jag dit för att se Stryper, men de var ju bara pinsamma i jämförelse. Man kanske inte är så mycket till hårdrockare längre...

Jag vet att du är medlem här Sven, så tack, tack för en makalös konsert!
Schatz P. HPD P.
EBS Classic 450. EBS Classic 810.

Innerst inne är vi alla hårdrockare.
Indigo
Medlem++

Re: Sven Lindvall

Inlägg av Indigo »

Ohh, najs. Samuel Ljungbladhs pipa är ju någonting alldeles speciellt. Och med det kompet till alltså. Låter grymt!
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Per och Sven är Sveriges bästa kompsektion!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Ojojoj, inte alls avis. :D
Bara för det beställde jag just Bronk 2!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Sven Lindvall

Inlägg av Liten »

basmartin skrev:Per och Sven är Sveriges bästa kompsektion!
Och med sin kombinerade grillvante / badtofflor har de även Sveriges bästa produkt! :D

//TapaPhoning
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Nästan de enda kändisarna jag kompat i samma tråd.
Jag har faktiskt både spelat med Peter Hallström och Per-Erik Hallin. :mrgreen:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TFR
Medlem+

Inlägg av TFR »

Jo Samuel är en grym sångare och därtill en riktig entertainer. Fast jag tycker nog att Per-Erik sjöng brallorna av Samuel. Och då sjunger man bra!!
Om Per-Erik har jag bara ett ord att säga: Respekt.
Vilken musiker!

Sven lirade så där irriterande avslappnat och skönt som bara riktiga proffs gör.
Schatz P. HPD P.
EBS Classic 450. EBS Classic 810.

Innerst inne är vi alla hårdrockare.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

bRoNk gillas skarp, ja! :thumbsup:
Don't mess with me, I do not want any treble!
ippa
Medlem

Inlägg av ippa »

Håller med . Jag har båda cd´na. Asskönt att lyssna på.
lugohundwall
Nykomling

Inlägg av lugohundwall »

Per-Erik Hallin måste ju vara svängigast i sverige. När "Nothing to Fear" kommer igång efter introt(1:32)... http://open.spotify.com/track/5uQcc1yPStKBhQvuaVlduD" onclick="window.open(this.href);return false;
!!!!!

Då med Nathan East på bas, men kan tänkta mig att det låter HELT OK med sven & per... avundsjuk på den konserten!
Användarvisningsbild
bakombasistensbas
Medlem

Inlägg av bakombasistensbas »

Har glömt bort pratabas-forumet i säkert ett par år, så loggar man in och får läsa denna trevliga läsning. Tack, det var grymt kul att spela på Glanshammar! Ett tips ifall ni lirar med Per-Erik någon gång: se till att ni ser hans vänsterhand. Han får ofta feeling och börjar att möblera om i bottenregistret. Det är sjuukt kul för han är så bra och gör så kul grejor (tro nu inte att jag omedelbart kan följa vad han lirar men det blir lättare att hänga med ifall man ser vänsterkardan). Det här med att spela bas blir bara roligare och roligare för varje år som går tycker jag. Dom bästa grejorna som händer när man lirar är det ingen som hör, men alla känner energin - det är nästan att man blir buddhist på kuppen:-) Bas måste vara världens roligaste instrument att spela!

/Sven
Användarvisningsbild
jonildo
Medlem+

Inlägg av jonildo »

bakombasistensbas skrev:Har glömt bort pratabas-forumet i säkert ett par år, så loggar man in och får läsa denna trevliga läsning. Tack, det var grymt kul att spela på Glanshammar! Ett tips ifall ni lirar med Per-Erik någon gång: se till att ni ser hans vänsterhand. Han får ofta feeling och börjar att möblera om i bottenregistret. Det är sjuukt kul för han är så bra och gör så kul grejor (tro nu inte att jag omedelbart kan följa vad han lirar men det blir lättare att hänga med ifall man ser vänsterkardan). Det här med att spela bas blir bara roligare och roligare för varje år som går tycker jag. Dom bästa grejorna som händer när man lirar är det ingen som hör, men alla känner energin - det är nästan att man blir buddhist på kuppen:-) Bas måste vara världens roligaste instrument att spela!

/Sven
+1
Fender Jazz 1972 | Sadowsky Metro UV70 | Yamaha BB3000 | Lakland Skyline 44-60 | Aguilar DB750 | EBS Reidmar | TKS 212 | TKS 112
Användarvisningsbild
jonildo
Medlem+

Inlägg av jonildo »

basmartin skrev:Per och Sven är Sveriges bästa kompsektion!
+1
Fender Jazz 1972 | Sadowsky Metro UV70 | Yamaha BB3000 | Lakland Skyline 44-60 | Aguilar DB750 | EBS Reidmar | TKS 212 | TKS 112
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

bakombasistensbas skrev:Har glömt bort pratabas-forumet i säkert ett par år, så loggar man in och får läsa denna trevliga läsning. Tack, det var grymt kul att spela på Glanshammar! Ett tips ifall ni lirar med Per-Erik någon gång: se till att ni ser hans vänsterhand. Han får ofta feeling och börjar att möblera om i bottenregistret. Det är sjuukt kul för han är så bra och gör så kul grejor (tro nu inte att jag omedelbart kan följa vad han lirar men det blir lättare att hänga med ifall man ser vänsterkardan). Det här med att spela bas blir bara roligare och roligare för varje år som går tycker jag. Dom bästa grejorna som händer när man lirar är det ingen som hör, men alla känner energin - det är nästan att man blir buddhist på kuppen:-) Bas måste vara världens roligaste instrument att spela!

/Sven
Hej Sven, vad kul att se dig här! :D
Måste fråga om du vet om/hur man kan få tag på den första Bronk-skivan? Bronk 2 damp ner i brevlådan igår, och Woooow vilken skön platta det är! Fantastisk.

Håll helt med om att bas MÅSTE vara det roligaste instrumentet, och visst blir det roligare för varje år - färre toner kanske, men förhoppningsvis fler av rätt sort vid rätt tidpunkt. :)

Användarvisningsbild
bakombasistensbas
Medlem

Sven Lindvall

Inlägg av bakombasistensbas »

Tror skivan är slutsåld men jag har nån låda hemma. PM:a mej så löser vi det.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

bakombasistensbas skrev:Tror skivan är slutsåld men jag har nån låda hemma. PM:a mej så löser vi det.
Grymt! :D

Skriv svar